Με διαδικασίες εξπρές, ως πρότυπη δίκη, συζητήθηκε σήμερα στην αυξημένη, επταμελή σύνθεση του Δ\’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας η αίτηση του Δήμου και του δημάρχου Ωρωπού Ιωάννη Οικονομάκου που ζητάει να ακυρωθεί ως αντισυνταγματικός ο «νόμος Ρέππα» που προβλέπει ότι αποτελεί παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας η μη καταβολή των διοδίων και προβλέπει παράλληλα την επιβολή προστίμου.

Αναλυτικότερα, στις 14 Μαρτίου 2011 το Β\’ Τμήμα Αυτοκινητοδρόμων Αττικής επέβαλε πρόστιμο 200 ευρώ στο δήμαρχο Ωρωπού, καθώς οδηγώντας αυτοκίνητο του Δήμου στο σταθμό διοδίων Αφιδνών αντί να πληρώσει τα διόδια σήκωσε την μπάρα και πέρασε.

Υπενθυμίζεται ότι με το λεγόμενο «νόμο Ρέππα» προστέθηκε στο άρθρο 29 του ΚΟΚ διάταξη που προβλέπει ότι απαγορεύεται η κυκλοφορία οχημάτων σε αυτοκινητόδρομους χωρίς την καταβολή «διοδίου-τέλους» και στους παραβάτες θα επιβάλλονται χρηματικά πρόστιμα.

Οι ενάγοντες υποστηρίζουν πως η σχετική νομοθεσία παραβιάζει την συνταγματικά κατοχυρωμένη ελευθερία κινήσεως, την συνταγματική αρχή της ισότητας και της αναλογικότητας, η επιβολή διοδίων είναι δυσανάλογη ιδιαίτερα για τους κατοίκους των παρακείμενων των σταθμών διοδίων οικισμών, οι οποίοι δεν έχουν εναλλακτικές οδούς σύνδεσης με τα κέντρα των δήμων.

Οι συνήγοροι του Δημοσίου υπεραμύνθηκαν της συνταγματικότητας και νομιμότητας της επιβολής των διοδίων και ζήτησαν την απόρριψη της αιτήσεως ακύρωσης του δήμου, θέση με την οποία τάχθηκε και η πλευρά της «Νέας Οδού». Το δικαστήριο επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή του μετά το Πάσχα.

Νέα δίκη τον Μάιο

Παράλληλα, στις 9 Μαΐου 2012, στο Ε\’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας αυτή τη φορά θα συζητηθούν οι αιτήσεις της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ανατολικής Αττικής και του δήμου Ωρωπού με τις οποίες ζητούν να ακυρωθούν οι υπουργικές αποφάσεις και τα πιστοποιητικά έγκρισης μελετών για την κατασκευή και αδειοδότηση σταθμών διοδίων στις παράπλευρες οδούς της εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα στις περιοχές Καπανδριτίου, Μαλακάσας, Οινοφύτων, Αφιδνών, όπως επίσης και τη βελτίωση και συντήρηση των σταθμών διοδίων στο τμήμα Μεταμόρφωση – Υλίκη.

Συγκεκριμένα, η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση υποστηρίζει ότι οι προσβαλλόμενες αποφάσεις είναι αντισυνταγματικές και παράνομες, καθώς δεν έχουν προηγηθεί Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και κυκλοφοριακή μελέτη, όπως απαιτείται από τη νομοθεσία.

Σε ζημιές στο Δημόσιο αναφέρεται το υπουργείο Υποδομών

Παράλληλα, σε σνακοίνωσή του την Τρίτη το υπουργείο Υποδομών κάνει λόγο για απώλεια εσόδων του Δημοσίου και επιπτώσεις στις χρηματοδότηση των κατασκευαστικών έργων εξαιτίας του «Δεν Πληρώνω».

«Η άρνηση πληρωμής διοδίων και καταλήψεων σταθμών τους από ομάδες συμπολιτών μας έχει επιβαρύνει με το ποσό των 17,1 εκατομμυρίων ευρω, μόνο για το 2011 τους Έλληνες φορολογούμενους πολίτες. Στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνεται και η άμεση απώλεια για το ελληνικό δημόσιο από την μη απόδοση ΦΠΑ (23%) ύψους 3,2 εκατομμυρίων ευρώ» αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου.

«Η απώλεια εσόδων των παραχωρησιούχων» συνεχίζει το υπουργείο Υποδομών, «σε συνδυασμό με την πτώση των κυκλοφοριακών ροών εξαιτίας της κρίσης, αυξάνει το χρηματοδοτικό κενό της κατασκευαστικής περιόδου, με αποτέλεσμα, είτε την περικοπή φυσικού αντικειμένου των έργων είτε την ανάγκη αποζημίωσης του αναδόχου».

in.gr

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook