Στα 2 ευρώ το λίτρο, έχει ανέλθει, πλέον, η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, σε αρκετά πρατήρια καυσίμων ανεβάζοντας κατακόρυφα το κόστος των μετακινήσεων ενώ οι προβλέψεις εν όψει και της εξόδου για το Πάσχα είναι απαισιόδοξες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, η μέση πανελλαδική τιμή έχει ανέλθει στα 1,832 ευρώ/λίτρο, από 1,65 περίπου στις αρχές του έτους.

Η υπερφορολόγηση των καυσίμων, σε συνδυασμό με τις υψηλές διεθνείς τιμές του πετρελαίου, συντηρούν σε υψηλά επίπεδα τις τιμές των καυσίμων και πολύ δύσκολα θα δούμε μία σημαντική αποκλιμάκωση μέσα στο επόμενο διάστημα.

Η μέγιστη τιμή είναι 2 ευρώ, έναντι 1,88 περίπου στις αρχές Ιανουαρίου.

Στην Αθήνα, η μέση τιμή είναι 1,819 ευρώ/λίτρο, ενώ οι οδηγοί για να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ αναγκάζονται να πληρώσουν μέχρι και 1,98. Στη Θεσσαλονίκη, οι αντίστοιχες τιμές είναι 1,807 και 1,869 αντίστοιχα.

Σε ό,τι αφορά τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου, το αργό σήμερα υποχωρεί προς τα 104,70 δολάρια το βαρέλι (χθες, Δευτέρα, είχε σημειώσει άνοδο 2,2%) και το Μπρεντ στα 124,85 δολάρια.

Τα στοιχεία για την πορεία των τιμών της βενζίνης δείχνουν ότι το πρώτο τρίμηνο του 2012 η μέση λιανική τιμή βενζίνης πανελλαδικά αυξήθηκε κατά 10% (ή 17 λεπτά).

Από 1,656 έχει φτάσει στα 1,829 ευρώ / λίτρο. Αντίστοιχα, η μέγιστη τιμή αυξήθηκε κατά 12 λεπτά. Σε 39 μάλιστα νομούς η μέγιστη τιμή κινείται πάνω από τα 1,90 ευρώ / λίτρο.

Σε έναν νομό, στην Κεφαλονιά βρίσκεται στα... 2 ευρώ.

Παράλληλα, η Ελλάδα όχι μόνο παραμένει η δεύτερη ακριβότερη μετά την Ιταλία, αλλά και η ψαλίδα από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο ανοίγει.

Πριν από έναν μήνα η μέση τιμή πανελλαδικά υπερέβαινε τον μέσο ευρωπαϊκό όρο κατά 9,4%, ενώ σήμερα η διαφορά βρίσκεται στο 10%.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, αν η τιμή του πετρελαίου κινηθεί για όλο το 2012 γύρω στα σημερινά επίπεδα των 122 δολαρίων το βαρέλι, τότε η δαπάνη για εισαγωγές πετρελαιοειδών στη χώρα μας εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί εφέτος στα 12 δισ. δολάρια έναντι 11 δισ. δολ. του 2011.

Η μέση τιμή αργού πέρυσι ήταν 111,26 δολ. / βαρέλι. Κάθε 10 δηλαδή δολάρια αύξησης της τιμής του βαρελιού μεταφράζονται σε 1 δισ. δολάρια επιπλέον κόστος για την ελληνική οικονομία.

Κύκλοι της διυλιστηριακής αγοράς επισημαίνουν ότι εφέτος είχαμε τις υψηλότερες τιμές αργού πετρελαίου που καταγράφηκαν ποτέ για ένα συνεχόμενο τρίμηνο (122-127 δολ. / βαρέλι)