Καθημερινά πολλές γυναίκες αναρωτιούνται πώς θα χάσουν βάρος, άλλες αγχώνονται για ποιο λόγο δεν χάνουν, ενώ κάποιες άλλες αναζητούν υγιεινούς τρόπους διατροφής.

Αυτό που χρειάζεται δεν είναι μεγάλες αλλαγές ή ακραίες λύσεις στο τρόπο που τρέφεστε. Παρακάτω δίνονται μερικές συμβουλές στις γυναίκες που είναι σε δίαιτα αλλά και σε αυτές που ακολουθούν ήδη μια υγιεινή διατροφή για το τι πρέπει να προσέχουν.

Καταρχήν, πρέπει να ξεκινήσετε με ένα καλό πρωινό, το οποίο αποτελεί το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας, είναι αναπόσπαστο κομμάτι ενός σωστού και ισορροπημένου διαιτολογίου και παρέχει στον οργανισμό την απαιτούμενη ενέργεια και βασικά θρεπτικά συστατικά που δίνουν ενέργεια και δύναμη για όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Η διατροφή σας πρέπει να περιέχει τροφές από όλες τις κατηγορίες τροφίμων, γαλακτοκομικά, φρούτα και λαχανικά, δημητριακά, άπαχο κρέας, ψάρι, κοτόπουλο, όσπρια, ζυμαρικά, για να είναι όλα τα γεύματά σας πλούσια και χορταστικά.

Μην ξεχνάτε ποτέ τα μικρά σας γεύματα αφήνοντας τον οργανισμό νηστικό. Προσπαθήστε να καταναλώσετε και τα 5 γεύματα καθημερινά. Έτσι, θα βοηθήσετε το μεταβολισμό σας να αυξηθεί, θα δίνετε συνέχεια μικρές απολαύσεις στον οργανισμό σας με αποτέλεσμα να μην πέφτει θύμα του τσιμπολογήματος.

Αλλάξτε τρόπο που μαγειρεύετε. Χρησιμοποιείστε με μέτρο το ελαιόλαδο, προτιμήστε κρέατα με λιγότερο λίπος και περιορίστε το τηγάνισμα.

Η άσκηση για τη διατήρηση ενός φυσιολογικού βάρους είναι, επίσης, σημαντική για την υγεία σας. Βάλτε στο πρόγραμμά σας περπάτημα ή αεροβική άσκηση ή προπονήσεις στο γυμναστήριο.

Οι εξαντλητικές δίαιτες και ο αποκλεισμός διάφορων τροφών δεν είναι οι λύσεις για το αδυνάτισμα ή τη διατήρηση ενός φυσιολογικού βάρους. Μην αποκλείετε από το διαιτολόγιο σας συγκεκριμένα φαγητά, αφού αυτό σας κάνει να τα επιθυμείτε περισσότερο.

Ελευθερία Ε. Ρέντζιου
Κλινικός Διατροφολόγος – Διαιτολόγος, Μ. Μed. Sci.
(Βιογραφικό σημείωμα)