Οι κρίσεις πανικού έχουν γίνει πολύ έντονες ειδικά στον Δυτικό κόσμο. Οι ψυχολόγοι τις παρομοιάζουν με την κοινή γρίπη.

Η συμβουλή του ψυχολόγου σε αυτές τις περιπτώσεις θεωρείτε απαραίτητη, για να μπορέσετε σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα να τις αντιμετωπίσετε και το σημαντικότερο να βρείτε τους τρόπους διαχείρισής του για πάντα.

Ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία για την αντιμετώπιση είναι ο σωστός τρόπος αναπνοής.

Όταν λοιπόν νιώθετε να σας κυριεύει, καλό θα είναι να προσπαθήσετε αρχικά να εστιάσετε στην αναπνοή σας και να την ελέγξετε. Η αναπνοή πρέπει να είναι αργή, μεγάλη, να γεμίσει την κοιλιά σας και η εκπνοή να είναι υπερβολικά αργή και πλήρης. Φυσικά πρέπει να επαναληφθεί με τον ίδιο τρόπο για όσες φορές χρειαστεί μέχρι να ηρεμήσει το σώμα. Κάποιους τους βοηθάει να κάνουν τις αναπνοές τους σε μια χάρτινη σακούλα ώστε να ελέγχουν τον εισπνεόμενο και εκπνεόμενο όγκο αέρα.

Η χαλάρωση είναι ένα άλλο σημαντικό κομμάτι που πρέπει να συνυπολογίσετε.

Πόσοι βρίσκετε 15, 10 ή έστω και 5 λεπτά να σταματήσετε οτι κάνετε, να κλείσετε ραδιόφωνα και τηλεοράσεις και απλά να ηρεμήσετε και να μην επιτρέψετε καμία σκέψη να παραμείνει στο μυαλό σας; Δυστυχώς όχι πολλοί. Μην αφήνετε την φλυαρία του εγκεφάλου σας να κρατάει το σώμα σας σε μια συνεχόμενη υπερδιέγερση.

Βρείτε λίγο χρόνο να μείνετε μόνοι σας κλείστε τα μάτια σας και εστιάστε σε όλους τους μυς του σώματός σας και χαλαρώστε τους τον καθένα ξεχωριστά. Σε πολλούς θα βοηθούσε μια προηγούμενη σύσπαση προκειμένου να αντιληφθούν αν είναι χαλαροί ή οχι.

Οι μορφές άσκησης που προτείνονται είναι ήπιας έντασης όπως η yoga και το pilates τα οποία εστιάζουν στις αναπνοές και στη σύσπαση-χαλάρωση του σώματος.

Όλα αυτά τα προτείνουμε για τον λόγο οτι οι κρίσεις πανικού, μας δημιουργούν μια ψευδή αίσθηση φόβου λόγω των ουσιών που εκκρίνονται όπως η αδρεναλίνη, η νοραδρεναλίνη και άλλες που σχετίζονται καθαρά με το stress και το φόβο.

Ρυθμίζοντας λοιπόν τις αναπνοές σας ώστε να μην υπεροξυγονοθείτε και χαλαρώνοντας τους μυς σας δίνετε στο σώμα σας να καταλάβει οτι τελικά δεν υπάρχει κανένας πραγματικός κίνδυνος. Σταματήστε λοιπόν το φαύλο κύκλο των σωματοψυχικών διαταραχών.

Σημάδης Θεόδωρος
Personal Trainer-Group Exercise Trainer