Σε αντίθεση με τη χώρα μας, όπου τα προγράμματα λιτότητας πλήττουν τους μη έχοντες, στην Bentley η... δίαιτα έχει να κάνει με τους έχοντες και αφορά στους κινητήρες των GT και GTC. Ετσι, το πολυτελές κουπέ περνά από την εποχή του εξάλιτρου W12 σε αυτήν του 4λιτρου οκτακύλινδρου V8 με στόχο ένα πιο οικονομικό/οικολογικό προφίλ, ίσως και ένα αντίστοιχο «άλλοθι», σε όσους επιλέγουν -μέρες που ζούμε -ένα τέτοιο αυτοκίνητο. 

 
Ωστόσο, πέρα από την όποια οπτική γωνία επιλέξεις να προσεγγίσεις το εγχείρημα, δεν μπορείς να παραβλέψεις πως επί της ουσίας, κάτω από το καπό της GT έχει γίνει μπόλικη (και καλή) δουλειά.
Η μείωση των κυλίνδρων σε οκτώ και το «κούρεμα» των κυβικών κατά 2.000 είναι αυτά που σε πρώτη ανάγνωση βλέπεις. Η οικονομία της τάξης του 40% που διατείνεται η Bentley ότι πέτυχε σε σχέση με τον W12 δεν έρχεται όμως μόνον από αυτά τα δύο. Στοιχεία όπως το νέο management του κινητήρα, το οκτάρι (αυτόματο εννοείται) κιβώτιο, το μικρότερο βάρος, τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και βέβαια το σύστημα που απενεργοποιεί τους 4 από τους 8 κυλίνδρους όταν κινείσαι με χαμηλή ταχύτητα στην πόλη ή με σταθερή στον αυτοκινητοδρόμο, παντρεύονται όλα μαζί και βγάζουν το -40% της εξίσωσης και το εξαιρετικό για την κατηγορία 246 γραμ CO2/χλμ. 

 
Στο αυτοκινητοδρόμιο Navarra κάπου στη βόρεια Ισπανία, η πρώτη επαφή με την GT και στη συνέχεια στους γύρω από την περιοχή (φημισμένη για τις οινοπαραγωγικές της μονάδες) δρόμους και ναι, η V8 είναι ένα πραγματικό GT.
 
Δεν μπορείς να παραβλέψεις τους 500 ίππους, τα 660 Nm ροπής, το εξαιρετικό και ταχύτητο οκτάρι κιβώτιο, το κοφτερό τιμόνι (ναι! πολύ καλύτερο από κάθε άλλη φορά), το σύστημα τετρακίνησης (40 εμπρός: 60 πίσω), τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση και βέβαια το στιβαρό πλαίσιο που όλα μαζί σου εξασφαλίζουν συνθήκες να «πατήσεις» πάνω στο σύνολο, να εμπιστευτείς και εν τέλει να κινηθείς σε ρυθμούς (δεδομένων και των συνθηκών της πίστας) που ουδείς ιδιοκτήτης Bentley θα αποτολμήσει σε συνθήκες καθημερινής βόλτας με το πανάκριβο κουπέ του.

 
Αλλωστε, κακά τα ψέμματα, μπορεί η V8 GT να σου επιτρέπει να κινηθείς σε τέτοιους ρυθμούς, αλλά πολύ αμφιβάλλουμε αν το savoir vivre του ιδιοκτήτη της το επιτρέπει...
 
Σε κάθε περίπτωση, όταν με το «καλημέρα» θέλεις 136.000 ευρώ (στην Γερμανία) για την ολοκαίνουργια Continental GT V8 (χωρίς κανένα από τα χιλιάδες «έξτρα») δύσκολα αποφασίζεις να πυροβολήσεις κατά ριπάς...
 
Ισως μόνο από φανάρι σε φανάρι (4,8’’ για τα 100 χλμ./ώρα από στάση), έτσι για να ακούσεις τον υπέροχο ήχο που βγάζει η διπλή εξάτμιση και για τον οποίο οι άνθρωποι της Bentley υπερηφανεύονται πως ξόδεψαν μπόλικες εργατώρες μέχρι να τον πετύχουν...

(4TROXOI)