Η γερμανική εταιρεία αποκαλύπτει το super-avant μοντέλο της, το οποίο βασίζεται στο νέο Α4, ακολουθώντας έστω και με διακοπή τεσσάρων ετών μια μακρά παράδοση στην κατηγορία των οικογενειακών… supercars!

Το νέο RS4 Avant, το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2000 και φέτος επανέρχεται δυναμικά στην πάντοτε γεμάτη από εκπλήξεις Έκθεση της Γενεύης, θα διατίθεται αποκλειστικά σε στέισον βάγκον αμάξωμα και όχι, όπως συνέβη στο πρόσφατο παρελθόν, παράλληλα με το «κλασσικό» 4θυρο.

Όπως εξηγούν οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας, η απόφαση αυτή ελήφθη με τρία κυρίως κριτήρια: πρώτον από το γεγονός ότι οι πωλήσεις της έκδοσης Avantανέκαθεν «καπέλωναν» εκείνες της 4θυρης, ενώ, από εκεί και πέρα, η αύξηση της δημοτικότητας των εκδόσεων στέισον και κατ’ επέκταση η ολοένα και μεγαλύτερη… αποστροφή του κοινού προς τα «συνηθισμένα» σεντάν αμαξώματα φαίνεται ότι έπαιξαν έναν ιδιαίτερα αποφασιστικό ρόλο προς την κατεύθυνση αυτή. Επιπρόσθετα, η παρουσία της έκδοσης Sportback στη γκάμα του S5 παρέχει επαρκείς επιδόσεις και ανάλογα σπορτίφ χαρακτήρα για όσους επιθυμούν ένα ταχύ αυτοκίνητο με τέσσερις πόρτες.



Επιστρέφοντας στα του νέου RS4 Avant, οι ιθύνοντες της Audi φαίνεται να ακολούθησαν την πεπατημένη. Τόσο σε τεχνολογικό, όσο και σε σχεδιαστικό επίπεδο. Σε ότι αφορά το τελευταίο, οι διαφορές σε σχέση με τις πιο ταπεινές εκδόσεις, ακόμα και εκείνη με το αρχικό S, είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς. Πιο συγκεκριμένα, νέο και πιο δυναμικό είναι το εμπρός μέρος, χάρη στην ανασχεδιασμένη μάσκα και τον πιο σπορτίφ προφυλακτήρα, ενώ το δικό τους ρόλο στον τομέα της αισθητικής παίζουν τόσο τα μεγαλύτερα τόξα των τροχών, οι 19άρες ζάντες (προαιρετικά ακόμα και 20 ιντσών), το μεγάλο πίσω σπόιλερ, το πιο αεροδυναμικό τελείωμα του πίσω προφυλακτήρα αλλά και μια πλειάδα άλλων «λεπτομερειών», όπως είναι για παράδειγμα το κάλυμμα των εξωτερικών καθρεπτών οι εξωτερικοί καθρέπτες. Στο εσωτερικό τώρα, η εικόνα είναι ανάλογα διεγερτική. Τα πάντα έχουν μαύρη απόχρωση, ενώ ιδιαίτερα εντυπωσιακά είναι –ως συνήθως- τα δερμάτινα, αγωνιστικού τύπου, εμπρός καθίσματα αλλά και το «κομμένο» κάτω τμήμα του τιμονιού.



Στον τομέα των μηχανικών μέρων, ξεχωρίζει, αν μη τι άλλο, ο κινητήρας, ο οποίος δεν είναι άλλος από τον γνωστό V8 ατμοσφαιρικό των 4,2 λίτρων της Audi. Η απόδοσή του είναι 450 ίπποι στις 8.250 σ.α.λ., ενώ η ροπή του ανέρχεται στα 430 Nm σταθερά από τις 4.000 έως και τις 6.000 σ.α.λ. Σύμφωνα με την εταιρεία, η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα του νέου RS4 πραγματοποιείται σε μόλις 4,7 δλ., τη στιγμή που η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα (σε περίπτωση όμως που ο αγοραστής του το επιθυμεί, ο κόφτης απενεργοποιείται επιτρέποντας στο αμάξωμα να αγγίζει τα 280 χλμ./ώρα).



Αξίζει να προσθέσουμε πως το χειροποίητο αυτό διαμάντι συνεργάζεται με το γνωστό και ειδικά για την περίσταση τροποποιημένο 7τάχυτο κιβώτιο S-Tronic (διπλού συμπλέκτη) της γερμανικής εταιρείας και –φυσικά- με το γνωστό σύστημα τετρακίνησης της, το οποίο έχει την ικανότητα, χάρη στο ενεργητικό μεσαίο διαφορικό να στείλει έως και το 70% της ροπής εμπρός και έως το 85% αυτής στον πίσω άξονα, ανάλογα με τις συνθήκες (η νορμάλ κατανομή του πάντως είναι 40/60 εμπρός/πίσω).

Προαιρετικά, υπάρχει η δυνατότητα παραγγελίας του σπορ μπλοκέ πίσω διαφορικού της Audi, το οποίο διανέμει ανάλογα τη ροπή ανάμεσα στους τροχούς. Από εκεί και πέρα, το νέο RS4 πατά στο σπορ σασί του Audi A4 Avant, το οποίο διαθέτει πολύ πιο σφικτές ρυθμίσεις στην ανάρτηση, η οποία είναι και χαμηλότερη σε ύψος, κατά 20 χλστ., διαθέτοντας συγχρόνως και ακόμη περισσότερα τμήματα από αλουμίνιο. Αναβαθμισμένα είναι και τα φρένα, τα οποία αποτελούνται από δίσκους 365 χλστ. εμπρός με 8πίστονες δαγκάνες, ενώ προαιρετικά μπορεί κανείς να παραγγείλει και κεραμικούς δίσκους 380 χλστ. εμπρός με 6πίστονες στην περίπτωση αυτή δαγκάνες.



(4troxoi)