Έχετε φανταστεί πώς θα ήταν να οδηγείτε από τον καναπέ του σπιτιού σας; Σας αρέσει η ιδέα να κυκλοφορείτε σχεδόν ξαπλωμένοι; Αν ναι, το Burgman 400 ZA είναι το scooter σας!

Ας ξεκινήσουμε με μία παραδοχή… μεταξύ μας είμαστε άλλωστε. Καλά τα γκάζια του πολέμου, καλή η αδρεναλίνη, εθιστική η μυρωδιά του καμένου ελαστικού. Υπάρχουν όμως στιγμές που όλα τα παραπάνω περισσότερο μας τρομάζουν παρά μας ενθουσιάζουν, υπάρχουν διαδρομές (και είναι πολλές στην καθημερινότητά μας) που απλώς θέλουμε να τις διανύσουμε με τη λιγότερη δυνατή ένταση. Χρειαζόμαστε ένα δίτροχο σύμμαχο και όχι ένα ατίθασο άτι για να παλέψουμε μαζί του. Κάπου εδώ, λοιπόν, εμφανίζεται το Burgman 400. Από τους πρωτοπόρους της κατηγορίας των mega scooter, ήταν το πρώτο που έσπασε το φράγμα των 300 κ.εκ. πριν από αρκετά χρόνια. Βέβαια, σήμερα λογίζεται ως μοντέλο της «μεσαίας κατηγορίας» και αυτό είναι ενδεικτικό του πόσο έχουν προχωρήσει και εξελιχθεί τα πράγματα στα scooter.

http://www.mototriti.gr/jpg/mtr/390/NEWS/burgman4.jpg

Αισθητική : 100% Scooter
To Burgman 400 αποτελεί θιασώτη της «κλασικής» σχολής των scooter, με την έννοια ότι δεν υποδύεται κάτι άλλο εκτός από αυτό που πραγματικά είναι, ούτε κάνει «εκπτώσεις» σε χώρους, πρακτικότητα και -κυρίως- άνεση, με αντάλλαγμα επί παραδείγματι τη sport συμπεριφορά. Αντιθέτως, υπερτονίζει όλα τα χαρακτηριστικά που οφείλει να έχει ένα scooter. Η σχεδίασή του είναι τυπικά ιαπωνική, που σημαίνει ότι δεν θέτει νέα στάνταρτ στην κατηγορία ούτε και ξεχωρίζει από χιλιόμετρα. Ωστόσο, δεν μπορούμε παρά να αναγνωρίσουμε ότι σε ένα δίτροχο όπου προφανώς η πρακτικότητα (function) υπαγορεύει σε μεγάλο βαθμό τη σχεδίαση (form), το αποτέλεσμα δεν είναι καθόλου, μα καθόλου κακό. «Ανοικονόμητο» είναι το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό κάποιου αντικρίζοντας το Burgman. Πράγματι, οι εξωτερικές διαστάσεις του είναι πολύ μεγάλες, μεγαλύτερες από πολλών scooter αντίστοιχου (ή και μεγαλύτερου) κυβισμού. Αυτό γεννά κάποια ερωτηματικά σχετικά με την ευελιξία του σε αστικές συνθήκες, αλλά για αυτό θα σας πω λίγο παρακάτω. Το Burgman, λοιπόν, δεν είναι… τεράστιο χωρίς λόγο και όλος αυτός ο όγκος δεν καταλαμβάνει τόσο χώρο για λόγους εντυπωσιασμού.

Κινητήρας: Αντεπεξέρχεται χωρίς να εντυπωσιάζει
Το τετράχρονο, μονοκύλινδρο και υγρόψυκτο μηχανικό σύνολο που κινεί το Burgman 400 ZA, έχει χωρητικότητα 400 κ.εκ. και ονομαστική απόδοση 34 ίππους στις 7.300 σ.α.λ. και 6,3 κιλά ροπής στις 5.800 σ.α.λ. Καταφέρνει να κινήσει το scooter με ικανοποιητικούς ρυθμούς, ωστόσο, λόγω των ρυθμίσεων του φυγοκεντρικού, τη δύναμή του δείχνει από τα 60 χλμ. και πάνω. Οι στροφές ανεβαίνουν με γρήγορο ρυθμό μέχρι τα 120 χλμ., ενώ από εκεί και πάνω μέχρι τα 160 χλμ./ώρα, που είναι και η τελική ταχύτητα του Burgman, η βελόνα του ταχύμετρου θα μεταβεί πιο σταδιακά. Ακόμη και σε δικάβαλο με αποσκευές, το μοτέρ συνεχίζει να δείχνει το καλό του πρόσωπο και αυτό κυρίως χάρη στη ροπή του, που εμφανίζεται από πολύ χαμηλά. Σε ό,τι αφορά τις απαιτήσεις του για καύσιμο, δεν ξεπερνούν κατά μέσο όρο τα 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ., αν όμως ο αναβάτης το παρακάνει και κινείται επί μακρόν με ταχύτητες κοντά στην τελική, η κατανάλωση αυξάνει αρκετά.

http://www.mototriti.gr/jpg/mtr/390/NEWS/burgman3.jpg

Άνεση και χώροι : Στην κορυφή της κατηγορίας
Να το πω από τώρα; Θα το πω! Πρόκειται για το πιο άνετο δίτροχο που έχω οδηγήσει ποτέ, τελεία και παύλα. Προσέξτε, όχι μόνο το πιο άνετο scooter, αλλά το πιο άνετο δίτροχο γενικά, από όλες τις κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένης φυσικά και εκείνης των touring μοντέλων. Στο Burgman ξαπλώνεις, δεν κάθεσαι. Απλώνεσαι, καθώς έχει χώρο για να σε βολέψει, ασχέτως αν είσαι ψηλός ή κοντός, φαρδύς ή στενός, βαρύς ή ελαφρύς. Τοποθετείς το σώμα σου όπως θέλεις, τα πόδια απλώνονται και αυτά μπροστά, το τιμόνι έρχεται στα χέρια βολικότατα και κάπως έτσι αρχίζεις και αισθάνεσαι σαν να βρίσκεσαι στον καναπέ του σπιτιού σου και όχι εποχούμενος σε δίτροχο. Τα ίδια ισχύουν και για το συνεπιβάτη. Αν σου γκρινιάξει κάποιος για την πίσω θέση του Burgman, τον αφήνεις στην πλησιέστερη αντιπροσωπεία της Bentley, ίσως εκεί να βρει κάτι που να τον βολέψει.

Κάτω από την τεράστια σέλα του scooter κρύβεται ένας εξίσου τεράστιος χώρος αποσκευών. Αν φωνάξεις, κάνει echo, χωράει δύο full face κράνη τοποθετημένα όπως να ’ναι, ενώ με λίγη προσπάθεια ίσως να χωρέσει και ένα jet επιπλέον, έτσι να βρίσκεται βρε αδερφέ… Επικουρικά στους αποθηκευτικούς χώρους λειτουργούν τα δύο ντουλαπάκια στην ποδιά. Δεν κλειδώνουν, αλλά στο καθένα από αυτά χωράνε χαρτιά, κινητά, τσιγάρα, γάντια και περισσεύει και χώρος για ένα χάμστερ με τα πριονίδια και τις ταΐστρες του κομπλέ!

http://www.mototriti.gr/jpg/mtr/390/NEWS/BURG-3.jpg

Οδήγηση: Γεμάτη -θετικές- εκπλήξεις
Με άνεση και χώρους που τοποθετούνται στην κορυφή της κατηγορίας, ήδη το Burgman έχει κερδίσει αρκετούς πόντους στην αξιολόγησή του. Ωστόσο, όπως αναφέρθηκε και πιο πριν, γεννιούνται ερωτηματικά για το πόσο ευκολοδήγητο θα είναι. Λίγο πριν ανέβεις πάνω του, ξεροκαταπίνεις, προετοιμαζόμενος για πάλη, όμως… Χα! Στην έσκασε! Σηκώνεται πολύ εύκολα από το πλάγιο σταντ και λόγω α) του ότι τα πόδια πατάνε σταθερά στο έδαφος και β) του χαμηλού κέντρου βάρους, το «έχεις» πολύ εύκολα στους επιτόπιους ελιγμούς. Κοίτα να δεις, απίστευτο! Μετά από αυτήν την ευχάριστη έκπληξη ξεκινάς και στην πρώτη στροφή πας να βγεις στο εσωτερικό της. Μα τι έγινε εδώ; Το τιμόνι υπακούει και κόβει ακαριαία, ρίχνοντας το Burgman υπό κλίση με τρόπο που θα ζήλευαν ακόμη και τα supersport. Με βάση τα ανωτέρω, το εν λόγω scooter εντυπωσιάζει με τον τρόπο που κινείται στην πόλη, ακόμα και σε «πηχτές» συνθήκες. Κάθεσαι σαν πασάς και νιώθεις σαν να παίζεις το πιο εξελιγμένο παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας.

http://www.mototriti.gr/jpg/mtr/390/NEWS/burgman2.jpg

 Μοναδικός περιορισμός, το πλάτος και το μήκος του Burgman, αν και δεν θα σε δυσκολέψουν σε καμία περίπτωση στο βαθμό που πιστεύεις, διαβάζοντας τις τιμές τους. Νέα ερωτηματικά γεννώνται στο κεφάλι του φοβικού δοκιμαστή: «Με τέτοια ευελιξία, σε υψηλές ταχύτητες θα είναι ο φόβος και ο τρόμος». Πάλι λάθος. Είναι σταθερό μέχρι την τελική του στα 160 χλμ./ώρα και ακόμα και σε εσκεμμένα κουνήματα του τιμονιού, αντιδρά θετικά, χωρίς να κρατά ή να πολλαπλασιάζει τις ταλαντώσεις. Τα όποια κουνήματα προέρχονται από τις μεγάλες επιφάνειες, που αναπόφευκτα επηρεάζονται από τις ριπές του αέρα, χωρίς ωστόσο να τρομάζουν σε καμία περίπτωση. Η προστασία σε αυτές τις συνθήκες είναι καθολική. Αν είσαι ψηλός και ξεφεύγει κάνα ρεύμα αέρα στη κορυφή του κράνους σου, μην αλλάξεις τη ζελατίνα με ψηλότερη… σε παίρνει σίγουρα να ξαπλώσεις λίγο παραπάνω και τέρμα! Στην περίπτωση που θα θελήσεις να ξεφύγεις για λίγο από τη νιρβάνα της άνεσης και ανοίξεις το γκάζι, το Burgman θα ακολουθήσει τις ορέξεις σου, αλλά μέχρι ένα συγκεκριμένο σημείο. Σαφώς και μπορεί να οδηγηθεί σβέλτα, όμως όταν κάποιος αρχίσει να το πιέζει προς το «γρήγορα», θα διαμαρτυρηθεί. Λογικό, επόμενο και δεν πρέπει να θεωρείται μειονέκτημα.

Συμπέρασμα: Scooter που δεν ντρέπεται για την καταγωγή του!
Ένα mega scooter πρέπει να είναι υπερβολικά άνετο, υπερβολικά ευρύχωρο και γενικά… υπερβολικό, αφού το υπερθετικό «mega» δεν έχει κολλήσει τυχαία στην ονομασία της κατηγορίας αυτής. To Burgman 400 ZA συμμορφώνεται απόλυτα με την άποψη αυτή και προσφέρει σε mega βαθμό, όλα τα χαρακτηριστικά που οφείλει να έχει ένα scooter. Αποτελεί μία από τις πιο «ειλικρινείς» προτάσεις της αγοράς, ένα 100% scooter, που έχει δημιουργηθεί για να υπηρετεί την άνεση και την πρακτικότητα. Και αυτό το πράττει καλύτερα από πολλά ανταγωνιστικά μοντέλα, των οποίων ο πιο sport ή στιλάτος προσανατολισμός τα έχει απομακρύνει από τη βασική φιλοσοφία της κατηγορίας. Αν η άνεση, οι χώροι και η πρακτικότητα αποτελούν βασικές προτεραιότητες για εσάς, το Burgman 400 ZA αποτελεί την πιο σίγουρη επιλογή.

(mototritI)