Να υπογραφεί άμεσα η απόφαση ένταξης στο ΕΣΠΑ του έργου επέκτασης του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» των Χανίων ώστε να δημοπρατηθεί το συντομότερο, ζητούν με κοινή παρέμβασή τους οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Ευτύχης Δαμιανάκης και Σήφης Βαλυράκης.

Σε επιστολή τους προς τους συναρμόδιους υπουργούς Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μάκη Βορίδη, η οποία κοινοποιείται στους υφυπουργούς Θάνο Μωραΐτη και Γιάννη Μαγκριώτη, οι Χανιώτες βουλευτές επισημαίνουν ότι «η παρατηρούμενη ολιγωρία είναι ανεπίτρεπτη, καθώς καθυστερεί σημαντικά η εκτέλεση ενός έργου πνοής για το νησί μας, με πολλαπλά οφέλη για τον τουριστικό κλάδο και γενικότερα την οικονομική ζωή του τόπου, την ώρα που η δυτική Κρήτη συγκεντρώνει το ενδιαφέρον ολοένα και περισσότερων διεθνών αεροπορικών εταιρειών και τουριστικών ομίλων. Μάλιστα, την ίδια ώρα, υπογράφηκε η σύμβαση του έργου κατασκευής νέου κτηρίου αεροσταθμού και διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου στο αεροδρόμιο Σητείας, προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ και ο ανάδοχος αναμένεται να εγκατασταθεί εντός του Ιανουαρίου, ενώ έχει δρομολογηθεί η αναβάθμιση αεροδρομίων της Πελοποννήσου (Τρίπολη, Καλαμάτα) και της Πάρου».

Οι κύριοι Δαμιανάκης και Βαλυράκης σημειώνουν ότι το έργο επέκτασης του αεροδρομίου των Χανίων έχει εξαγγελθεί από το 2003 με προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ. Παρά τις επίσημες διαβεβαιώσεις των αρμοδίων ότι το έργο είχε μπει στην τελική ευθεία, τον Φεβρουάριο του 2011 ανέκυψε θέμα με την ύπαρξη τριών επιπλέον μελετών σε εκκρεμότητα. Τον Μάρτιο ο τότε γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Θεοχάρης Τσιόκας, στη διάρκεια τεχνικής συνάντησης, έδωσε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα άμεσης υλοποίησης.

Τον Μάιο ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, κατά τη συζήτηση σχετικής επίκαιρης ερώτησης του κ. Δαμιανάκη (αρ. 825/2-5-2011) στην ολομέλεια της Βουλής, τον διαβεβαίωσε ότι το αργότερο έως τις 31 Ιουλίου θα είχαν ολοκληρωθεί οι υπολειπόμενες μελέτες, υπογραμμίζοντας ότι οι αναγκαίες πιστώσεις είναι εξασφαλισμένες. Τον Ιούνιο, η διοικήτρια και ο υποδιοικητής της ΥΠΑ σημείωναν ότι έχει ολοκληρωθεί η μελέτη κόστους-οφέλους και ο φάκελος, εφόσον πρόκειται για έργο πάνω από 50 εκατ. ευρώ, θα αποστελλόταν στην αρμόδια διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για έγκριση. Τον Νοέμβριο, βλέποντας ότι δεν σημειώνεται πρόοδος, οι κύριοι Δαμιανάκης και Βαλυράκης επανέφεραν το θέμα στη Βουλή (αρ. ερωτ. 1.533 και 1.619/16-11-2011). Ο κ. Μαγκριώτης απάντησε ότι το τεχνικό δελτίο του έργου είχε υποβληθεί στην Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών, στην οποία είχαν κατατεθεί επίσης η μελέτη, τα τεύχη δημοπράτησης και όλα τα απαιτούμενα στοιχεία, και ο σχετικός έλεγχος ήταν σε φάση ολοκλήρωσης. Το έργο, σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις του υφυπουργού, προβλεπόταν να δημοπρατηθεί μετά την έκδοση της απόφασης ένταξής του στο ΕΣΠΑ, η οποία επρόκειτο να εκδοθεί έως το τέλος του 2011, οπότε η αποστολή της προκήρυξής του θα γινόταν στις αρχές του 2012.

Οι βουλευτές τονίζουν ότι «στη συγκεκριμένη εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία για όλους μας, όπου ζητούμενο είναι να θέσουμε τη χώρα σε τροχιά ανάπτυξης, έχουμε χρέος να αξιολογούμε τη σημασία κάθε έργου και να αξιοποιούμε κάθε αναπτυξιακό εργαλείο που διαθέτουμε. Χορτάσαμε από ανέξοδες υποσχέσεις και απόπειρες φτηνού εντυπωσιασμού. Είναι καταδικαστέες, ξεπερασμένες πρακτικές άλλων εποχών.

Πιστεύοντας ότι διερμηνεύουμε τη θέση της τοπικής κοινωνίας, του συνόλου των αιρετών και των φορέων του τόπου μας, που έχουμε όλοι μαζί αγωνιστεί για να προχωρήσει επιτέλους το συγκεκριμένο έργο-σημαία για την Κρήτη, προεξάρχοντος του αντιπεριφερειάρχη Χανίων Απόστολου Βουλγαράκη με τη συνεργασία του αερολιμενάρχη Σταύρου Καστρινάκη, καλούμε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας να προχωρήσει στην υπογραφή του φακέλου ένταξης του έργου στο ΕΣΠΑ εντός της εβδομάδος και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να προκηρύξει άμεσα το έργο».