ΑΛΗΘΕΙΑ

Τα αυγά είναι καλή πηγή πρωτεΐνης, βιταμινών όπως Α, D, E και Β12 και μετάλλων όπως ψευδάργυρο και σίδηρο. Δεν αποτελλούν μόνο καλή πηγή θρεπτικών συστατικών αλλά βοηθούν και στην απώλεια του βάρους.

Περιέχουν λευκίνη, ένα απαραίτητο αμινοξύ που βοηθά στη μείωση του βάρους . Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Illinois , η λευκίνη εκτός από βασικό αμινοξύ που συμμετέχει στην πρωτεΐνοσύνθεση των μυών και βοηθά στη σταθεροποίηση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα , παίζει σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση του μεταβολισμού.

Οι γυναίκες που συμμετείχαν στην έρευνα έχασαν βάρος, σωματικό λίπος και λιγότερο άλιπο ιστό. Επίσης είχαν περισσότερη ενέργεια και μειωμένη αίσθηση πείνας.

Τα αυγά επίσης περιέχουν χολίνη, ένα ζωτικής σημασίας θρεπτικό συστατικό για την φυσιολογική λειτουργία των κυττάρων και ειδικά εκείνων του εγκεφάλου. Η χολίνη βοηθά στο μεταβολισμό των λιπών και στη χρησιμοποίηση τους για παροχή ενέργειας.

Όταν τα λίπη μεταβολίζονται, αυτό οδηγεί σε μεγαλύτερο αίσθημα κορεσμού και μείωση της πρόσληψης θερμίδων. Ένα αυγό περιέχει 113 mg χολίνης και οι ημερήσιες ανάγκες ενός ενήλικα κυμαίνονται από 125-550 mg.

Σύμφωνα με μελέτη που έγινε από το πανεπιστήμιο της Λουιζιάνα , η κατανάλωση αυγών στο πρωινό βοηθά όχι μόνο στην απώλεια βάρους αλλά και στη διατήρηση της μυϊκής μάζας, η οποία είναι κρίσιμη για την μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους αλλά και για τη διατήρηση του αποτελέσματος.

Στην έρευνα συμμετείχαν υπέρβαρες και παχύσαρκες γυναίκες. Η πρώτη ομάδα κατανάλωνε 2 αυγά για πρωινό και η δεύτερη 1 κουλούρι , ίσης θερμιδικής αξίας (1 αυγό αποδίδει περίπου 80 kcal), για 5 ημέρες την εβδομάδα και για 8 εβδομάδες. Οι γυναίκες της πρώτης ομάδας έχασαν 65% περισσότερο βάρος, είχαν 83% μεγαλύτερη μείωση της περιμέτρου μέσης και ανέφεραν μεγαλύτερη βελτίωση στα επίπεδα ενέργειας και κορεσμού.

Τρώγοντας τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη όπως τα αυγά και περιορίζοντας την κατανάλωση απλών υδατανθράκων, βοηθάτε στην καύση του λίπους , τον έλεγχο της πείνας και των πόθων για άλλες τροφές. Αυτό από μόνο του αρκεί για να βοηθήσει στην απώλεια βάρους.

Καταναλώστε αυγά, κυρίως στο πρωινό σας , βραστά ή ποσέ, συνδυάστε τα με φρυγανιές ολικής άλεσης και ένα ποτήρι φυσικό χυμό πορτοκάλι. Είναι πλούσιος σε βιταμίνη C και θα βοηθήσει τον οργανισμό σας να απορροφήσει περισσότερο από το σίδηρο του αυγού. Προτιμήστε τα βιολογικά αυγά, είναι απαλλαγμένα από ορμόνες και χημικές ουσίες και πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα που έχουν πολυάριθμα οφέλη στην απώλεια βάρους.

Ελένη Ν.Φουσέκα
Πτυχιούχος Διαιτολόγος- Διατροφολόγος
(Βιογραφικό σημείωμα)