Αυστραλοί ερευνητές ανέλυσαν τους ιατρικούς φακέλους 4.757 ατόμων ηλικίας κατά μέσον όρο 46,5 ετών που έκαναν όλοι τους δουλειά γραφείου και μελέτησαν τις συνέπειες της καθιστικής τους ζωής, καταγράφοντας επί 3 χρόνια την κινητικότητά τους με ειδικές συσκευές –κυρίως το περπάτημα και το τρέξιμο και όχι άλλες μορφές κίνησης.

Οι μετέχοντες ελέγχονταν συχνά για τα επίπεδα της χοληστερίνη ντους, τα εκατοστά της περιφέρειας της μέσης τους, την πίεσή τους και τις πρωτεΐνες που συνδέονται με φλεγμονές ή καρδιοπάθειες.

Το γενικό εύρημα είναι δυσάρεστο και γνωστό από παλιά το καθισιό αύξανε σε όλους τη χοληστερίνη, ανέβαζε την πίεση και μεγάλωνε την περιφέρεια της κοιλιάς, προσθέτοντας επίσης αρκετές μονάδες στην C αντιδρώσα πρωτεΐνη –έναν δείκτη που συνδέεται με καρδιοπάθειες.

Συμπέρασμα; Η δουλειά γραφείου είναι ό, τι χειρότερο για την καρδιά μας.

Όμως ένα ειδικό εύρημα της συγκεκριμένης έρευνας μας έδωσε κάποια αισιοδοξία. Συγκεκριμένα, ενώ όλοι οι μετέχοντες έκαναν δουλειά γραφείου και ασκούνταν ελάχιστα, όσοι από εκείνους είχαν έστω και μέτρια κινητικότητα τις ώρες της δουλειάς είχαν σημαντικά καλύτερους δείκτες από τους άλλους.

Με άλλα λόγια, όσοι σηκώνονταν συχνά για να ρυθμίσουν το air condition ή να πάρουν καφέ ή να πεταχτούν σε άλλα γραφεία για συνεννόηση και συζήτηση (οι πιο κινητικοί ) είχαν μικρότερη περίμετρο μέσης και χαμηλότερα επίπεδα της C αντιδρώσας πρωτεΐνης. Τους καλύτερους δείκτες δηλαδή τους είχαν όσοι θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν «υπερκινητικοί εργαζόμενοι» αφού έκαναν τα περισσότερα διαλείμματα.

Οι ειδικοί συνιστούν σε όλους τους εργαζόμενους σε γραφεία, να κάνουν αν μπορούν κάθε μισή ώρα ένα πεντάλεπτο ή δεκάλεπτο διάλειμμα και να το «περπατούν» έστω και μέσα στο χώρο δουλειάς. Να προτιμούν για παράδειγμα να συνεννοούνται με τους συναδέλφους τους πρόσωπο με πρόσωπο και να μην τους τηλεφωνούν ή να μην αρκούνται στα e-mail.

(vita.gr)