Σε υψηλούς τόνους αντέδρασε ο Γιάννης Ραγκούσης για το νομοσχέδιο του Μάκη Βορίδη αναφορικά με την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί που παρουσιάστηκε στη σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου. 

Ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας καταψήφισε στο υπουργικό συμβούλιο το νομοσχέδιο, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν θα το ψηφίσει και στη Βουλή. Ο Γιάννης Ραγκούσης χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ως «θλιβερή εξαίρεση που προστατεύει τα στενά συμφέροντα μιας μικρής ολιγαρχίας, μια θλιβερή εξαίρεση κοινωνικά άδικη και πολιτικά ανήθικη».

Σε συνομιλία με τους πολιτικούς συντάκτες ο Γιάννης Ραγκούσης ανέφερε ότι «για πρώτη φορά απόφαση του υπουργικού Συμβουλίου δεν είναι ομόφωνη, αλλά κατά πλειοψηφία».

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι υπουργοί Ν. Σηφουνάκης, Γ. Παπακωνσταντίνου, Π. Γερουλάνος και Δ. Ρέππας έθεσαν στην συνεδρίαση του υπουργικού Συμβουλίου, θέμα για τις ειδικές μισθώσεις των τουριστικών ταξί, προτείνοντας να υπάρξει και η κατηγορία των εννεαθέσιων ταξί.

Το νομοσχέδιο για τα ταξί

Με μικρές αλλαγές, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν αλλοιώνουν τη φιλοσοφία και τις γενικές αρχές του, αναμένεται να τεθεί τις προσεχείς μέρες σε δημόσιο διάλογο και ακολούθως να κατατεθεί στη βουλή, το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των ταξί.

Οι κυριότερες τροποποιήσεις που έγιναν στο αρχικό σχέδιο νόμου, προκειμένου σε αυτό να συμπεριληφθούν και οι παρατηρήσεις της τρόικας, είναι:

 • Θεσπίζεται η κατηγορία ΕΔΧ Ειδικής Μίσθωσης χωρίς μετρητή, 5 - 9 θέσεων, τα οποία λειτουργούν μόνο με προμίσθωση (ραντεβού) και τα οποία απαγορεύεται να παραλαμβάνουν πελάτες από τον δρόμο.

• Για τον καθορισμό του αριθμού αδειών λαμβάνονται υπόψη πληθυσμιακά, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια.

• Τον αριθμό των αδειών καθορίζει ο περιφερειάρχης με απόφασή του κάθε δύο χρόνια και στηρίζεται σε ειδικό μαθηματικό τύπο. Ο συντελεστής είναι για την Αθήνα 2,5 (+1, -1 δηλαδή από 1,5 έως 3,5) και για την περιφέρεια 1,5 (+1, -1 δηλαδή από 0,50 έως 2,5).

• Ισχύουν οι έδρες των ταξί, όπως έως σήμερα.

 
• Η μονή ταρίφα αφορά πλέον όλο τον νομό Αττικής εκτός των νησιών του.

• Κτήση κυριότητας ΕΔΧ επιτρέπεται από κάθε είδους φυσικό ή νομικό πρόσωπο χωρίς αυτό να απαιτείται να έχει ειδική άδεια οδήγησης ΕΔΧ αυτοκινήτου.

• Επίσης, ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα που αφορούν τα χαρακτηριστικά κάθε είδους ΕΔΧ, την κτήση ειδικής άδειας οδήγησης ΕΔΧ αυτοκινήτου, τις υποχρεώσεις των οδηγών και πειθαρχικές διατάξεις.

Με τις γενικές αρχές του σχεδίου νόμου είναι σύμφωνη και η τρόικα, όπως άφησε να εννοηθεί ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μάκης Βορίδης, σε τηλεοπτική του συνέντευξη, διευκρινίζοντας ότι οι παρατηρήσεις της τρόικας ήταν τεχνικής φύσεως και τυπικές.