ΑΛΗΘΕΙΑ

Αν ξεχνάτε να πιείτε νερό μέσα στη μέρα ή το θυμάστε μόνο όταν κάνει την εμφάνιση του το αίσθημα της δίψας, τότε είναι πλέον αργά, καθώς η δίψα αποτελεί ένα από τα συμπτώματα ήπιας αφυδάτωσης.

Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείτε στις μεγαλύτερες ηλικίες καθώς το αίσθημα της δίψας μειώνεται από την ηλικία των 50 και έπειτα, οδηγώντας σε σοβαρά συμπτώματα αφυδάτωσης τους ηλικιωμένους.

Το Ινστιτούτο Ιατρικής της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημόνων συστήνει την πρόσληψη τουλάχιστον 9 ποτηριών υγρών σε ημερήσια βάση για την εξασφάλιση επαρκούς ενυδάτωσης.

Πέρα από το νερό, οι χυμοί, το γάλα, τα αφεψήματα, το κρύο τσάι και η σόδα είναι κάποιες από τις επιλογές που μπορούν να συμβάλουν στην ενυδάτωσή σας και συνυπολογίζονται στα υγρά της ημέρας.

Τον πιο εύκολο τρόπο ελέγχου όσον αφορά την αφυδάτωση του οργανισμού σας αποτελεί η παρατήρηση των πρωινών ούρων. Το βαθύ κίτρινο- πορτοκαλί χρώμα δηλώνει αφυδάτωση, ενώ όσο πιο αραιά και ανοιχτόχρωμα είναι τα ούρα, τόσο καλύτερα ενυδατωμένος είστε.

Κλείνοντας, αυτό που πρέπει να θυμάστε είναι ότι πίνουμε νερό πριν διψάσουμε! Όσο δύσκολο και αν ακούγεται αρχικά, θα δείτε ότι όπως όλα είναι κι αυτό μια συνήθεια.

Παγωμένου Ελευθερία
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
(Βιογραφικό σημείωμα)