Υπογράφηκε σήμερα από τον Υφυπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Θάνο Μωραΐτη, η σύμφωνη γνώμη για την έκδοση της απόφασης ένταξης του έργου «Επέκταση αεροσταθμού, λοιπές βοηθητικές εγκαταστάσεις και διαμόρφωση περιβάλλοντα χώρου στον κρατικό αερολιμένα Χανίων ʽΙ. Δασκαλογιάννηςʼ» στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση Προσπελασιμότητας 2007-2013».

Δικαιούχος του έργου είναι η ΕΥΔΕ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΝΟΤΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ και η συνολική δημόσια δαπάνη ανέρχεται στα 110.085.000,00 ευρώ.

Το έργο είναι ώριμο και έτοιμο να δημοπρατηθεί άμεσα.

Σε δήλωσή του ο κ .Μωραΐτης τονίζει ότι «με την υπογραφή της σύμφωνης γνώμης ανοίγει ο δρόμος για την υλοποίηση ενός μεγάλου έργου το οποίο θα στηρίξει και θα ενισχύσει περαιτέρω την τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης.

Το Υπουργείο Ανάπτυξης είναι εδώ και θα στηρίξει με οποιοδήποτε άλλο τρόπο χρειαστεί την πρόοδο του έργου».

Τα επόμενα βήματα

Όπως δήλωσε ο βουλευτής Χανιων του ΠΑΣΟΚ κ.Ευτύχης Δαμιανάκης, ο οποίος είχε καταθέσει δέκα Ερωτήσεις στην Βουλή για το θέμα, η "σύμφωνη γνώμη" του κ.Μωραίτη, εστάλει ήδη στην Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή του υπ.Υποδομών η οποία θα εκδόσει - με συνοπτικές διαδικασίες - την απόφαση ένταξης του έργου.

Με την απόφαση αυτή η ΕΥΔΕ αεροδρομίων Νοτίου Ελλάδος, θα προχωρήσει άμεσα στην προκήρυξη της δημοπράτησης του έργου καθώς όλοι οι τεχνικοί φάκελοι είναι έτοιμοι.

Στην δημοπράτηση δεν θα υπάρξουν τα προβλήματα που υπήρξαν με το θέμα του νέου αεροδρομίου Καστελίου, καθώς τα χρήματα είναι εξασφαλισμένα απο Ευρωπαικούς και Ελληνικούς πόρους και δεν θα υπάρξει συγχρηματοδότηση ιδιωτών.

"Η σημερινή εξέλιξη αποτελεί μιαν δικαίωση πολλών προσπαθειών" επεσήμανε ο κ.Δαμιανάκης, τονίζοντας πως το έργο επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων, αποτελεί ένα έργο τεράστιας σημασίας, για ολόκληρη την Κρήτη, καθώς αναβαθμίζεται η μια απο τις δύο πύλες εισόδου στο νησί.

Η επέκταση του Αεροδρομίου Χανίων "Γ.Δασκαλογιάννης"

Υπενθυμίζεται πως το έργο επέκτασης του αερολιμένα "Γιάννης Δασκαλογιάννης" των Χανίων, αφορά στον διπλασιασμό του υπάρχοντος αεροσταθμού και συγκεκριμένα :

Το έργο περιλαμβάνει έξη συγκεκριμένα υποέργα.

Την επέκταση του αεροσταθμού συνολικής επιφάνειας 17.000 τετραγ.μέτρων σε τρία επίπεδα.

Την κατασκευή νέου πύργου ελέγχου αεροσκαφών, 1500 τετρ.μέτρα.

Την αναδιαρρύθμιση και αναβάθμιση των χώρων του υφιστάμενου σταθμού.

Την κατασκευή αμαξοστασίου.

Την κατασκευή υποστέγων απορριμμάτων.

Την διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου.

Σε ότι αφορά στην επέκταση είναι απολύτως αναγκαία καθώς το αεροδρόμιο Χανίων εξυπηρετεί και το Ρέθυμνο, ενώ με την καθιέρωση της 24ωρης λειτουργίας του αλλά και σύμφωνα με τις προβλέψεις για το μέλλον, έχει αυξηθεί κατα πολύ η κίνηση αεροσκαφών και επισκεπτών με αποτέλεσμα οι υπάρχοντες χώροι να μην επαρκούν.

Σε ότι αφορά στην κατασκευή νέου πύργου ελέγχου, και αυτό χαρακτηρίζεται ως έργο άμεσης προτεραιότητας για λόγους ασφαλείας των πτήσεων, εαν συνυπολογιστεί πως ο σημερινός πύργος ελέγχου που εξυπηρετεί και τα πολεμικά αεροσκάφη τόσο της 115 ΠΜ όσο και της Αμερικανικής ευκολίας, χρονολογείται απο τα τέλη της δεκαετίας του 1950 και επιπλέον, σύμφωνα με τις σημερινές προσιαγραφές είναι σε λάθος θέση.


Δήλωση Ευτύχη Δαμιανάκη

Την ικανοποίησή του για την υπογραφή από τον υφυπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Θάνο Μωραΐτη της «σύμφωνης γνώμης» για την απόφαση ένταξης του έργου επέκτασης του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» στο ΕΣΠΑ, εκφράζει με δήλωσή του ο Ευτύχης Δαμιανάκης.

Η δήλωση του Χανιώτη βουλευτή έχει ως εξής:

«Ένα έργο πνοής για τα Χανιά, για τη δυτική Κρήτη αλλά και για ολόκληρο το νησί, με πολλαπλά οφέλη για τον τουριστικό κλάδο και γενικότερα την οικονομική ζωή του τόπου μας, μπαίνει στην τελική ευθεία. Ξεκινούν οι διαδικασίες ώστε το αεροδρόμιο Χανίων “Δασκαλογιάννης” να αναβαθμιστεί, να μπορέσει να διαδραματίσει το ρόλο του ως μία κορυφαία υποδομή, πύλη εισόδου στο νησί μας.

Η σημερινή εξέλιξη αποτελεί τη δικαίωση πολυετών προσπαθειών. Πρόκειται για ένα έργο που εξαγγέλθηκε το 2003 και έκτοτε, κατ’ επανάληψη, από επίσημα χείλη δίνονταν υποσχέσεις, που αποδεικνύονταν κενές περιεχομένου. Προσωπικά, ασχολούμαι με το συγκεκριμένο έργο από την πρώτη μου βουλευτική θητεία, ενώ μόνο εντός του 2011 έκανα δύο επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή και πριν μερικές μέρες έθεσα εκ νέου το θέμα στον υπουργό Υποδομών στην ολομέλεια του σώματος. Επίσης, μαζί με τον συνάδελφο Σήφη Βαλυράκη πιέσαμε, με κοινή επιστολή μας, τις πολιτικές ηγεσίες των εμπλεκόμενων υπουργείων να αντιμετωπίσουν το έργο με τη σοβαρότητα που απαιτείται.

Έγινε μία συλλογική διεκδίκηση από τους αιρετούς, από πολλούς φορείς του τόπου, με σημαντικό το ρόλο της αιρετής περιφέρειας, του περιφερειάρχη Σταύρου Αρναουτάκη και του αντιπεριφερειάρχη Απόστολου Βουλγαράκη, καθώς και του αερολιμενάρχη Σταύρου Καστρινάκη. Με τη σημερινή απόφαση αποδεικνύεται ότι με επιμονή, μεθοδικότητα και συντονισμένη διεκδίκηση τα Χανιά μπορούν να έχουν τις υποδομές που δικαιούνται. Ιδιαίτερα στη σημερινή δυσχερή συγκυρία για όλους μας, πρώτη μας προτεραιότητα πρέπει να είναι να μπει η χώρα σε τροχιά ανάπτυξης, αξιοποιώντας στο έπακρο όλα τα εργαλεία που διαθέτουμε.

Όσον αφορά τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν στη συνέχεια, η "σύμφωνη γνώμη" του κ. Μωραΐτη εστάλη ήδη στην Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή του υπουργείου Υποδομών, η οποία θα εκδώσει άμεσα την απόφαση ένταξης του έργου. Με την απόφαση αυτή η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων (ΕΥΔΕ) αεροδρομίων Νοτίου Ελλάδος θα προχωρήσει στην προκήρυξη της δημοπράτησης του έργου. Νομίζω ότι τώρα πρέπει όλοι να εντείνουμε τις προσπάθειές μας ώστε να γίνει πραγματικότητα και το έργο της σύνδεσης του αεροδρομίου με τον Βόρειο Οδικό Άξονα».



Ναπολέων Σαραντίδης
[email protected]