Όπως αναμενόταν, η Cadillac και η μητρική GM επέλεξαν την Έκθεση του Ντιτρόιτ προκειμένου να παρουσιάσουν τη νέα ATS, ένα μοντέλο που καλείται να αντιπαρατεθεί στις κατά τόπου αγορές με το γερμανικό κατεστημένο της μεσαίας κατηγορίας.

Μετά τις νέες XTS και CTS, η Cadillac παρουσίασε στην αμερικάνικη έκθεση τη νέα ATS, ένα μεσαίου μεγέθους πολυτελές σεντάν, το οποίο καλείται να αντιπαρατεθεί στις επιμέρους αγορές ανά την υφήλιο με καταξιωμένα μοντέλα του είδους, όπως είναι η νέα σειρά 3 της BMW, το Α4 της Audi και ασφαλώς η νέα C-Class της επίσης γερμανικής Mercedes.

Σχεδιαστικά, το νέο δημιούργημα της «μαμάς» GMκάθε άλλο παρά έκπληξη αποτελεί, καθώς το σύνολο της σιλουέτας του παραμέμπει ευθέως στα προαναφερθέντα αδελφικά μοντέλα της οικογένειας Cadillac. Σημεία αναφοράς της εξωτερικής περιβολής του αυτοκινήτου, το οποίο έχει μήκος, πλάτος και ύψος της τάξης των 4,643, 1,805 και 1,421 μ. αντίστοιχα, είναι τα κάθετα τοποθετημένα εμπρός φωτιστικά σώματα, η «ενεργή» εμπρός μάσκα που συμβάλλει χάρη στο συγκεκριμένο της χαρακτηριστικό στη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης του οχήματος, καθώς και οι έντονες γωνίες στο πίσω μέρος, οι οποίες δημιουργούν σε συνδυασμό ένα αρκούντως δυναμικό σύνολο.

Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της Cadillac, η νέα ATS έχει εξελιχθεί στη διάσημη πίστα του Νίρμπουργκριγκ διαθέτοντας την ιδανική κατανομή ανάμεσα στους δύο άξονες και συνολικό βάρος κάτω από τα 1.542 κιλά, παρά τον πλούσιο εξοπλισμό της. Στο εσωτερικό, η εικόνα που εισπράττει κανείς ακολουθεί τα αμερικάνικα κυρίως αισθητικά πρότυπα, αν και οι ομοιότητες με το γνωστό και… συγγενικό για την περίσταση Chevrolet Cruze είναι κάτι παραπάνω από φανερές.




Στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, το οποίο είναι πισωκίνητο ασφαλώς, αν μη τι άλλο ξεχωρίζει κανείς μεταξύ άλλων το σύγχρονο σύστημα ανάρτησης (βλ. γόνατα Μακφέρσον εμπρός και διάταξη πέντε συνδέσμων πίσω), με ρυθμιζόμενα για την περίσταση αμορτισέρ τεχνολογίας Magnetic Ride Control, το σύστημα πέδησης, το οποίο έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την γνωστή στο είδος Brembo, καθώς το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, το οποίο εξελίχθηκε με τη σειρά του μαζί με την εταιρεία ZF.

Από εκεί και πέρα, στον τομέα των κινητήρων, η γκάμα περιλαμβάνει δύο 4κύλινδρους και έναν 6κύλινδρο σε διάταξη V βενζινοκινητήρες. Ο μικρότερος εξ αυτών –όχι όμως και ο λιγότερο αποδοτικός- είναι ο γνωστός 2λιτρος Ecotec κινητήρας, ο οποίος έχει ισχύ 270 ίππων στις 5.300 σ.α.λ. και ροπή 353 Nm, ενώ ο αμέσως μεγαλύτερος σε χωρητικότητα (2,5 λίτρα), αποδίδει 200 ίππους και 255 Nm ροπής. Στην κορυφή της γκάμας, συναντάμε έναν V6 κινητήρα χωρητικότητας 3,6 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 320 ίππους. Και οι τρεις διαθέτουν άμεσο ψεκασμό, δύο επικεφαλείς εκκεντροφόρους και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων.

Αξίζει να προσθέσουμε πως, σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, η Cadillac βρίσκεται ήδη στο στάδιο εξέλιξης μιας νέας γενιάς πετρελαιοκινητήρων, που αν μη τι άλλο θα δώσουν στη νέα ATS την απαραίτητη ώθηση στην ευρωπαϊκή και όχι μόνο αγορά απέναντι στους γερμανούς ανταγωνιστές της οι οποίοι διαθέτουν μια εντυπωσιακά πλήρη γκάμα κινητήρων ντίζελ.



(4troxoi)