Το υγιές χαμόγελο πρέπει να είναι προτεραιότητα, γιατί πέρα από εμφάνιση μπορεί να μας προστατεύσει από άλλες καταστάσεις αργότερα στην ζωή μας. Ένας από τους λόγους που παρουσιάζουν υποθρεψία οι ηλικιωμένοι είναι η αδυναμία της μάσησης.

Πέρα από τους κανόνες υγιεινής για τους οποίους λογικά θα σας έχει συμβουλεύσει ο οδοντίατρος σας, μπορείτε να τα φροντίσετε και μέσω της διατροφής σας.

Η τερηδόνα λατρεύει το άμυλο και τα σάκχαρα. Οπότε αν δεν βουρτσίσετε κατευθείαν μετά από ένα αμυλούχο γεύμα τα δόντια σας, τότε θα υποστούν τις συνέπειες των οξέων που θα δημιουργηθούν. Γι' αυτό μία ισορροπημένη διατροφή η οποία περιέχει φρέσκα φρούτα και λαχανικά, ψωμί, γάλα, γιαούρτι και έχει περιορισμένα τα γλυκά και τα αναψυκτικά είναι ιδανική για την προστασία των δοντιών σας.

Πολύ σημαντικό για την προφύλαξη των δοντιών είναι το σάλιο το οποίο παρασέρνει τα υπολείματα της τροφής και τα οξέα. Έτσι, αν αποφύγετε τις κολλώδης τροφές που μένουν στα δόντια ή αν φάτε το γλυκό μετά το γεύμα σας όπου η έκκριση του σάλιου είναι μεγάλη, μπορεί να αποφύγετε τον τροχό του οδοντιάτρου. Επίσης η κατανάλωση νερού και το βούρτσισμα μετά το γεύμα θα βοηθήσουν την κατάσταση.

Γεωργία Σπ. Πετράκη
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Βιογραφικό σημείωμα