Επενδύουν πολλά στην ανερχόμενη κατηγορία των μικρών crossover οι Ford και Opel, αφού ετοιμάζονται να ρίξουν στην αγορά δύο εξαιρετικά ενδιαφέροντα μοντέλα. 

Κάποτε η ιδέα του μικρού crossover έμοιαζε αστεία, αφού τα crossover/SUV μοντέλα είχαν συνδυαστεί με μεγάλα αμαξώματα και με μοτέρ μεγάλου κυβισμού. Όμως στο πλαίσιο της μοντέρνας λογικής του downsizing, φαίνεται πως τα μικρά μοντέλα με «περιπετειώδη» περιβολή αποκτούν όλο και μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον. 

Ακριβώς σε αυτή την τάση ανταποκρίνονται οι Ford και Opel επενδύοντας σε δύο νέα μοντέλα αυτής της λογικής, τα Ecosport και Mokka αντίστοιχα. Ας τα δούμε αναλυτικά.

Mε μοτέρ 1,0 λίτρου 120PS το Ford Ecosport Concept

Πολύ ενδιαφέρον δείχνει το νέο κόμπακτ SUV EcoSport της Ford, το οποίο διαθέτει και κινητήρα 1,0 λίτρου με τούρμπο. Αρχικά δημιουργείται για ασιατικές αγορές, αλλά σύντομα θα το δούμε σε 100 χώρες.

To πρωτότυπο crossover ΕcoSport αποτελεί για τη Ford τον προάγγελο ενός νέου μοντέλου με ξεχωριστό ενδιαφέρον για πολλούς λόγους. Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε στο ειδικό κέντρο που διατηρεί στο Camacari της Bραζιλίας η Ford και σύμφωνα με πληροφορίες βασίζεται στην ίδια κόμπακτ διαστάσεων πλατφόρμα με αυτή που χρησιμοποιεί το καινούριο Fiesta. Αρχικά θα λανσαριστεί εμπορικά σε ασιατικές αγορές όπως αυτή της Ινδίας αλλά στη συνέχεια θα το δούμε συνολικά σε 100 χώρες.



Σχεδιαστικά, δείχνει πολύ μοντέρνο και δυναμικό, ενσωματώνοντας πολλά καινούρια στοιχεία που ξανασυναντήσαμε και στο πρωτότυπο κουπέ Evos λίγους μήνες πριν. Ουσιαστικά δηλαδή αποτελεί και αυτό φορέα της νέας αισθητικής ταυτότητας που θα υιοθετήσει στα μελλοντικά της προϊόντα η Ford.

Σε κάθε περίπτωση, ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζει ο κινητήρας με τον οποίο εφοδιάζεται το μοντέλο. Πρόκειται για το πιο καινούριο μέλος της οικογένειας μοτέρ EcoBoost(με άμεσο ψεκασμό και υπερτροφοδότηση) που έχει δημιουργήσει τα τελευταία χρόνια η Ford. Έχει 3 κυλίνδρους, χωρητικότητα 1,0 λίτρου, ονομαστική ισχύ 120 ίππων και εκπομπές CO2 140 γρ./χλμ. Η ροπή που αποδίδει είναι 170 Nm από τις 1.300 σ.α.λ.



«Ο 1,0 λίτρου κινητήρας ΕcoBoost έχει πολύ καλή απόκριση στις χαμηλές στροφές, δύναμη, ροπή και αρμονική λειτουργία» τόνισε μεταξύ άλλων ο Joe Bakaj, αντιπρόεδρος της Ford.

Σύντομα θα γνωρίζουμε περισσότερα για το νέο κομπακτ crossover μοντέλο της Ford, το εμπορικό λανσάρισμα του οποίου σε ευρωπαϊκό έδαφος αναμένεται κοντά στα τέλη του 2012.

Ένα Opel με «γεύση»...Mokka

Με μοτέρ βενζίνης 1,4 και 1,6 λίτρων και diesel 1,7 λίτρων, εκδόσεις δικίνητες ή και τετρακίνητες και με ενδιαφέρουσα εμφάνιση, το Mokka είναι το πρώτο μικρό crossover/SUV στην ιστορία της Opel.

Προλογίζοντας το καινούριο προϊόν Opel, ο διευθύνων σύμβουλος τη φίρμας, Karl-Friedrich Stracke, τόνισε σχετικά: «Το Opel Mokka αντλεί τα δυνατά του στοιχεία από τα παραδοσιακά μεγαλύτερα SUV και τα προσαρμόζει στα μοντέρνα δεδομένα που απαιτούν κομπακτ διαστάσεις. Επιπλέον, επεκτείνει τη γκάμα της εταιρείας και ενεργοποιεί την υποκατηγορία των μικρών SUV που αναμένεται να μεγαλώσει σημαντικά τα επόμενα χρόνια».



Αυτό που έχει ενδιαφέρον τώρα να γνωρίζουμε είναι πως το Mokka έχει μήκος 4,28 μέτρων, είναι δηλαδή ελάχιστα μεγαλύτερο από το Corsa το μήκος του οποίου είναι 3,99 μέτρα αλλά και μικρότερο από το Astra (μήκος 4,41 μέτρα).

Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση της Opel, το Mokka αντλεί το όνομά του από τους γνωστούς σε όλους μας κόκκους καφέ της ποικιλίας Coffea Arabica. Τα ροφήματα με μόκα θεωρούνται «σοφιστικέ» και «ψαγμένα», πλούσια σε χαρακτήρα και γεμάτα με ενέργεια. Ακριβώς με αυτόν τον τρόπο συμβολίζεται από την εταιρεία και ο χαρακτήρας του Mokka.

Από τεχνικής άποψης, το Mokka θα το δούμε στις ευρωπαϊκές αγορές με δύο μοτέρ βενζίνης. Το πρώτο είναι ατμοσφαιρικό 1,6 λίτρων με ισχύ 115 ίππων και το δεύτερο είναι τούρμπο 1,4 λίτρων με 140 ίππους και ροπή 200 Nm.

Eπίσης, θα δούμε και έναν κινητήρα diesel 1,7 λίτρων CDTI με 130 ίππους και ροπή 300 Νm. Στις εκδόσεις του μοντέλου θα δούμε επιλογές τόσο με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων όσο και με χειροκίνητο επίσης 6 σχέσεων, ενώ στη δεύτερη περίπτωση θα υπάρχει και σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας Start/Stop.

Επιπλέον, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το Mokka θα μπορεί να αποκτηθεί τόσο σε δικίνητες (κίνηση εμπρός) όσο και σε τετρακίνητες εκδόσεις.



Tέλος, τονίζεται ότι το εσωτερικό του μοντέλου έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει άνεση και πρακτικές λύσεις. Χωρίς να ανακοινώνονται αναλυτικά τεχνικά στοιχεία γνωρίζουμε πως ο διαθέσιμος όγκος του χώρου αποσκευών του Mokka φτάνει τα 1.372 λίτρα, ανάλογα με τη θέση των αναδιπλούμενων καθισμάτων, ενώ στην καμπίνα συναντάμε συνολικά και 19 μικροαποθηκευτικούς χώρους.

Το εμπορικό λανσάρισμα του Opel Mokka στην Ευρώπη προσδιορίζεται χρονικά για το τέλος του 2012.

newsbeast.gr