Μέσα σε δύο χρόνια εξαφανίστηκαν από τους δρόμους της Αθήνας τα πολυτελή 4x4. Από το 2010 και μετά, το μερίδιο αγοράς των μεσαίων και μεγάλων αυτοκινήτων φθίνει διαρκώς, ενώ από την άλλη οι κατηγορίες των μίνι και σούπερ μίνι γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς.

Και αυτό διότι, όπως αναφέρει η «Καθημερινή«, αν και ορισμένα μοντέλα των μικρών κατηγοριών έχουν συγκριτικά υψηλή τιμή αγοράς, το κόστος χρήσης τους είναι πολύ χαμηλότερο: χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και λιγότεροι ρύποι μεταφράζονται σε λιγότερα έξοδα για βενζίνη, αλλά και χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΑΑ) ενώ το 2008 και το 2009 το μερίδιο των 4x4 ήταν πάνω από 10% (13,23% και 14,88%) το 2010 έπεσε στο 8,6%, για να υποχωρήσει περαιτέρω το 2011 και να διαμορφωθεί μόλις στο 6,5%. Μάλιστα, από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτει ότι τα περισσότερα 4x4 που αγοράστηκαν μέσα στο 2011, είτε πρόκειται για SUV είτε για τα εκτός δρόμου, είναι τα πιο φθηνά της κατηγορίας.