Μας τρέχουν τα σάλια καθώς διαβάζουμε τα επίσημα στοιχεία που έδωσαν στη δημοσιότητα οι Ιάπωνες για το νέο τους σπορ coupe 2+2 θέσεων. Συγκινούμαστε που η οδηγική απόλαυση δεν έχει πεθάνει και υπάρχουν ακόμη «mainstream» εταιρείες που δημιουργούν αυτοκίνητα τα οποία προσφέρουν συγκινήσεις. Ανυπομονούμε να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι του GT 86 και του δίδυμου αδελφού του, του Subaru BRZ. Θα υπάρχει και τρίτη έκδοση του συγκεκριμένου μοντέλου, το Scion FR-S, όμως αυτή θα πωλείται μόνο στη Βόρεια Αμερική.

Η πλατφόρμα πάνω στην οποία βασίζεται το GT 86 είναι καινούρια και δημιουργήθηκε αποκλειστικά γι’ αυτό το μοντέλο (και τα αδελφάκια του). Το αμάξωμά του δοκιμάστηκε σε αεροδυναμικές σήραγγες ώστε να έχει πολύ χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας. Το εντυπωσιακό «σώμα» του GT 86 είναι πιο μικρό απ’ όσο νομίζετε. Με συνολικό μήκος μόλις 4.240 mm, είναι το μικρότερο σπορ τετραθέσιο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο! Από τον σχεδιασμό του ξεχωρίζουν η χαμηλή εμπρός γρίλια, οι καθαρές μυώδεις γραμμές, οι ζάντες 17 ιντσών, το πίσω σπόιλερ, οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης κ.ά.

Στο εσωτερικό του υπάρχουν αρκετά στοιχεία από τον κόσμο των σπορ αυτοκινήτων, όπως το σπορ τιμόνι διαμέτρου μόλις 365 mm (το μικρότερο που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε αυτοκίνητο της Toyota), οι επενδύσεις από απομίμηση ανθρακονημάτων, τα αλουμινένια πεντάλ, η μαύρη οροφή, οι κόκκινες ραφές των καθισμάτων κ.ά.

Πολλά υποσχόμενο
Οι τεχνικές προδιαγραφές του πισωκίνητου GT 86 συμβάλλουν σε αυτό που υποστηρίζουν οι Ιάπωνες: ότι το συγκεκριμένο μοντέλο δημιουργήθηκε για να προσφέρει έντονες οδηγικές απολαύσεις. Εκτός από το μικρό μήκος, το GT 86 έχει και πολύ χαμηλό ύψος (1.285 mm). Αυτό έγινε προκειμένου να επιτευχθεί το πολύ χαμηλό κέντρο βάρους (475 mm), το οποίο συμβάλλει στο καλύτερο κράτημα. Επιπρόσθετα, οι μηχανικοί της Toyota κατάφεραν να πετύχουν σχεδόν τέλεια ισορροπία στην κατανομή βάρους (53:47 εμπρός:πίσω). Η ανάρτηση του GT 86 αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, ενώ το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός και πίσω.

Ο κινητήρας του GT 86 κατασκευάστηκε από τους μηχανικούς της Subaru και διαθέτει την τεχνολογία D-4S της Toyota. Είναι boxer, έχει χωρητικότητα 2,0 lt, απόδοση 200 PS και μέγιστη ροπή 21,0 kgm. Συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με ημιαυτόματο επίσης έξι σχέσεων. Οι άνθρωποι της Toyota υποστηρίζουν ότι το νέο τους μοντέλο είναι ιδιαίτερα απολαυστικό στον δρόμο, κάτι που δεν έχουμε λόγο να αμφισβητήσουμε. Το ABS και το σύστημα ευστάθειας είναι ρυθμισμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να παρεμβαίνουν όσο το δυνατό λιγότερο και να «φιμώνουν» τις οδηγικές αρετές του GT 86.

Το νέο σπορ αυτοκίνητο της Toyota παρουσιάζεται επίσημα αυτές τις μέρες στην έκθεση του Τόκιο. Οι πωλήσεις του στην Ευρώπη θα ξεκινήσουν τον προσεχή Ιούνιο. Περισσότερα στοιχεία δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη, όμως είναι σίγουρο ότι ο αυτοκινητικός κόσμος περιμένει με ανοιχτές αγκάλες το GT 86 και το BRZ. Μαζί του και οι ταπεινοί συντάκτες αυτοκινήτου...


(car+speed)