Ο εμπρηστικός μηχανισμός που εντοπίστηκε σε συρμό του μετρό το απόγευμα του Σαββάτου ήταν ενεργοποιημένος, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες από την αστυνομία. Το εύρημα έχει προκαλέσει ανησυχία στις Αρχές, ιδιαίτερα επειδή δεν υπήρξε προειδοποιητικό τηλεφώνημα.

Κατά τις πληροφορίες αυτές, ο δείκτης του διακόπτη που επρόκειτο να κλείσει το κύκλωμα του εμπρηστικου μηχανισμού για να γίνει η έκρηξη, είχε φτάσει στο τέρμα του. Για άγνωστο όμως λόγο, που ερευνάται από τους ειδικούς της Εγκληματολογικής Υπηρεσίας, δεν σημειώθηκε η έκρηξη.

Οι αρμόδιοι αξιωματικοί δεν μπορούν να ξέρουν για ποια ώρα οι δράστες είχαν προγραμματίσει να γίνει η έκρηξη, αλλά εκτιμούν ότι στόχος ήταν ο σταθμός του Μετρό, όπου ήταν ακινητοποιημένος ο συρμός, μέχρι να έλθει η στιγμή να ξεκινήσει με προορισμό το Αεροδρόμιο.

Εκείνο που προβληματίζει ιδιαίτερα τους αστυνομικούς είναι ότι δεν υπήρξε προειδοποιητικό τηλεφώνημα -αλλά ο μηχανισμός βρέθηκε τυχαία από τον μηχανοδηγό του τρένου-, καθώς στην περίπτωση που σημειωνόταν η έκρηξη και ξεσπούσε πυρκαγιά μέσα στο συρμό, αυτό θα μπορούσε να έχει τραγικές επιπτώσεις.

Οι αστυνομικοί ερευνούν το οπτικό υλικό από τις κάμερες του σταθμού, αλλά και άλλων σταθμών, με την ελπίδα ότι μπορεί να έχει καταγραφεί ο άνθρωπος που μετέφερε το πακέτο και το άφησε κάτω από το κάθισμα στο βαγόνι του τρένου.

Παράλληλα, στα εγκληματολογικά εργαστήρια, ερευνάται ο αυτοσχέδιος εμπρηστικός μηχανισμός, για τυχόν δακτυλικά αποτυπώματα, DNA και άλλα στοιχεία, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στον εντοπισμό των δραστών.

Ακόμα, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη ζήτησε από τους επιβάτες του μετρό που μπορεί να αντελήφθησαν κάτι περίεργο να επικοινωνήσουν με τους τηλεφωνικούς αριθμούς 170, 1014 και 1964 της Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας.

Σε ότι αφορά στην συνδεσμολογία του μηχανισμού, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ομοιότητες με άλλους που έχουν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν, αλλά οι αρμόδιοι αξιωματικοί δεν μπορούν να καταλήξουν με βεβαιότητα σε κάποια οργάνωση που έχει δραστηριοποιηθεί σε τέτοιες ενέργειες.

Τον εμπρηστικό μηχανισμό είχε εντοπίσει κάτω από κάθισμα βαγονιού στο σταθμό «Αιγάλεω» ο μηχανοδηγός του συρμού και αμέσως ειδοποίησε τις Αρχές. Στο σημείο έσπευσαν πυροτεχνουργοί για να εξετάσουν τον μηχανισμό.

Ο μηχανισμός αποτελείτο από ένα τετράλιτρο μπιτόνι βενζίνης, ρολόι, οκτώ μπαταρίες και διακόπτη. Το ηλεκτρικό μέρος της βόμβας βρισκόταν σε ένα τάπερ, ενώ όλος ο εμπρηστικός μηχανισμός είχε τοποθετηθεί σε μια νάιλον σακούλα.

(in.gr)