Η γερμανική εταιρεία παρουσιάζει και επίσημα την κορυφαία έκδοση Μ της νέας σειράς 6, αποτελώντας ό,τι πιο γρήγορο έχει κατασκευάσει ποτέ στην κατηγορία των κουπέ αυτοκινήτων.

Με τη ευκαιρία της επερχόμενης Έκθεσης της Γενεύης στις αρχές Μαρτίου, η BMW πραγματοποιεί μια ακόμα επίδειξη… ισχύος και τεχνολογίας παρουσιάζοντας και επίσημα την κουπέ έκδοση της νέας Μ6. Η πρεμιέρα της αντίστοιχης ανοιχτής παραλλαγής της έχει προγραμματιστεί ένα σχεδόν μήνα μετά στα πλαίσια της Έκθεσης Αυτοκινήτου, η οποία θα πραγματοποιεί στη Ν. Υόρκη. Τι νέο μας φέρνουν τα νέα μοντέλα Μ της σειράς 6; Όπως λίγο έως πολύ ήταν αναμενόμενο, αμφότερα μοιράζονται τον γνωστό από την 4θυρη Μ5 υπερτροφοδοτούμενο v8 κινητήρα των 4,4 λίτρων, ο οποίος έρχεται να αντικαταστήσει τον εντυπωσιακό ατμοσφαιρικό 5λιτρο V10 του παρελθόντος.




Το εν λόγω σύνολο, αποδίδοντας 560 ίππους σταθερά από τις 6.000 έως και τις 7.000 σ.α.λ., σε συνδυασμό με τα 680 Nm της ροπής του, είναι σε θέση να εξασφαλίζει εκρηκτικές σε κάθε περίπτωση επιδόσεις. Πιο συγκεκριμένα, η κουπέ M6 των 1.850 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 και 200 χλμ./ώρα σε μόλις 4,2 δλ. και 12,6 δλ. αντίστοιχα, τιμές που για την ανοιχτή παραλλαγή του μοντέλου εμφανίζονται αυξημένα κατά 0,1 και 0,5 δλ. Και στις δύο περιπτώσεις, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, ενώ προαιρετικά, με την επιλογή του πακέτου M Driver’s Package, ο ηλεκτρονικός φύλακας άγγελος λάμπει δια της απουσίας του εκτοξεύοντας αμφότερες τις νέες M6 έως και τα 305 χλμ./ώρα. Το εν λόγω μηχανικό διαμάντι, το οποίο συνεργάζεται με το νέο 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της BMW, που φυσικά ενσωματώνει ασφαλώς και σύστημα Launch Control, καταναλώνει κατά μέσο όρο αντιστοίχως 9,9 και 10,3 λίτ./100 χλμ. κίνησης, σύμφωνα πάντα με τις επίσημες ανακοινώσεις των ιθυνόντων της εταιρείας, εκπέμποντας 233 και 239 γρ. διοξειδίου του άνθρακα για κάθε χλμ.






Φυσικά, όπως σε κάθε πραγματική σπορ BMW, η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς με την αρωγή του ενεργού μπλοκέ διαφορικού M Differencial. Σε ότι αφορά την ανάρτηση, τα διπλά εμπρός ψαλίδια και η διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πάει «πακέτο» με τις πιο σφικτές ρυθμίσεις ελατηρίων και αμορτισέρ και τα φαρδύτερα μετατρόχια σε σχέση με τις πιο ταπεινές «6αρες». Από εκεί και πέρα, οι νέες M6 διαθέτουν αναβαθμισμένα φρένα, ενώ για πρώτη φορά, ως στοιχείο του προαιρετικού εξοπλισμού, διαθέσιμοι είναι οι νέοι κεραμικοί δίσκοι της BMW διαμέτρου 410 και 396 χλστ. εμπρός και πίσω, με 6πίστονες και μονοπίστονες δαγκάνες αντίστοιχα, σε χρυσαφί χρώμα. Το νέο αυτό σύστημα πέδησης συνδυάζεται με τους επίσης προαιρετικούς τροχούς των 20 ιντσών. Από εκεί και πέρα, τα κορυφαία μοντέλα της σειράς 6 διαθέτουν ένα πλήθος βοηθητικών ηλεκτρονικών συστημάτων, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζουν το επαναρυθμισμένο ABS, καθώς και τα DSC (Dynamic Stability Control) ASC (Anti Skid Control), CBC (Cornering Brake Control), DBC (Dynamic Brake Control) kai DBF (Dry Braking Function).



Σχεδιαστικά, οι νέες Μ6 φέρουν μια πλειάδα σχεδιαστικών αλλαγών σε σχέση με τις μικρότερες εκδόσεις τους, όλες τους προσανατολισμένες προκειμένου να επιτελούν, πέρα από αισθητικά, και λειτουργικά «καθήκοντα». Πιο συγκεκριμένα, για καλύτερη ψύξη του υπερτροφοδοτούμενου V8, ο εμπρός σπόιλερ είναι πιο «βαθύ», τα εμπρός φτερά φαρδύτερα, ενώ ανασχεδιασμένη είναι και η εμπρόσθια μάσκα. Από εκεί και πέρα, προκειμένου να… ελεγχθεί όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά το συνολικό βάρος των δύο αμαξωμάτων, η έκδοση κουπέ διαθέτει οροφή κατασκευασμένη από CFRP (carbonfibre reinforced plastic), ενώ και η κουπέ διαθέτει πόρτες και εμπρός καπό από αλουμίνιου και εμπρός φτερά από ενισχυμένο πλαστικό.