O δήμος Αγ. Νικολάου θα συμμετέχει στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Marketing και Branding τόπου στρατηγικής προβολής και ταυτότητας, εκδηλώσεις αστικού πολιτισμού» που θα πραγματοποιηθεί στο Βόλο αυτό το Σαββατοκύριακο.

Στο συνέδριο θα παραβρεθούν ο Δήμαρχος της πόλης μας κ. Κουνενάκης Δημήτριος, ο οποίος θα έχει ενεργή συμμετοχή στο στρογγυλό τραπέζι με θέμα: Ο ρόλος των Δήμων στην προβολή των τόπων τους και η Πρόεδρος Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Αγ. Νικολάου κ. Καφετζάκη Μαρία.

Στις πάνω από 120 εισηγήσεις που θα παρουσιαστούν στο συνέδριο θα βρίσκεται και η εισήγηση για το Δήμο Αγίου Νικολάου με τίτλο «Η εφαρμογή του city branding στο Δήμο Αγίου Νικολάου Κρήτης» με εισηγήτρια τη δημότη μας Μαριλένα Μπιλανάκη, τελειόφοιτη του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Πολιτιστική Διαχείριση» του Παντείου Πανεπιστημίου.

Κεντρικοί ομιλητές στο συνέδριο θα είναι ο Πiτερ Οικονομίδης , εμπνευστής της πρόσφατης καμπάνιας Give Greece a Chance και η Ντέμπορα Μάργκαρετ Πιλ, καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο του Όλστερ της Βόρειας Ιρλανδίας.

Όλοι σχεδόν έχουμε ακούσει ήδη κάπου το σλόγκαν του Δήμου Αγίου Νικολάου «Η καρδιά της Κρήτης χτυπάει εδώ!» ή Municipality of Aghios Nikolaos “The heartbeat of Crete!”. Όπως για την Νέα Υόρκη το Ι love New York. Αρκετοί έχουν δει το logo της πόλης του Άμστερνταμ Ι amsterdam. Το Τορόντο είναι γνωστό ως η «πιο πράσινη πόλη του κόσμου» ενώ το Εδιμβούργο χαρακτηρίζεται η «πρωτεύουσα των φεστιβάλ».

Πολλοί λιγότεροι, ακόμα και αν είναι κάτοικοι της πρωτεύουσας, γνωρίζουν πως το σλόγκαν που χρησιμοποιείται από τον δήμο της Αθήνας είναι «breathtaking Athens». Και βέβαια όλοι ξέρουν το παλαιότερο ίσως παράδειγμα branding τόπων παγκοσμίως, την… «ιερή πόλη της Ιερουσαλήμ».

Με αυτά και άλλα παρόμοια θέματα, αλλά και ιδέες για το πώς οι ελληνικές πόλεις θα αποκτήσουν την δική τους αναγνωρίσιμη εικόνα, τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων, θα ασχοληθεί το συγκεκριμένο συνέδριο. Η πρώτη αυτή Συνάντηση Ελλήνων, από την ακαδημαϊκή κοινότητα, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους επαγγελματικούς χώρους του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας, της αρχιτεκτονικής και της πολεοδομίας, της γραφιστικής, του επιχειρείν, του τουρισμού, του εμπορίου, της πολιτιστικής διαχείρισης, θα πραγματοποιηθεί στις σύγχρονες εγκαταστάσεις του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο Βόλο.

Το συνέδριο διοργανώνεται από το Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας (ΜΧΠΠΑ) και την ομάδα Ιmagine the City, συνεργατικός σχηματισμός για την ανάδειξη της ταυτότητας του τόπου και την αστική αναγέννηση.

Οι Εισηγήσεις ανά Θεματικό Άξονα:
1ος: Το Marketing και Branding Τόπου ως εργαλεία στην ανάπτυξη των πόλεων και των περιφερειών: Στρατηγική ανάπτυξη της Ταυτότητας του Τόπου

2ος: Η κοινωνία των πολιτών στις διαδικασίες του Marketing και Branding Τόπου: Συμμετοχικός σχεδιασμός, συντονισμός εταίρων και επίλυση συγκρούσεων

3ος: Ο τοπικός πολιτισμός και τα φεστιβάλ ως στοιχεία της Προβολής της Ταυτότητας του Τόπου

4ος: Η σύνδεση της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης με την προβολή της ταυτότητας των προορισμών

5ος: Marketing και Branding Τόπου για την προσέλκυση επενδυτών και επιχειρήσεων

6ος: Η εφαρμογή και η αξιολόγηση του αποτελέσματος των διαδικασιών Marketing και Branding Τόπου

7ος: Η Eικόνα του Tόπου (αρχιτεκτονική, urban design, communication design, logo design)

8ος: Ερευνητικά εργαλεία και μέθοδοι αξιολόγησης στρατηγικών

9oς: Nation Branding: η διεθνής προβολή της Ελλάδας

10ος: Place e-marketing. Κοινωνική δικτύωση. Διεθνή δίκτυα

Επίσης, στις εισηγήσεις περιλαμβάνονται θέματα όπως :

-Η καθιέρωση της Κρήτης ως ένας «διεθνής γαστρονομικός προορισμός».

-Το νέο σλόγκαν της πόλης της Θεσσαλονίκης : Many stories, one heart.

-Το σχέδιο μάρκετινγκ της Σκοπέλου μετά την προβολή που δόθηκε στο νησί εξαιτίας των γυρισμάτων της ταινίας Mamma Mia.

-Η ανάπτυξη της Καβάλας ως ένας προορισμός κρουαζιέρας.

-Η δημιουργία ενός ρεφλεξολογικού πάρκου στο Βόλο.