Η χοιρινή μπριζόλα αποτελεί ένα από τα αγαπημένα φαγητά των Ελλήνων. Είναι συνδεδεμένη με τα κυριακάτικα οικογενειακά μας γεύματα, τα γιορτινά μας τραπέζια και τις μεσημεριανές ή βραδινές μας εξόδους για φαγητό.

Η χοιρινή μπριζόλα ανήκει στα κόκκινα κρέατα και έχει κατηγορηθεί ως μια ανθυγιεινή τροφή. Παρά το γεγονός πως η μπριζόλα είναι μια τροφή με υψηλά επίπεδα χοληστερίνης και κορεσμένων λιπαρών, αποτελεί πηγή ενέργειας και σημαντικών θρεπτικών συστατικών όπως πρωτεΐνες, βασικές βιταμίνες (βιταμίνη Β1, Β2, Β3, Β6 και παντοθενικό οξύ) και ανόργανα στοιχεία (φώσφορο, μαγνήσιο, σίδηρο και ψευδάργυρο).

Μια μερίδα άπαχης μπριζόλας, περίπου 140 γρ (μερίδα εστιατορίου) , αποδίδει σχεδόν 280 θερμίδες.

Πρωτεΐνες: Περιέχει περίπου 38 γρ πρωτεϊνών και η ημερήσια συνιστώμενη πρόσληψη (ΗΣΠ*) ενός μέσου φυσιολογικού ενήλικα στα πλαίσια μιας διατροφής περίπου 2000 kcal κυμαίνεται από 50-175 γρ.

Λίπος: Μια άπαχη μπριζόλα περιέχει 13 γρ συνολικού λίπους, εκ των οποίων 4,5 γρ είναι κορεσμένο λίπος , που σύμφωνα με την Αμερικάνικη Καρδιολογική Εταιρεία αποτελούν έναν βασικό παράγοντα για αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης, όμως στην ίδια μερίδα περιέχονται και σχεδόν 9 γρ ακόρεστων λιπαρών οξέων, που αποτελούν ένα πολύ «υγιεινό είδος» λιπαρών.

Βιταμίνες και ανόργανα στοιχεία σε μια μπριζόλα ~140 γρ.

Βιταμίνη Β1: 0,9 mg 61% ΗΣΠ*

Βιταμίνη Β2: 0,3 mg 16% ΗΣΠ*

Βιταμίνη Β3: 11,9 mg 60% ΗΣΠ*

Βιταμίνη Β6: 1,0 mg 50% ΗΣΠ*

Παντοθενικό οξύ: 1,0 mg 10% ΗΣΠ*

Φώσφορος: 334 mg 33% ΗΣΠ*

Μαγνήσιο: 37,7 mg 9% ΗΣΠ*

Σίδηρος: 0,9 mg 5% ΗΣΠ*

Ψευδάργυρος: 3 mg 20% ΗΣΠ*

*σύμφωνα με τις συστάσεις της FDA για ενήλικες ή παιδιά ηλικίας 4 ετών και άνω και βασίζονται σε μια δίαιτα 2.000 θερμίδων. Οι ημερήσιες ανάγκες σας μπορεί να είναι υψηλότερες ή χαμηλότερες ανάλογα με τις ατομικές σας ανάγκες.

Ελένη Ν.Φουσέκα
Πτυχιούχος Διαιτολόγος- Διατροφολόγος
(Βιογραφικό σημείωμα)