Με τη μεσαία κατηγορία να δέχεται ασφυκτικές πιέσεις από τα Crossover, τα MPV και τα SUV, εμφανίζοντας παγκοσμίως μειωμένα μερίδια στις πωλήσεις της, είναι δεδομένο ότι από εδώ και πέρα, οι εκπρόσωποι του είδους θα πρέπει να πολεμήσουν σκληρά για να διατηρήσουν τα κεκτημένα. Και εάν πολλοί στράφηκαν προς τις λύσεις που αισθητικά συνδυάζουν το παραδοσιακό 4θυρο αμάξωμα της κατηγορίας με το πιο μοντέρνο σχήμα των κουπέ (βλέπε Opel Insignia), άλλοι, όπως η VW και το Passat, επιμένουν παραδοσιακά.

Όμως, από το 2014 και την 8η κατά σειρά νέα γενιά του Passat, αυτό θα αλλάξει. Το νέο λοιπόν γερμανικό μεσαίο, όπως μπορείτε να δείτε και στις αποκλειστικές μας κατασκοπευτικές ηλεκτρονικά επεξεργασμένες φωτογραφίες, θα φέρει ένα πιο «αιχμηρό» και δυναμικό design από το σημερινό Passat. Ξεχωρίζουμε στο εμπρόσθιο τμήμα τα νέα, μακρόστενα φωτιστικά και το ανασηκωμένο καπό με τις έντονες νευρώσεις, αλλά και το νέο οριζόντιο ώμο που διατρέχει απ’ άκρη σ’ άκρη το αμάξωμα. Στο πίσω τμήμα, ο ώμος αυτός εφάπτεται πάνω σε πιο αιχμηρά και μικρότερα σε μέγεθος φωτιστικά, που συμβάλλουν και αυτά στο γενικότερο εκμοντερνισμό του αυτοκινήτου.




Η νέα πλατφόρμα MQB παρούσα και στο Passat

Εκτός όμως από τη σχεδίαση, πολλά και ίσως πιο σημαντικά νέα έρχονται κάτω από το αμάξωμα του νέου Passat. Μεγάλος πρωταγωνιστής εδώ είναι η νέα πλατφόρμα MQB του VW Group, που όπως έχουμε ξαναπεί, θα είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής όλων των εταιρειών του ομίλου για τα επόμενα χρόνια. 

Αυτό το πασπαρτού δάπεδο λοιπόν, που θα το γνωρίσουμε φέτος μέσω των νέων γενιών των VW Golf-Audi A3-SEAT Leon, θα αποτελέσει τη βάση πάνω στην οποία θα χτιστεί και το επόμενο Passat. 

Μεγάλο πλεονέκτημα αυτής της πλατφόρμας είναι η δυνατότητα προσαρμογής της σε μια σειρά μοντέλων διαφορετικών διαστάσεων, με το Passat να είναι το μεγαλύτερο εξ αυτών που θα τη λάβει, διατηρώντας κατά συνέπεια παραπλήσιες διαστάσεις με το τωρινό μοντέλο (π.χ. μήκος κοντά στα 4,8 μ.). Όμως, παρά το γεγονός αυτό, η νέα αυτή πλατφόρμα θα πριμοδοτήσει το αυτοκίνητο με χαμηλότερο βάρος (περίπου -50 με 75 κιλά μόνο από το δάπεδο), με άμεσα οφέλη σε κατανάλωση, επιδόσεις κ.λπ.









Τι θα γίνει με τους κινητήρες;

Αρκετή κινητικότητα υπάρχει στον τομέα των κινητήρων, αφού ετοιμάζεται μια αναβαθμισμένη γκάμα TSI και TDI μοτέρ από τη VW. Στους πρώτους, οι νέες εκδοχές θα έχουν πλέον στάνταρ σύστημα start/stop και οι επιλογές θα ξεκινούν και πάλι από τα 1,4 λίτρα, με αναβαθμισμένη όμως ισχύ (130 και 150 PS). Για τους TDI, ενόψει του νέου προτύπου Euro6 για τις εκπομπές ρύπων τους, αναμένουμε ακόμη πιο οικολογικές επιλογές των μοτέρ 1,6 και 2,0 λίτρων. 

Πάντως, ειδικά στο οικολογικό κομμάτι, το νέο Passat, για πρώτη φορά στην ιστορία, θα αποκτήσει υβριδική έκδοση με δυνατότητα φόρτισης και από πρίζα (plug-in), με απόδοση κοντά στους 170 ίππους και αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση για αποστάσεις έως και 50 χλμ.