Αύξηση 2,4% κατέγραψε σε ετήσια βάση ο πληθωρισμός το Δεκέμβριο, από 2,9% το Νοέμβριο 2011.

Στο σύνολο του 2011 ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 3,34%.

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή Δεκεμβρίου 2011, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2010, προκύπτει αύξηση 2,4%, έναντι αύξησης 5,2%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009.

Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Δεκέμβριο 2011, σε σύγκριση με το Νοέμβριο 2011, παρουσίασε μείωση 0,1%, έναντι αύξησης 0,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Ιανουαρίου 11 – Δεκεμβρίου 11, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιανουαρίου 10 – Δεκεμβρίου 10, παρουσίασε αύξηση 3,3%, έναντι αύξησης 4,7%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 2,4% το μήνα Δεκέμβριο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές :

1) Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 4,3% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, καφές, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις πατάτες νωπές.

β) Κατά 4,6% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.

γ) Κατά 7,9% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου, του ηλεκτρισμού, των ειδών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.

δ) Κατά 2% της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), τέλη κυκλοφορίας, αστικές συγκοινωνίες . Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα αυτοκίνητα και στα εισιτήρια αεροπλάνων.

ε) Κατά 3,1% της ομάδας Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.

στ) Κατά 1,9% της ομάδας Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,6% της ομάδας Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

β) Κατά 0,1% της ομάδας Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των οικιακών υπηρεσιών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

γ) Κατά 0,4% της ομάδας Υγεία, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων και των οδοντιατρικών υπηρεσιών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των νοσοκομείων και κλινικών.

δ) Κατά 0,4% της ομάδας Επικοινωνίες, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

ε) Κατά 1,1% της ομάδας Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των βιβλίων, γραφικής ύλης-σχολικών ειδών .

στ) Κατά 0,9% της ομάδας Εκπαίδευση, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook