Το F-35 έχει τη δυνατότητα απογείωσης από μικρού μήκους διαδρόμους και κάθετης προσγείωσης.

Ωστόσο, η ανάπτυξη του F-35B είχε αντιμετωπίσει τεράστιες καθυστερήσεις, ενώ το κόστος είχε ξεπεράσει τις εκτιμήσεις. Ο προκάτοχος του Πανέτα, Ρόμπερτ Γκέιτς, αναγκάστηκε να ανακοινώσει τον Ιανουάριο του 2011 ότι το πρόγραμμα θα ανασταλεί για δύο χρόνια, ενώ θα ακυρωνόταν, εάν τα προβλήματα δεν διορθωνόταν.

Οι άλλες δύο υπό ανάπτυξη εκδόσεις του F-35, μια συμβατική και μια σχεδιασμένη για αεροπλανοφόρα, δεν επηρεάστηκαν από την απόφαση αυτή.

Σύμφωνα με τον Πανέτα σημειώθηκε «αληθινή πρόοδος», με αποτέλεσμα την άρση της απειλής για το πρόγραμμα του αεροσκάφους STOLV.

«Πλέον πιστεύουμε ότι χάρη στην δουλειά σας, η έκδοση STOVL επιδεικνύει το είδος των επιδόσεων και της ωριμότητας που συνάδει με τις άλλες δύο εκδόσεις του JSF», ανέφερε ο Πανέτα σε εργαζόμενους της εταιρείας Lockheed Martin που κατασκευάζει τα μαχητικά καθώς και σε στρατιωτικούς.

Πάντως, ο υπουργός δεν διευκρίνισε αν υπάρχει πιθανότητα μείωσης του αριθμού των F-35 που θα αγοράσει το Πεντάγωνο, στα πλαίσια της μείωσης του στρατιωτικού προϋπολογισμού των ΗΠΑ.