Πολλές γυναίκες αναρωτιούνται καθημερινά πώς θα καταφέρουν να χάσουν τα κιλά που μείνανε μετά τη γέννηση του μωρού τους. Οι πληροφορίες από την τηλεόραση ή τα περιοδικά για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να χάσουν το επιπλέον βάρος είναι συνήθως ελλιπείς, υπερβολικές και επικίνδυνες.

Το δύσκολο δεν είναι να χάσεις τα κιλά της εγκυμοσύνης, αλλά αυτά που πιθανόν θα πάρεις τους πρώτους μήνες μετά τη γέννα. Οι περισσότερες γυναίκες, με το που θα γεννήσουν, επειδή είναι κουρασμένες ή αγχωμένες αφήνουν σε δεύτερη μοίρα το σώμα τους, αφού προέχει το μωρό, και συνεχίζουν να τρώνε με τη σκέψη πως θα χάσουν τα κιλά αργότερα. Αυτό, όμως, είναι η μεγάλη παγίδα, γιατί αν τα κιλά της εγκυμοσύνης δεν φύγουν τους πρώτους μήνες, μετά ίσως είναι πιο δύσκολο να χαθούν αφού μπορεί σε αυτά να προστεθούν και άλλα.

Αρχικά χρειάζεται υπομονή και επιμονή, αφού μέσα σε 1-2 βδομάδες είναι δύσκολο να χάσετε όλα σας τα κιλά, και ειδικά αν αυτά είναι αρκετά. Μην προσπαθήσετε να χάσετε απότομα βάρος με εξαντλητικές δίαιτες, γιατί μην ξεχνάτε πως μαζί με εσάς τρέφεται και το μωρό σας στην περίπτωση που θηλάζετε. Στοχεύστε το πολύ σε 2 κιλά το μήνα.

Ο μητρικός θηλασμός συντελεί στην καλύτερη ρύθμιση του σωματικού βάρους της μητέρας αν ακολουθείται από ελεγχόμενη και πλούσια σε θρεπτικά συστατικά διατροφή. Αν και μπορεί να σας ανοίξει την όρεξη, θα πρέπει να προσέχετε τι τρώτε και να προτιμάτε άπαχο κρέας, ψάρια, φρούτα και λαχανικά, προϊόντα ολικής αλέσεως και γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά. Ακολουθώντας μια ισορροπημένη διατροφή με 5 γεύματα ημερησίως να είστε σίγουρες πως το βάρος σας σταδιακά θα έρθει σε φυσιολογικά επίπεδα.

Μετά τη γέννηση του μωρού το σπίτι σίγουρα θα είναι γεμάτο με γλυκά, γι’ αυτό προσπαθήστε να τα περιορίσετε αυτά, αλλά και γενικά ό,τι περιέχει ζάχαρη. Προτιμήστε κάποιο σπιτικό γλυκό, όπως αυτά του κουταλιού, ή ένα γιαούρτι με μέλι ή ένα μικρό κομμάτι σοκολάτας. Πιο αραιά μπορείτε να φάτε και ένα γλυκό με περισσότερες θερμίδες, αφού δε χρειάζεται να στερηθείτε τα πάντα.

Περιορίστε το αλάτι και προτιμήστε να μαγειρεύετε με λιγότερο λάδι ή βούτυρο. Επιλέξτε κρέατα με ελάχιστο λίπος και μαγειρέψτε με λίγες σάλτσες. Προτιμήστε το ψητό ή βραστό κρέας με μια μικρή ποσότητα συνοδευτικού, όπως ρύζι ή πατάτα, και σίγουρα να έχετε πάντα στο πιάτο σας σαλάτα.

Μην ξεχνάτε ποτέ το πρωινό σας γιατί αυτό θα σας κρατήσει από τον πειρασμό του τσιμπήματος. Επιλέξτε ένα ποτήρι γάλα και ένα τοστ ή γάλα με δημητριακά ή με ψωμί κ μέλι. Προσπαθήστε το βραδινό σας να είναι ελαφρύ, γιατί τις ώρες που θα θέλετε να ξεκουραστείτε και να κοιμηθείτε οι περιττές θερμίδες μετατρέπονται σε λίπος και έτσι αυξάνονται τα κιλά.

Πολλές νέες μητέρες με τον ερχομό του μωρού τους κλείνονται μέσα στο σπίτι, περιορίζοντας την κίνησή τους άρα και την φυσική τους δραστηριότητα. Μην παραμελείτε ποτέ την άσκηση.

Πηγαίνετε γυμναστήριο ή για περπάτημα ή ακόμα και βόλτα με το μωρό σας στο καροτσάκι, γιατί όχι μόνο θα βοηθήσετε τον εαυτό σας στην απώλεια βάρους αλλά θα σας φτιάξει και η διάθεση αφού θα έρθετε σε επαφή με κόσμο.

Η ανταμοιβή όλης αυτής της προσπάθειας θα είναι τα κιλά που θα χάσετε, αφού θα δώσετε μεγάλη χαρά στον εαυτό σας αλλά και στο σύντροφό σας. Επομένως, μην αφήνετε να περνάει ούτε λεπτό παραμελώντας τον εαυτό σας! Ποτέ δεν είναι αργά για να αρχίσετε να τον προσέχετε.

Ελευθερία Ε. Ρέντζιου
Κλινικός Διατροφολόγος – Διαιτολόγος, Μ. Μed. Sci.
Βιογραφικό σημείωμα