Στο ρυθμό των προσφορών όλοι οι μεγάλοι παίκτες του κλάδου, όπως η Carrefour Μαρινόπουλος, η Σκλα­βενίτης, η Βερόπουλος, η Μασούτης Σούπερ Μάρκετ και η Γαλαξίας.

«Φωτιά» αναμένεται να πάρει ο πόλεμος τιμών μεταξύ των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, μετά την απόφαση της ΑΒ Βασιλόπουλος να μειώσει τις τιμές σε περίπου 400 προϊόντα καθημερινής χρήσης (τρόφιμα, απορρυπαντικά, είδη υγιεινής) στα επίπεδα του 2008. Σύμφωνα με πληροφορίες από την ΑΒ, η κίνηση αυτή προγραμματίζεται να διαρκέσει όλο το 2012 και θα «τρέχει» παράλληλα με τις υπόλοιπες προωθητικές της ενέργειες.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η εταιρεία με την απόφασή της να επαναφέρει τις τιμές στα επίπεδα του 2008 επωμίζεται κόστος αρκετών εκατομμυρίων ευρώ, ωστόσο -όπως τονίζουν- θέλει να στηρίξει την ελληνική οικογένεια σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο και παράλληλα να προσελκύσει περισσότερους καταναλωτές από τον ανταγωνισμό. Παράγοντες της αγοράς, εκτιμούν πως το επόμενο διάστημα οι υπόλοιπες δυνάμεις του χώρου με κάποιο τρόπο θα πρέπει να «απαντήσουν» στην κίνηση της ΑΒ, αν και παραδέχονται πως δεν είναι εύκολο καθώς απαιτούνται αρκετά κεφάλαια, σε μια στιγμή που η κατανάλωση υποχωρεί και η ρευστότητα στερεύει επικίνδυνα.

Σούπερ Μάρκετ

Στο ρυθμό των «γενναίων» προσφορών, πάντως, βρίσκονται ήδη όλοι οι μεγάλοι παίκτες του κλάδου, όπως η Carrefour Μαρινόπουλος, η Σκλαβενίτης, η Βερόπουλος, η Μασούτης Σούπερ Μάρκετ και η Γαλαξίας. Ενδεικτικά, η Carrefour Μαρινόπουλος σε όλα τα καταστήματά της Carrefour, Carrefour Μαρινόπουλος, Carrefour Express και Carrefour Planet στο Γέρακα από τις 16 έως τις 28 Ιανουαρίου προσέφερε σειρά προϊόντων με έκπτωση έως και 80%. Συγκεκριμένα, οι εκπτώσεις έφθασαν το 80% σε είδη ένδυσης και υπόδησης και σε πολλά ακόμη ηλεκτρικά, ηλεκτρονικά και είδη οικιακού εξοπλισμού, ενώ παράλληλα διέθεσε επιλεγμένα είδη διατροφής όλων των κατηγοριών, προϊόντα καθημερινής χρήσης, ποτά, αλλά και απορρυπαντικά και είδη προσωπικής υγιεινής με έκπτωση 50%.

Είναι εμφανές πως οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα δώσουν «μάχη μέχρις εσχάτων» το επόμενο διάστημα, όπως αναφέρει η imerisia.gr, στοχεύοντας στα εξής δύο:

1) Να αναθερμάνουν τη ζήτηση και να τονώσουν τις πωλήσεις τους και

2) Να διευρύνουν τη θέση τους, αποσπώντας μερίδια από τον ανταγωνισμό.

Τα παραπάνω επιβεβαιώνουν όσους προέβλεπαν πως το 2012 θα είναι η χρονιά που θα αρχίζει ο πραγματικός «πόλεμος τιμών» στο λιανεμπόριο τροφίμων. Εν τω μεταξύ, η κατανάλωση στο χώρο υποχωρεί περίπου 3%-5%, με τις εκτιμήσεις να αναφέρουν πως η κατάσταση θα χειροτερέψει, εάν προχωρήσει η περικοπή του 13ου και 14ου μισθού στον ιδιωτικό τομέα. Την ίδια ώρα, εντείνεται η στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και ήδη το μερίδιό τους υπερβαίνει το 20% στο σύνολο της αγοράς. Ωστόσο άνθρωποι του χώρου σημειώνουν ότι δεν πρόκειται ποτέ να υποσκελίσουν τα επώνυμα προϊόντα, τα οποία θα διατηρήσουν την ηγετικής τους θέση.