Νέο ενδοκυβερνητικό μέτωπο άνοιξε με αφορμή τροπολογία του υπουργού Μεταφορών Μ.Βορίδη, που ουσιαστικά επιχειρεί να κρατήσει το επάγγελμα του ιδιοκτήτη βυτίου σε «επιλεκτική προστασία» για διάστημα ακόμη οκτώ χρόνων. Μιλώντας στον ΒΗΜΑ 99,5 το πρωί της Δευτέρας ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Δ.Ρέππας ουσιαστικά κάλεσε τον κ. Βορίδη να αποσύρει την τροπολογία.

Ο πρώην υπουργός Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας ξεκαθάρισε: «Αυτά δεν περνούν. Τέτοιες διατάξεις δεν τις ψηφίζουμε. Η αγορά έχει ανοίξει και δεν είναι δυνατόν να κάνουμε βήματα πίσω».

Το περιεχόμενο της τροπολογίας, καθώς και τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει, δημοσιεύει τη Δευτέρα η εφημερίδα Τα Νέα.

Η τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, την Παρασκευή, προβλέπει ότι «οι άδειες Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης (ΦΔΧ) που έχουν τεθεί σε κυκλοφορία μέχρι την έναρξη ισχύος του Νόμου 3887/2010» (πρόκειται για τον νόμο Ρέππα που ρυθμίζει το άνοιγμα του επαγγέλματος του μεταφορέα), δηλαδή μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2010, «δεν μπορούν να μετατραπούν σε άδειες βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων και θερμής ασφάλτου μέχρι τη λήξη της μεταβατικής περιόδου που ορίζεται η 27η Ιανουαρίου 2020».

Οι ιδιοκτήτες των άλλων φορτηγών Δημόσιας Χρήσης καταγγέλλουν ότι το υπουργείο Μεταφορών «κλείνει εκ νέου το επάγγελμα της μεταφοράς καυσίμων έως το 2020, καθώς διατηρεί τα προκλητικά προνόμια για μια μειοψηφία 700-800 βυτιοφορέων ΔΧ, ικανοποιώντας συγκεκριμένα κομματικά συμφέροντα της ΝΔ και λειτουργώντας σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος».

Η Ομοσπονδία των Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ) ζητεί την άμεση παρέμβαση του πρωθυπουργού Λουκά Παπαδήμου, των πολιτικών κομμάτων, αλλά και της ίδιας της Βουλής, «προκειμένου να πάψει αυτό το θέατρο του παραλόγου».

Το ζήτημα των ιδιοκτητών βυτίων είναι το δεύτερο ενδοκυβερνητικό μέτωπο που ανοίγει ο Μ.Βορίδης, καθώς προηγήθηκε η κόντρα του με τον Γ.Ραγκούση για το ζήτημα του νομοσχεδίου για τους ιδιοκτήτες ταξί.

 

in.gr