Άλλον έναν επιζήσαντα προσπαθούν να εντοπίσουν οι διασώστες από το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia στα ανοιχτά της δυτικής Ιταλίας. Μέλη των συνεργείων κατάφεραν να μιλήσουν μαζί του, ενώ προσπαθούν να φτάσουν κοντά του, ανακοίνωσε σήμερα ο αξιωματικός της ακτοφυλακής Λούκα Κάρλι μιλώντας στην ιταλική τηλεόραση.

"Προσπαθούμε να κάνουμε το ακατόρθωτο για να φτάσουμε τον άνθρωπο αυτό", τόνισε ο αξιωματικός τονίζοντας ότι συνεχίζονται πυρετωδώς οι επιχειρήσεις διάσωσης.

Η φωνή αυτή ακούστηκε από "ένα σημείο κοντά στη γέφυρα 3 του πλοίου", μια από τις γέφυρες που ήρθαν στην επιφάνεια, διευκρίνισε ο αξιωματικός.

Σύμφωνα με νέες πληροφορίες των ιταλικών μέσων ενημέρωσης και των αρχών της περιφέρειας της Τοσκάνης, η επιχείρηση διάσωσης του δεύτερου Ιταλού επιζήσαντα, του ναυτικού Μαρίκο Τζαμπιετρόνι, ολοκληρώνεται την ώρα αυτή και δεν έχει ακόμη λήξει, όπως είχε μεταδοθεί νωρίτερα. Ο Τζαμπιετρόνι που έχει τραυματιστεί στα πόδια, ήταν ένας από τους στενότερους βοηθούς του κυβερνήτη Φραντζέσκο Σκετίνο και δεν εγκατέλειψε το πλοίο, παρά το γεγονός ότι ο καπετάνιος έπραξε ακριβώς το αντίθετο και ανέβηκε σε σωσίβια λέμβο λίγο μετά τα μεσάνυχτα της Παρασκευής.

Ο Τζαμπιετρόνι είναι καλά στην υγεία του και είχε εγκλωβιστεί σε σημείο που είχε σχεδόν καλυφθεί από το νερό. Οι διασώστες κατάφεραν να τον εντοπίσουν ακούγοντας τις εκκλήσεις του για βοήθεια. Τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, προσθέτουν, επιπλέον, ότι η ναυτική αυτή τραγωδία, οφείλεται στο ότι το πλοίο πλησίασε υπερβολικά στο νησί Τζίλιο, σε ένα είδος καθιερωμένου «φόρου τιμής"'. Αυτό επιβεβαίωσε στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης ο δήμαρχος του νησιού Σέρτζιο Ορτέλι, ενώ η εφημερίδα Ουνιτά αποκαλύπτει και επιστολή, στην οποία ο δήμαρχος κάνει αναφορά στην συνήθεια αυτή.

Εν τω μεταξύ, σήμερα τα ξημερώματα ζωντανοί εντοπίστηκαν και δύο 29χρονοι επιβάτες του πλοίου Costa Concordia από τους διασώστες που εξακολουθούν πυρετωδώς να αναζητούν τυχόν επιζώντες στο καράβι που ναυάγησε το βράδυ της Παρασκευής ανοιχτά του νησιού Τζίλιο.

Εκπρόσωπος της πυροσβεστικής υπηρεσίας δήλωσε το μεσημέρι της Κυριακής ότι οι δύο Νοτιοκορεάτες που διασώθηκαν νωρίς το πρωί, μεταφέρθηκαν με ελικόπτερο στη στεριά και είναι πολύ καλά στην υγεία τους.

Οι δύο Νοτιοκορεάτες εντοπίστηκαν 24 ώρες μετά το ναυάγιο και είναι καλά στην υγεία τους. Το ζευγάρι έκανε την κρουαζιέρα σαν ταξίδι του μέλιτος και βρέθηκε σώο μέσα στην καμπίνα του.

Περίπου 40 άνθρωποι εξακολουθούν να αγνοούνται, ενώ οι επιβεβαιωμένοι νεκροί ανέρχονται σε τρεις -δύο Γάλλοι επιβάτες και ένας Περουβιανός μέλος του πληρώματος- με τους τραυματίες να αγγίζουν τους 70.

Σύμφωνα με την ιταλική αστυνομία, ο καπετάνιος του κρουαζιερόπλοιου, μήκους 290 μέτρων, Φραντσέσκο Σκετίνο έχει προφυλακιστεί, κατηγορούμενος για ανθρωποκτονία, πρόκληση ναυαγίου και εγκατάλειψη πλοίου.

Τα σωστικά συνεργεία δίνουν μάχη με το χρόνο σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες καθώς οι θερμοκρασίες που καταγράφονται στα νερά είναι εξαιρετικά χαμηλές.

Ποιά είναι η πλοιοκτήτρια εταιρεία που ενδιαφέρεται να επεκταθεί και στην Ελλάδα

Η παγκόσμια κοινή γνώμη συγκλονίζεται από το ναυάγιο του Costa Concordia. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες ναυτικές τραγωδίες ιδιαίτερα στην Ανατολική Μεσόγειο, από την εποχή του Ε./Γ-Ο/Γ «Σάμινα».

Το ναυάγιο αυτό έχει και προεκτάσεις με ελληνικό ενδιαφέρον. Και αυτό γιατί η πλοιοκτήτρια εταιρεία η Costa Cruises, ιταλικών συμφερόντων, υπό την ομπρέλα του παγκόσμιου κολοσσού της Carnival Cοrp. , αμερικανικών συμφερόντων, είναι από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται πολύ δυναμικά στις ελληνικές θάλασσες, στον τομέα της κρουαζιέρας. Η Costa Cruises, με έδρα τη Γένοβα, έχει στόλο που αποτελείται από 15 κρουαζιερόπλοια και δύο υπό ναυπήγηση που θα παραληφθούν μέσα στο 2012. Κάθε χρόνο μεταφέρει 1,5 εκ. επιβάτες και έχει 19.000 άτομα προσωπικό.

Και εν όψει της πλήρους άρσης του καμποτάζ η Costa Cruises θα είναι από τους πρωταγωνιστές στην Ελλάδα κάνοντας οικονομικές ενέσεις στη χειμαζόμενη ελληνική οικονομία.

Μάλιστα ήδη έχει συμφωνήσει με το λιμάνι του Ηρακλείου Κρήτης και θα χρησιμοποιεί από τα τέλη Ιουνίου 2012 το λιμάνι του Ηρακλείου ως home port για να ξεκινούν από αυτό κυκλικές κρουαζιέρες στην Ανατολική Μεσόγειο με το κρουαζιερόπλοιο Costa Atlantica.

Η Costa Cruises θα ξεκινούσε τις κρουαζιέρες από το Ηράκλειο το 2013. Όμως οι δραματικές εξελίξεις στη Βόρειο Αφρική επίσπευσε το ξεκίνημα.

Το λιμάνι του Ηρακλείου βρίσκεται σε συνεχή αναπτυξιακή πορεία γεγονός που το καθιστά ελκυστικό για τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας.

Η εταιρεία έχει ήδη αρχίσει τις κρατήσεις για τις κρουαζιέρες που θα είναι 7ήμερες. Η πρώτη κρουαζιέρα είναι προγραμματισμένη για τις 28 Ιουνίου 2012 από Ηράκλειο για Κω-Σάμο-Σμύρνη-Μύκονο-Σαντορίνη-Ρόδο-Ηράκλειο.

Τον Ιούλιο το Costa Atlantica θα κάνει κρουαζιέρα από Ηράκλειο για Σαντορίνη-Χάιφα-Λεμεσό-Alanya Τουρκίας, Ρόδο-Ηράκλειο.

Τελευταία κρουαζιέρα για το 2012 είναι προγραμματισμένη για τις 26 Οκτωβρίου, από το Ηράκλειο για Σαντορίνη-Σμύρνη-Πειραιά-Κατάκολο-Civitavecchia-Σαβόνα.

Το Costa Atlantica είναι ναυπηγήσεως 2000. Εχει μεταφορική ικανότητα 2.680 επιβατών και πλήρωμα 897 άτομα. Διαθέτει 1.057 καμπίνες από τις οποίες 620 Είναι με δικό του μπαλκόνι και 58 σουίτες.

Το Costa Concordia

Το Costa Concordia το καλοκαίρι έκανε κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο και περνούσε τακτικά από το λιμάνι του Πειραιά, δεσπόζοντας με τον όγκο του δίπλα από την Παγόδα του ΟΛΠ. Είχε μεταφορική ικανότητα 5.000 επιβατών και 1.000 άτομα πλήρωμα. Διέθεται 1.500 καμπίνες εκ των οποίων οι 505 είχαν ιδιωτικό μπαλκόνι και 58 σουίτες., πέντε εστιατόρια, 13 μπαρ, σινεμά, θέατρα σε τρία επίπεδα.

Το χειμώνα του 2012 έκανε την 7ήμερη κρουαζιέρα από Σιβιταβέκια προς Σαβόνα, Μασσαλία, Βαρκελώνη, Μαγιόρκα, Κάλιαρι, Παλέρμο, προς 399 δολάρια το άτομο.

(protothema.gr)