Με τίτλο: «Θέλει να μετατρέψει την Ελλάδα σε Apple της Μεσογείου», η εφημερίδα Le Figaroαφιερώνει εκτενές άρθρο στην τελευταία διαφημιστική προσπάθεια που έγινε στον ευρωπαϊκό Τύπο, με διπλό στόχο, την αλλαγή της εικόνας της Ελλάδας και την έλξη των επενδυτών.

Ο λόγος, για τον Έλληνα της διασποράς, διαφημιστή Πήτερ Οικονομίδη, (γεννημένο στη Νότιο Αφρική), γνωστό για την εμπειρία του με «απεγνωσμένους πελάτες» και τη συμμετοχή του στην ανανέωση της εικόνας της Apple το 1997, δημιουργώντας με τον Steve Jobs το σλόγκαν: «Think different» (Σκέψου διαφορετικά).

Η διαφημιστική καμπάνια που έγινε τελευταία, συνίστατο από ολοσέλιδη διαφήμιση σε επιλεγμένα έντυπα στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία, το Βέλγιο και το ΗΒ.

Επελέγη κατά προτίμηση ο οικονομικός Τύπος, αλλά όχι μόνο, αφού στη Γερμανία η διαφήμιση δημοσιεύθηκε και στην πολύ λαϊκή εφημερίδα Μπιλντ. Στη Γαλλία τη διαφήμιση δημοσίευσε η οικονομική Λεζ Εκό.

http://blog.american.com/wp-content/uploads/2011/11/apple10.jpg

Η διαφήμιση είχε ένα και μόνο σύνθημα: «Give Greece a Chance», (Δώστε μια ευκαιρία στην Ελλάδα), μεταφρασμένο στις διάφορες γλώσσες, εξηγώντας στη συνέχεια ότι η χώρα υιοθέτησε το «πιο αυστηρό πρόγραμμα λιτότητας της σύγχρονης εποχής» δικαιώνοντας το σύνθημα «Η Ελλάδα αλλάζει».

«Η Ελλάδα θέλει να ξανακερδίσει τις καρδιές» λέει η Φιγκαρό. «Αυτή η εκστρατεία ήλθε να καλύψει ένα κενό: από την αρχή της κρίσης δεν κατάφερε να προβάλλει την πρόοδό της».

Τη διαφήμιση χρηματοδότησαν περί τις 20 μεγάλες ελληνικές εταιρείες, οι οποίες και ανέθεσαν την όλη πρωτοβουλία στον Πήτερ Οικονομίδη.

«Είναι μια πρόκληση που δεν φοβίζει τον διαφημιστή» λέει η Φιγκαρό που υπενθυμίζει ότι όταν συνεργάσθηκε με τον Στηβ Τζομπς η Apple δεν ήταν σε καλή κατάσταση.

Με δήλωσή του, ο Peter Economides, παραλληλίζει την Ελλάδα με τις δυσκολίες που είχε «η εταιρεία με το μήλο», στα τέλη της δεκαετίας '90: «Δεν είχε κανένα καινούργιο προϊόν, οι υπολογιστές ήταν αργοί, η εταιρεία έχανε μερίδια αγοράς. Επικεντρωθήκαμε στο DNA της Apple δείχνοντας με τι θα έμοιαζε το μέλλον εάν βασίζετο στην καινοτομία».

Ο διαφημιστής θέλει να κάνει την Ελλάδα «την Αpple της Μεσογείου» υπογραμμίζει η Φιγκαρό.

Στη συνέχεια, κάνει αναφορά σε μια προηγούμενη προσωπική εκστρατεία του Οικονομίδη υπέρ της Ελλάδας το 2011, μέσα από το διαδίκτυο, με στόχο να αλλάξει τη «μάρκα» Ελλάδα».

Υποστήριζε ότι η Ελλάδα είναι μια από τις σπουδαιότερες μάρκες που όμως δεν απόκτησε ποτέ επωνυμία (αναγνωρισμένο εμπορικό σήμα): «Greece is one of the greatest brands that's never been branded».

Το φιλόδοξο πρόγραμμα του Πήτερ Οικονομίδη, λέει η Φιγκαρό, είναι να ξαναδώσει, στους πιο ταλαντούχους και πιο καινοτόμους Έλληνες, την ελπίδα και την επιθυμία να παραμείνουν στη χώρα.

Παραφράζοντας το σύνθημα του Ομπάμα, ο Πήτερ Οικονομίδης λέει:

« Yes we can! Ναι μπορούμε να βγούμε από την κρίση (με το κεφάλι) ψηλά».-