Tα αποτελέσματα των ερευνητικών εργασιών που εκπόνησαν και οι οποίες σχετίζονται με τα κρούσματα βίας και παραβατικότητας, τα οποία αποτελούν κοινωνικό φαινόμενο και γνωρίζουν ιδιαίτερη άνθιση το τελευταίο καιρό στην Δημοτική Ενότητα Κόφινα, αλλά και τον επιθυμητό για τους ίδιους τρόπο ζωής, παρουσίασαν οι μαθητές της Α’ Λυκείου Ασημίου.

 Η εκδήλωση έλαβε χώρα στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Μεγάρου Ασημίου με τους μαθητές, σε συνεργασία με τους καθηγητές τους, να εκθέτουν στο ακροατήριο τις εργασίες που πραγματοποίησαν κατά τη διάρκεια του Α’ Τετραμήνου του τρέχοντος σχολικού έτους, με τα δυο θέματα να έχουν τους εξής χαρακτηριστικούς τίτλους:

• «Νταήδες και Καπετάνιοι»
• «Θέλω να ζω όπου και όπως μου αξίζει»,

Τα θέματα είχαν επιλεγεί με κριτήριο το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που παρουσιάζουν για τους μαθητές που ζουν στη συγκεκριμένη περιοχή καθώς έχουν σημειωθεί κρούσματα βίας, και στόχος τους είναι να δημιουργήσουν ένα καλύτερο περιβάλλον δράσης για όλους.

Οι μαθητές παρουσίασαν τις εργασίες που σχεδίασαν και υλοποίησαν υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών κ. Ψαράκη Κων/νου όσον αφορά το 1ο θέμα και κ. Τουτουδάκη Μαρίας & Ταμιωλάκη Μαρίνας σχετικά με το 2ο θέμα.

Η ομάδα που ασχολήθηκε με τους «Νταήδες & Καπετάνιους» επιχείρησε μια εμβάθυνση στον κόσμο της βίας κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν σκιαγραφώντας ιστορικές μορφές νταήδων, εστίασε στη σύγχρονη μορφή βίας και στο πραγματικό πρόσωπο του ντόπιου «καπετάνιου» και πρότεινε λύσεις και τρόπους διαχείρισης της κατάστασης. Παράλληλα με την παρουσίαση των παιδιών, οι παριστάμενοι παρακολούθησαν ένα συγκλονιστικό βίντεο που δημιούργησαν οι μαθητές με θέμα τη βία σε όλες της τις μορφές.

Η εκδήλωση συνεχίστηκε με τη 2η Ομάδα, που ξεκίνησε με μια ιστορική αναδρομή του σχολείου και ακολούθησε μια σύντομη ανάλυση αποδελτίωσης ερωτηματολογίου σχετικά με την εικόνα που έχουν οι μαθητές για το σχολικό τους περιβάλλον και προτάσεις βελτίωσής του.

Μέσα από δυο ηλεκτρονικές παρουσιάσεις «ντυμένες» με κατάλληλη μουσική απέδειξαν πόσο πολύ επιδρά το περιβάλλον στην ψυχολογία του ανθρώπου και κατέγραψαν τις δράσεις των μελών της Ομάδας στην προσπάθειά τους να φτιάξουν το σχολικό χώρο πιο όμορφο, με γκράφιτι, δενδροφυτεύσεις και με οικολογική συνείδηση υποστηρίζοντας θερμά την ανακύκλωση, ώστε να «ζουν όπου και όπως τους αξίζει». Μάλιστα οι μαθητές έριξαν την αυλαία της εκδήλωσης με ένα τραγούδι που έγραψαν και απέδωσαν οι ίδιοι οι μαθητές.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν γονείς και συγγενείς των μαθητών, ενώ τις τοπικές αρχές εκπροσώπησε ο αντιδήμαρχος του Δήμου Γόρτυνας, κ. Ξυλούρης Σταύρος, ο οποίος ευχαρίστησε όλους τους συντελεστές που ολοκλήρωσαν με επιτυχία την πρώτη και πιο δύσκολη φάση της εφαρμογής του νέου θεσμού.

Ο Διευθυντής του σχολείου, κ. Σάπιος Παναγιώτης και ο Σύλλογος των καθηγητών απένειμαν τα εύσημα στους μαθητές για την άψογη παρουσίαση των Ερευνητικών Εργασιών με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών και κυρίως για τον ενθουσιασμό και την όρεξη που έδειξαν σ’ όλη την πορεία της Ε.Ε., ειδικά σε μια εποχή ιδιαίτερα δύσκολη. Για την ιστορία οι δυο ερευνητικές ομάδες ήταν:

ΟΜΑΔΑ Α’ («Νταήδες και Καπετάνιοι»): Αναπολιωτάκη Κατερίνα, Βρυσανάκη Σοφία, Γιαννουλάκης Φραγκίσκος, Μουντράκης Γιάννης, Μπινιάτη Νικολέτα, Μπουντουράκη Ροδούλα, Ντελάκη Αγγελική, Παπαδόπουλος Κώστας, Σφακιανάκης Αποστόλης, Τσατσάκης Αντώνης, Τσιρκίνης Αλέξης, Φανουράκη Γιωργία, Χαβαδάκης Χάρης, Χαλκιαδάκη Ειρήνη, Χατζάκη Κων/να, Χατζηπαυλίδης Αλέξανδρος, Ψαράκης Νίκος.

ΟΜΑΔΑ Β’ («Θέλω να ζω όπου και όπως μου αξίζει»): Αγγελιδάκης Γιάννης, Αντωνογιαννάκης Γιάννης, Βαφάκης Γιάννης, Γρηγοράκης Κωστής, Δασκαλάκης Βαγγέλης, Ζερβάκη Ελίνα, Θεοδωράκη Εμμανουέλα, Κουτσάκης Δημήτρης, Μιχελάκη Μαρία, Μουλιανάκης Διονύσης, Μπαντουβά Σταυρωτή, Σταματάκη Εύη, Φραγκιαδάκη Τρυγώνα, Χειμωνάκη Αγγέλα, Χούλης Αντώνης.