Ριζικά καλείται να αλλάξει ο χάρτης της εκπαίδευσης μετά την ανακοίνωση του μεγάλου σχεδίου συγχωνεύσεων - καταργήσεων σχολείων, αλλά και επανιδρύσεων, σε περιπτώσεις που αυτό κρίνεται απαραίτητο.

Στην πρώτη γραμμή των επικείμενων αλλαγών βρίσκονται μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια σχολεία, αλλά και σχολικές μονάδες που λειτουργούν στον ίδιο χώρο.

Τα κριτήρια, σύμφωνα  με το το υπουργείο Παιδείας, δεν  είναι οικονομικά αλλά παιδαγωγικά, ενώ οι περιπτώσεις μαθητών που  φοιτούν σε σχολεία με περισσότερους  δασκάλους από μαθητές, είναι  συχνές.

Αν και ακόμη  δεν έχει καταστεί σαφές το ποσοστό των σχολείων που θα βάλουν λουκέτο, ο συγκεκριμένος «Καλλικράτης» έχει προκαλέσει πονοκέφαλο τόσο σε τοπικούς άρχοντες, όσο σε εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, γονείς και μαθητές.

Έτσι, με αφορμή τη συνάντηση  της υπουργού Παιδείας με τους δημάρχους και τους περιφερειάρχες για το θέμα των συγχωνεύσεων - καταργήσεων σχολικών μονάδων και τη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, πλήθος αντιδράσεων έχει ξεσπάσει σε πολλές περιοχές της χώρας.

Συγκεκριμένα, στη Λάρισα συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις με εκατοντάδες κατοίκους να συγκεντρώνονται στο χώρο της ιστορικής Οικονομείου Σχολής στην Τσαριτσάνη, προκειμένου να δηλώσουν τη συμπαράστασή τους στους μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου, που από την Τρίτη έχουν καταλάβει το ιστορικό σχολικό κτήριο εις ένδειξη διαμαρτυρίας για το επιχειρούμενο σχέδιο κατάργησής του.

Εκτενέστερο ρεπορτάζ διαβάστε http://www.kosmoslarissa.gr/article/10109/

Στη Φθιώτιδα, οι μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου της Λάρυμνας έβαλαν από σήμερα λουκέτο επ΄αόριστον στο σχολείο τους, ενώ στο πλευρό τους έχουν καθηγητές και γονείς, που δεν θέλουν να κλείσει το σχολείο και τα παιδιά τους να πηγαίνουν στο Μαρτίνο.

Στην Καβάλα με το σύνθημα «ό,τι και να γίνει σχολείο δεν κλείνει» οι μαθητές των γυμνασίων και λυκείων της περιοχής έδωσαν δυναμικό «παρόν» στην πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Καβάλας, ενόσω οι …μεγάλοι μέσα μιλούσαν επί ώρες για να καταλήξουν εάν το θέμα των συγχωνεύσεων των σχολείων επρόκειτο να εισαχθεί ως τακτικό θέμα στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης.

Διαβάστε αναλυτικότερα http://www.neaegnatia.gr/index.php?lang=gr&cid=10144

Με πρότασή του, ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων, κ. Θ. Τσέλιος εισηγείται την παραμονή των γυμνασίων Μεγαλοχωρίου και Οξύνειας και το κλείσιμο των γυμνασίων Ζάρκου, Φήκης, Ριζώματος και Μεγάρχης.

Διαβάστε περισσότερα  στο http://www.e-enimerosi.gr/article/9699/

Δυναμικά αντιδρά  και το Κιλκίς τονίζοντας ότι η  υλοποίηση αυτών των σχεδιασμών έχει δραματικές συνέπειες, στην ήδη  υποβαθμισμένη μόρφωση των παιδιών και σίγουρα θα οδηγήσει σε όξυνση των ταξικών φραγμών στη μόρφωση, ενώ ταυτόχρονα, ανοίγει το δρόμο για απολύσεις εκπαιδευτικών με πρόσχημα πάντα πως όταν δεν υπάρχει αντικείμενο εργασίας, μονιμότητα δεν υφίσταται.

Δείτε http://www.kilkistoday.gr/epikairotita-kilkis/epikairotita-kilkis την παρέμβαση των βουλευτών του νομού.

Την ίδια στιγμή, στην Ορεστιάδα ο δήμαρχος, κ. Δημήτρης Μουζάς αναφερόμενος στην πρόταση του προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να κλείσει το σχολείο στα Ρίζια, δηλώνει «Δε θα επιτρέψω να κλείσει κανένα σχολείο στο Δήμο Ορεστιάδας»!

Δείτε περισσότερα http://www.e-thraki.gr/news/show.cfm?areaid=1&id=2246&obcatid=18

Τέλος, στα γραφεία της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας, την Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου, ο αντιπεριφερειάρχης, κ. Δ. Ηλιάδης είχε σύσκεψη εργασίας με τους διευθυντές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας με θέμα τις «Συνενώσεις-καταργήσεις Σχολικών Μονάδων».

Διαβάστε περισσότερα  στο http://www.florinacity.gr/news

in.gr