Το κορυφαίο off road μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας ανανεώνεται σε εμφάνιση και μηχανικά μέρη συνεχίζοντας την απόλυτα επιτυχημένα πορεία του που ξεκίνησε εδώ και έξι περίπου δεκαετίες.
Η ιαπωνική εταιρεία, σε αντίθεση με ότιθ ενδεχομένως να περίμενε κανείς, δεν επέλεξε την Έκθεση του Ντιτρόιτ, αλλά τη συγκριτικά πιο… άσημη των Βρυξελλών προκειμένου να παρουσιάσει και επίσημα τη νεότερη εκδοχή του κορυφαίου της off road. Μάλιστα, οι ιθύνοντες της ιαπωνικής εταιρείας δεν περιορίστηκαν στο να ανανεώσουν την αισθητική του μοντέλου, αλλά συγχρόνως προχώρησαν και στην αναβάθμιση των μηχανικών μερών, τόσο στον τομέα του κινητήρα, όσο κυρίως και σε αυτόν της μετάδοσης. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά.

Σε ότι αφορά την αισθητική προσέγγιση που ακολουθήθηκε, οι διαφορές είναι ελάσσονος σημασία, καθώς τροποποιήσεις έχουν δεχθεί η μάσκα και το κατώτατο τμήμα του εμπρός προφυλακτήρα, προκειμένου να είναι ακόμα πιο εύκολη η… υπερπήδηση τυχόν «εμποδίων» κατά τις offroad περιπλανήσεις του οχήματος. Από εκεί και πέρα, ελαφρώς ανασχεδιασμένα είναι τόσο τα εμπρός, όσο και τα πίσω φωτιστικά σώματα, με τα πρώτα να υιοθετούν την τεχνολογία LED.

Επίσης, νέα σχεδίαση διαθέτουν και οι τροχοί των 20 ίντσων. Σε ότι αφορά το εσωτερικό του ανανεωμένου Land Cruiser, το μάτι πέφτει στη νέα κονσόλα του ηχοσυστήματος, καθώς και στην έγχρωμη οθόνη αφής στην οποία απεικονίζονται μια πλειάδα λειτουργιών. Μάλιστα, η βελτιωμένη εκδοχή του συστήματος multimedia παρέχει τη δυνατότητα σύνδεσης με το διαδίκτυο και υπηρεσίες του, όπως το Google Local Search και Google Maps. Συν τοις άλλοις, τα εμπρός καθίσματα του διαθέτουν πλέον σύστημα… ψύξης (εκείνο της θέρμανσης ανήκε ήδη στον βασικό εξοπλισμό), ενώ τα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα σε ποσοστό 40/20/40 μπορούν να «κινηθούν» πλέον ανεξάρτητα, με το μεσαίο εξ αυτών τμήμα να λειτουργεί και ως υποβραχιόνιο, εφόσον ασφαλώς το επιθυμούν οι υπόλοιποι επιβάτες.






Από εκεί και πέρα, σε ότι αφορά στα μηχανικά μέρη, και ειδικότερα των V8 πετρελαιοκινητήρα των 4,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 286 ίππους, τα νέα αφορούν στη «συμμόρφωσή» του με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5, χάρη στην προσθήκη ενός ειδικού φίλτρου κατακράτησης των σωματιδίων. Στους υπόλοιπους τομείς, τα πάντα περιστράφηκαν γύρω από την περεταίρω αύξηση των… κινητικών δυνατοτήτων του οχήματος κατά το πέρασμα του σε δύσβατα εδάφη. Πιο συγκεκριμένα, το γνωστό σύστημα Crawl Control της Toyota συνεργάζεται πλέον με το πρωτοεμφανιζόμενο σύστημα Turn Assist, το οποίο φρενάρει τον εσωτερικό πίσω τροχό του οχήματος όταν έχει επιλεχθεί η κοντή σχέση μετάδοσης (Low) και με ταχύτητες κίνησης έως 10 χλμ./ώρα, προκειμένου το όχημα να είναι σε θέση να μειώσει τον κύκλο στροφής του (σ.σ.: όσο μεγαλώνει η γωνία περιστροφής του τιμονιού, τόσο αυξάνεται και η πέδηση στον εν λόγω τροχό).

Επιπρόσθετα, το σύστημα Multi Terrain Control είναι τώρα σε θέση να επέμβει σε παραμέτρους, όπως είναι η απόκριση του γκαζιού, η ένταση σε ότι αφορά στην πέδηση του οχήματος, αλλά και η παρεμβατικότητα του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης, ώστε η συμπεριφορά του αυτοκινήτου να προσαρμόζεται με τον πλέον ιδανικό τρόπο σε μια ποικιλία εδαφών. Αξίζει να προσθέσουμε πως το MultiTerrain Response, το οποίο διαθέτει τα προγράμματα λειτουργίας Mud and Sand, Loose Rock, Mogul, Rock και Dirt and Rock, συνεργάζεται με τέσσερις κάμερες, που προβάλλουν εξωτερικές εικόνες του οχήματος από εμπρός, από πίσω και από το πλάι. Τέλος, το σύστημα διεύθυνσης του ανανεωμένου Land Cruiser διαθέτει τώρα το σύστημα Variable Flow Control, το οποίο εξασφαλίζει άμεση απόκριση κατά το ταξίδι και τις «μανούβρες» με μικρές ταχύτητες.




(4troxoi)