Τα μωρά μπορούν να καταλάβουν πολλές λέξεις νωρίτερα από τότε που μπορούν να τις προφέρουν, υποδεικνύει νέα έρευνα.

Ερευνητές από το πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια δηλώνουν ότι μωρά 6 έως 9 μηνών μαθαίνουν την έννοια των λέξεων για ορισμένες τροφές και μέρη του σώματος μέσω της καθημερινής τους έκθεσης στη γλώσσα. Δήλωσαν ότι οι περισσότεροι ψυχολόγοι δεν πιστεύουν ότι αυτού του είδους η κατανόηση λέξεων είναι πιθανή μέχρι ένα παιδί να πλησιάσει την ηλικία του ενός έτους.

Η ερευνήτρια Elika Bergelson, δήλωσε ότι αν και σε αυτή την ηλικία τα παιδιά δεν μιλούν, δεν δείχνουν και δεν περπατούν, κάτω από την επιφάνεια προσπαθούν να συνθέσουν τα πράγματα στο περιβάλλον με λέξεις που τα συνοδεύουν.

Στην έρευνα, 33 μωρά μεταξύ 6 και 9 μηνών κοίταξαν οθόνη με φωτογραφία τροφίμου και μέρος σώματος, ενώ κάθονταν με τους γονείς τους. Οι γονείς έπρεπε να πουν φράσεις στα παιδιά, ζητώντας τους για παράδειγμα, να βρουν το μήλο. Συσκευή που παρακολουθούσε την κίνηση των ματιών αποκάλυψε την αντίδραση των μωρών στις προτάσεις.

Σε δεύτερο τεστ, τα παιδιά υποβλήθηκαν στην ίδια διαδικασία αλλά είδαν φωτογραφίες τυπικών σκηνών με τρόφιμα και ολόκληρο άνθρωπο, όχι μέρη του σώματος.

Έχοντας λάβει υπόψη πιθανούς λόγους λαθών ή έλλειψης συγκέντρωσης στα μωρά οι ερευνητές συνέκριναν τις απαντήσεις των νεογνών 6 έως 9 μηνών με αυτές 50 άλλων μωρών 10 έως 20 μηνών.

Και στα 2 τεστ οι ερευνητές παρατήρησαν ότι τα μωρά κοιτούσαν πιο συχνά τη φωτογραφία που ονοματίστηκε. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι πρόκειται για σημάδι ότι ήξεραν τη σημασία της λέξης.

Ο ερευνητής Daniel Swingley, δήλωσε ότι υπήρχαν ενδείξεις κατανόησης νωρίτερα, που αφορούσαν λέξεις όπως μπαμπάς και μαμά. Η νέα έρευνα είναι διαφορετική στο ότι εστιάζει σε περισσότερο γενικές λέξεις που αναφέρονται σε κατηγορίες.

Η Bergelson πρόσθεσε ότι δοκιμάζουν πράγματα που φαίνονται διαφορετικά κάθε φορά που τα βλέπουν. Υπάρχει ποικιλία σε μήλα και μύτες και μύτη δεν σημαίνει τη μύτη σου, αλλά τη μύτη οποιουδήποτε. Αυτό είναι ένα από τα πράγματα που κάνουν την κατανόηση του κόσμου πολύπλοκη. Οι λέξεις συχνά αναφέρονται σε κατηγορίες, όχι μόνο σε άτομα.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι μωρά 8 και 9 μηνών δεν είχαν καλύτερη επίδοση από μωρά 6 και 7 μηνών. Πρόσθεσαν ότι δεν υπήρξαν σημαντικές βελτιώσεις μέχρι την ηλικία των 14 μηνών. Δεν μπορούσαν να εξηγήσουν ακριβώς γιατί δεν βελτιώθηκε η επίδοση για τόσο μεγάλο διάστημα.

Ο Swingley πιστεύει πως η έρευνα αποτελεί μεγάλο μήνυμα για τους γονείς. Μπορούν να μιλούν στα μωρά και αυτά θα καταλάβουν κάτι. Και όσο περισσότερα γνωρίζουν τόσο περισσότερα μπορούν να χτίσουν σε αυτά που ήδη ξέρουν.

Η έρευνα δημοσιεύεται στη διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού ‘Proceedings of the National Academy of Sciences.’

(iatronet)