Η γερμανική εταιρεία αποκαλύπτει και επίσημα πλέον τη νέα πλατφόρμα MQB, πάνω στην οποία θα βασίζεται όχι μόνο τα νέα Golf και Α3, αλλά συνολικά πάνω από 60 διαφορετικά νέα μοντέλα του Ομίλου.

Με τη νέα και ασφαλώς ολοκαίνουργια αυτή πλατφόρμα-δάπεδο, ο Όμιλος VW επιχειρεί να εισάγει μια εντελώς νέα εποχή στον κατασκευαστικό κλάδο της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας. Και αυτό, γιατί το πάτωμα Modular Transverse Matrix-MQB (Modularer Querbaukasten, στα Γερμανικά), χαρακτηρίζεται από μια παροιμιώδη για το είδος του ευελιξία, η οποία, όπως όλα δείχνουν, θα παρέχει στους ιθύνοντες της εταιρείας την ευκαιρία να κατασκευάζουν στο εξής «πάνω» σε αυτή μια πλειάδα διαφορετικών μοντέλων (από το Polo έως και το Passat), που μεταξύ τους κάθε άλλο παρά όμοιες διαστάσεις θα διαθέτουν. Τόσο ως προς το μήκος, πλάτος και ύψος τους, όσο ακόμα και σε σχέση με το μεταξόνιο τους.

Ένας ακόμα κρυφός άσσος της MQB πλατφόρμας –ίσως και ο σημαντικότερος για τους ίδιους τους δημιουργούς του- είναι η ικανότητά της να «προσαρμόζεται» χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα σε οποιαδήποτε γραμμή παραγωγής του Ομίλου, στοιχείο που όπως γίνεται αντιληπτό θα παρέχει στους ιθύνοντες της VW τη δυνατότητα να κατασκευάζουν στον ίδιο χώρο-εργοστάσιο αυτοκίνητα διαφορετικών εταιρειών! Το αποτέλεσμα; Η δραματική, για τους ίδιους, μείωση του συνολικού κόστους κατασκευής. Έτσι, για παράδειγμα, στις εγκαταστάσεις όπου θα κατασκευάζεται από εδώ και στο εξής το νέο Golf κάλλιστα θα μπορεί να συναρμολογείται και το Leon! Όπως αντιλαμβάνεστε, με δεδομένο ότι η εν λόγω πλατφόρμα θα διατίθεται επί ίσοις όροις τόσο στις VW και Audi, όσο και στις ομόσραυλες Skoda και Seat, κατασκευάζοντας μοντέλα, όπως τα Α1, Polo, Ibiza, Fabia, Beetle, Α3, Golf, Leon, Octavia, Scirocco, Jetta, Touran, Sharan, Tiguan, Passat, Superb, A4 κοκ, οι συνδυασμοί στις γραμμές παραγωγής των τεσσάρων αυτών εταιρειών είναι –κυριολεκτικά- άπειροι!




Ποιά είναι όμως τα κύρια χαρακτηριστικά της MQB πλατφόρμας, τα οποία τις χαρίζουν όλα τα παραπάνω ατού; Πρώτα και κύρια, η δυνατότητα της ενιαίας σε όλες τις περιπτώσεις θέσης για την τοποθέτηση του κινητήρα, είτε πρόκειται για μηχανικά σύνολα βενζίνης και πετρελαίου, είτε για ηλεκτροκινητήρες. Από εκεί και πέρα, ως συνέπεια αυτού, χάρη στο χαρακτηριστικό αυτό, οι πιθανοί συνδυασμοί κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης αναμένεται να μειωθούν στους κόλπους του γερμανικού Ομίλου κατά 90%, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς των ιθυνόντων του. Η ευελιξία που εξασφαλίζει η νέα MQB πλατφόρμα θα δίνει επιπρόσθετα τη δυνατότητα παραγωγής περισσοτέρων μοντέλων που θα ανταποκρίνονται στις «ειδικές» ανάγκες κάθε αγοράς, χωρίς αυτό να αυξάνει το κόστος, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα.

Επίσης, αυτή καθ’ αυτή η νέα πλατφόρμα, χάρη στην εξέλιξη της, θα μειώνει το βάρος των αμαξωμάτων (σημ.: εικάζεται ήδη πως το νέο Golf GTi  θα είναι ελαφρύτερο έως και 100 κιλά σε σχέση με το υπάρχον, αγγίζοντας έτσι τα επίπεδα βάρους του Golg IV!), ενώ την ίδια στιγμή θα δίνει τη δυνατότητα… εισαγωγής 20 και πλέον νέων τεχνολογιών στον τομέα της οικονομίας καυσίμου, της ασφάλειας και της επικοινωνίας των επιβαινόντων. Σε ότι αφορά την πρώτη παράμετρο, ένα πρώτο δείγμα γραφής, που θα δούμε στα νέα Golf και Α3, αποτελεί το σύστημα στους 4κύλινδρους κινητήρες TSI, το οποίο απομονώνει τη λειτουργία των δύο όταν η ισχύς που… πάγια παρέχουν δεν κρίνεται ως απαραίτητη (βλ. χαμηλές ταχύτητες κίνησης, κατάσταση ακινησίας κοκ).

(4troxoi)