«Η γυναίκα αποτελεί το ωραίο φύλο και ποια από εμάς δεν νοιάζεται να δείχνει πάντα όμορφη και νέα. Το όμορφο δέρμα, τα γερά νύχια και τα λαμπερά μαλλιά εκτός από το ότι μας προσδίδουν ομορφιά, αντικατοπτρίζουν την υγεία του οργανισμού μας.

Το άγχος, το στρες, η σωματική κόπωση και η ατμοσφαιρική ρύπανση αποτελούν μερικές από τις απειλές της ομορφιάς μιας σύγχρονης γυναίκας. Πολλοί θεωρούν τα καλλυντικά ως το σημαντικότερο βοήθημα όμως μια ισορροπημένη διατροφή αποτελεί ίσως τη σημαντικότερη παράμετρο που συχνά υποτιμάμε.

Μια διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, κρέας και γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά, φτωχή σε κορεσμένα λιπαρά οξέα και πλούσια σε ελαιόλαδο, φρέσκα φρούτα όπως τα εσπεριδοειδή και φρέσκα λαχανικά όπως το μπρόκολο, το σπανάκι και το καρότο συμβάλει στην υγεία των ιστών όπως το δέρμα, τα νύχια και τα μαλλιά.

Αποφύγετε την κατανάλωση τηγανιτών και αλκοόλ καθώς και την υπέρμετρη κατανάλωση καφεΐνης ενώ παράλληλα βάλτε στη διατροφή σας καλές πηγές αντιοξειδωτικών , όπως η βιταμίνη Α και η βιταμίνη Ε, γνωστή και ως η βιταμίνη της νεότητας, καλές πηγές αποτελούν τα γαλακτοκομικά, το ελαιόλαδο, τα ψάρια και οι ξηροί καρποί.

Άλλα θρεπτικά συστατικά που ενισχύουν την αντιγήρανση είναι η βιταμίνη C , το β – καροτένιο, το σελήνιο, τα φλαβονοειδή, οι πολυφαινόλες και οι τανίνες και καλές πηγές τους αποτελούν τα λαχανικά, τα φρούτα, το πράσινο τσάι, τα πλήρη και ανεπεξέργαστα δημητριακά και το κόκκινο κρασί.

Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε την κατανάλωση υγρών. Το σώμα μας αποτελείται από 60-70% νερό και το συνολικό ποσοστό νερού μειώνετε με την πάροδο του χρόνου. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα άτομα άνω των 50-60 ετών να είναι πιο πιθανά για αφυδάτωση. Κάτω από φυσιολογικές συνθήκες 8-10 ποτήρια νερό την ημέρα μας βοηθούν να αναπληρώσουμε τα υγρά που χάνονται από τον οργανισμό μας.

Προτιμήστε φυσικό μεταλλικό νερό γιατί πέρα όλων των άλλων μας προσφέρει θρεπτικά συστατικά όπως ασβέστιο, μαγνήσιο και σίδηρο.

Ελένη Ν. Φουσέκα
Πτυχιούχος Διαιτολόγος Διατροφολόγος
(Βιογραφικό σημείωμα)