Μεγάλες καθυστερήσεις παρατηρούνται στην ολοκλήρωση κατασκευής του οδικού άξονα Ηρακλείου – Μεσσαράς, εξαιτίας μάλιστα πρόσφατων κατολισθήσεων, που θέτουν ακόμα και σε κίνδυνο την αποπεράτωση του έργου.

Όπως τονίζει με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μ. Βορίδη, ο Βουλευτής Ηρακλείου της Δημοκρατικής Συμμαχίας Λευτέρης Αυγενάκης, ο οδικός άξονας Ηρακλείου – Μεσσαράς, που ανήκει στο Διευρωπαϊκό δίκτυο, έχει μήκος 15,7 χλμ και χωρίζεται σε δύο υποτμήματα, το πρώτο «Αγία Βαρβάρα – Απομαρμά», μήκους 7,8 χλμ και το δεύτερο «Απομαρμά – Καστέλι», μήκους 7,9 χλμ.

Το συνολικό κόστος του είναι 108.900.000 ευρώ με κοινοτική συμμετοχή του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης σε ποσοστό 53,62%. Πρόκειται για ένα έργο με συνολικό προϋπολογισμό 120 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο αναμένεται εδώ και δεκαετίες κυρίως από την πλευρά της Μεσσαράς. Σήμερα, έχει μπει στην τελική ευθεία υλοποίησης το οδικό τμήμα Αγία Βαρβάρα – Απομαρμά, συνολικού μήκους 7,9 χλμ. και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των επόμενων μηνών.

Ωστόσο όμως, όπως προσθέτει στην ερώτησή του ο κ. Αυγενάκης, «τη στιγμή που ο δρόμος από Αγία Βαρβάρα- Απομαρμά είχε προχωρήσει σύμφωνα με τις μελέτες, κατέρρευσαν τα πρανή με πιο σοβαρή την κατολίσθηση (δεύτερη μέσα σε λίγο διάστημα) στο όρυγμα Β-14, που έχει μέτωπο πάνω από 100 μέτρα (όπου ο δρόμος «σηκώθηκε») και συνεχώς μεγαλώνει!» Επιπλέον, «οι κατολισθήσεις των πρανών είναι πλέον τόσο σοβαρές- στα δύο ορύγματα είναι οι πιο μεγάλες- που όχι μόνο προκάλεσαν τη διακοπή των εργασιών, αλλά θέτουν και σε κίνδυνο το έργο».

Όπως σημειώνει «για την αποκατάσταση της ζημιάς είναι βέβαιο ότι θα χρειαστεί και χρόνος για να βρεθεί η βέλτιστη τεχνικά λύση αλλά και σοβαρό θα είναι το κόστος της επισκευής, τονίζοντας ότι «ειδικά στο όρυγμα Β-14, που είναι αμέσως μετά την Αγία Βαρβάρα και πριν τον Απομαρμά, δεν είναι η πρώτη φορά που υπήρξε κατολίσθηση». Αν και οι αρχικές μελέτες άλλαξαν, με τη νέα μελέτη είχαμε ξανά το ίδιο φαινόμενο που τώρα συνεχώς οξύνεται.

Στο πλαίσιο αυτό ο ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός Μ. Βορίδης, αν υπάρχουν εργασίες αποκατάστασης του προβλήματος με τα πρανή των δρόμων στο συγκεκριμένο τμήμα κατασκευής και να επισκευαστεί το τμήμα που κατέρρευσε, με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και αναλυτικές μελέτες για τα αίτια πρόκλησης της κατολίσθησης. Επιπλέον, ζητούνται διευκρινίσεις για τον χρόνο παράδοσης του έργου κατασκευής του οδικού άξονα Ηρακλείου- Μεσσαράς, δεδομένων και των πρόσφατων προβλημάτων.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook