Το πρωινό γεύμα είναι ένα από τα σημαντικότερα δώρα που μπορούμε να προσφέρουμε στον οργανισμός μας. Δυστυχώς όμως ο σύγχρονος τρόπος ζωής οδήγησε πολλούς ανθρώπους να μην προλαβαίνουν την κατανάλωση του και μας ώθησε – επέβαλε άλλα τρόφιμα μακριά από την παράδοση και τις υγιεινές επιλογές που ακολουθούσαν για αιώνες οι πρόγονοι μας.

Εμείς επιλέξαμε να σας παρουσιάσουμε ορισμένες επιλογές βασισμένες στα ντόπια τρόφιμα αλλά προσαρμοσμένες στα σύγχρονα πρότυπα που έχουν περάσει στην νοοτροπία μας.

Χορτόπιτα, μαραθόπιτες ή καλλιτσούνια με χόρτα για τους βιαστικούς. Είναι μια εύκολη, γρήγορη πολύ ισορροπημένη επιλογή.

Μυζηθρόπιτες και σαρικόπιτες και άλλες πίτες που έχουν για γέμιση κάποιο γαλακτοκομικό όπως μυζήθρα και ανθότυρος, είναι ιδανική επιλογής για τα παιδιά. Συνδυάστες τις με μέλι ή πετιμέζι και αλλάξτε την μονοτονία του γάλακτος που κάνει πολλά παιδιά να δυσανασχετούν.

Χόντρος με γάλα αντί για τα ξενόφερτο γάλα με δημητριακά που περιέχουν πολλές φορές αρκετά πρόσθετα και ζάχαρη. Εσείς προσθέστε για λίγη επιπλέον γεύση, μέλι ή κανέλα

Ψωμί ολικής με παρθένο ελαιόλαδο, ρίγανι και μυζήθρα ή ανθότυρο για ένα ισορροπημένο πρωινό που θα χαρίσει τα μέγιστα οφέλη των πιο αγνών και ταπεινών υλικών που υπήρχαν στο σπίτι ενός Κρητικού.

Σφουγγάτο με λαχανικά εποχής και ψωμί ολικής για τους λάτρεις του αυγού και των λαχανικών που θέλουν μια γενναία δόση πρωτεϊνης και αμινοξέων για να ξεκινήσουν της μέρα τους

+

Ψωμί ολικής με ελαιόλαδο και πετιμέζι για να την λήψη συμπυκνωμένης ενέργειας και ισχυρότατων αντιοξειδωτικών που θα ενισχύσουν την σωματική και την πνευματική σας υγεία.

Μια επιπλέον πινελιά που μπορεί να κάνει την διαφορά στην προάσπιση της υγείας μας είναι η κατανάλωση αφεψήματος από μαλοτήρα, δίκταμο και άλλα βότανα του τόπου μας αντί του καφέ που συνηθίσαμε τις τελευταίες δεκαετίες.

Γεωργία Σπ. Πετράκη
Διαιτολόγος- Διατροφολόγος