Η πρόταση του υπουργείου Ανάπτυξης για τη θέσπιση ενός αυτόματου μηχανισμού που θα βάζει πλαφόν στους φόρους των καυσίμων σε περιόδους μεγάλης ανόδου των διεθνών τιμών τους, δεν θα υλοποιηθεί για δημοσιονομικούς λόγους.

Το υπουργείο Οικονομικών θεωρεί ότι στη σημερινή δύσκολη δημοσιονομική συγκυρία για τη χώρα, η εφαρμογή της πρότασης αυτής θα ισοδυναμούσε με απώλειες εσόδων τις οποίες δεν μπορεί να αντέξει ο κρατικός προϋπολογισμός.

Την πρόταση διατύπωσε δημόσια χθες ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Στ. Κομνηνός ο οποίος είπε, σε σχετικές δηλώσεις του, ότι το υπουργείο Ανάπτυξης έχει αποστείλει πρόταση στο υπουργείο Οικονομικών η οποία προβλέπει την πρόβλεψη ενός ανώτατου ορίου φόρου στην τιμή των καυσίμων. Οι φόροι δεν θα μπορούν να υπερβαίνουν το όριο αυτό, όταν αυξάνονται οι διεθνείς τιμές των καυσίμων με αποτέλεσμα να απορροφάται μέρος των επιβαρύνσεων για τους καταναλωτές όταν αυξάνονται οι διεθνείς τιμές.

Σήμερα, η τελική τιμή πώλησης π.χ. της αμόλυβδης βενζίνης περιλαμβάνει τον Ειδικό Φορο Κατανάλωσης, ο οποίος είναι σταθερός και τον ΦΠΑ 23%. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα όταν αυξάνεται η βάση, που περιλαμβάνει την τιμή διυλιστηρίου και τον ΕΦΚ, να αυξάνεται και το ποσοστιαίο κομμάτι του ΦΠΑ 23%. Ο μηχανισμός αυτός οδηγεί σε ακόμη μεγαλύτερη αύξηση της τελική τιμής που πληρώνει ο καταναλωτής.