Πυρετώδεις είναι οι τηλεφωνικές επαφές υπηρεσιακών στελεχών του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας αλλά και της ίδιας της υπουργού Ανάπτυξης, Άννας Διαμαντοπούλου με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας προκείμενου να βρεθεί η «χρυσή τομή» και να ανασταλεί η 48ωρη απεργία τη Μεγάλη Τρίτη και Μεγάλη Τετάρτη. Δεν αποκλείεται να υπάρξει άμεσα συνάντηση της υπουργού με τους ναυτεργάτες σε μία προσπάθεια να αποφευχθούν τα χειρότερα.

Η νησιωτική χώρα έχει αναστατωθεί αφού εάν οι ναυτεργάτες καταλάβουν τους καταπέλτες η οικονομικές επιπτώσεις στις τοπικές κοινωνίες θα είναι τεράστιες. Ενδεικτικό της απόγνωσης των νησιωτών είναι τα λόγια του προέδρου του Επιμελητηρίου Κυκλάδων προς τον γενικό γραμματέα της ΠΝΟ, Γιάννη Χαλά: «Η ομηρία των επιχειρήσεων, των τουριστών και των κατοίκων πρέπει να λήξει, ειδάλλως η κατάσταση θα ξεφύγει από κάθε έλεγχο με δυσάρεστα, για όλους, αποτελέσματα.

Ενόψει του Πάσχα και της έναρξης της τουριστικής περιόδου, σας καλούμε να ανακαλέσετε ΑΜΕΣΑ τις κινητοποιήσεις σας και να επιλέξετε διαφορετικό τρόπο διεκδίκησης των αιτημάτων σας, αφήνοντας κατά μέρος τακτικές που στρέφονται εναντίον της κοινωνίας και των παραγωγικών τάξεων».

Την προσπάθεια εξεύρεσης λύσης δυσκολεύει ο απόλυτος αιφνιδιασμός που δέχθηκε από την ΠΝΟ η κυβέρνηση αφού κανείς δεν ήξερε για τις συγκεκριμένες προθέσεις των ναυτεργατών. «Από τα ΜΜΕ το πληροφορηθήκαμε» έλεγε η Άννα Διαμαντοπούλου που νόμιζε ότι είχε κλείσει το μέτωπο αυτό πριν από 15 ημέρες.

Στις επαφές των δύο πλευρών η υπουργός υπογραμμίζει ότι τα αιτήματα των ναυτεργατών όχι μόνο είχαν συζητηθεί διεξοδικά πριν από 15 ημέρες και είχαν δοθεί γραπτές και τεκμηριωμένες οι θέσεις της κυβέρνησης.

Η όλη προσπάθεια επικεντρώνεται στις μεγάλες συνέπειες που θα έχει για τον Τουρισμό μία τέτοια κινητοποίηση αφού όπως επισημαίνει η Άννα Διαμαντοπούλου θέτει σε δοκιμασία τους πολίτες, τον Τουρισμό, τη μεταφορά εμπορευμάτων ενόψει του Πάσχα και γενικά την ελληνική οικονομία. Η υπουργός εμφανίζεται διαλλακτική και επισημαίνει στους συνομιλητές της ότι θα εξαντλήσει και πάλι κάθε προσπάθεια συνεννόησης και θα καλέσει σε διάλογο για την εξεύρεση λύσης προς όφελος του κοινωνικού συνόλου ακόμα και την τελευταία στιγμή.

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι η αιφνιδιαστική απόφαση της ΠΝΟ έχει πολιτικές…ουρές εν όψει εκλογών.

Οι ναυτεργάτες για μία ακόμη φορά εμφανίζονται αδιάλλακτοι και κάνουν λόγο για ολομέτωπη επίθεση στα εργασιακά και κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα.

Το φυτίλι της αιφνιδιαστικής απόφασης για κινητοποιήσεις απετέλεσε δύο νομοσχέδια. Το πρώτο αφορά «Βελτίωση Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος - Νέα Εταιρική Μορφή – Σήματα – Μεσίτες Ακινήτων – Ρύθμιση Θεμάτων Ναυτιλίας, Λιμένων και Αλιείας και άλλες διατάξεις» και το δεύτερο «Κανονισμός Ασφάλισης ΙΚΑ-ΤΕΑΜ και λοιπές διατάξεις».

Σε ό,τι αφορά το πρώτο, «η ΠΝΟ από τις 30 Μαρτίου 2012 ήδη με εξαιρετικώς επείγον έγγραφό της προς την Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ζήτησε να αποσυρθεί η σχετική διάταξη του Σχεδίου Νόμου, με την οποία θα επιτρέπεται και σε πλοία υπό σημαίες ευκαιρίας να εκτελούν περιηγητικούς πλόες με αφετηρία και καταληκτικό σταθμό ελληνικό λιμένα, όπως δηλ. ισχύει και για πλοία υπό ελληνική σημαία ή άλλων κοινοτικών σημαιών» αναφέρει η Ομοσπονδία και προσθέτει:

«Με το δεύτερο, ο Οίκος Ναύτου παύει υφιστάμενος, με τη γνωστή μορφή που λειτουργούσε μέχρι σήμερα και διχοτομείται με υπαγωγή μέρους αυτού στον νεοιδρυθέντα ΕΟΠΥΥ, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της παρεχομένης προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους, εν ενεργεία και συνταξιούχους, ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και την ταλαιπωρία τους.

Απαίτηση της Διοίκησης της ΠΝΟ είναι η απόσυρση και αυτού του Σχεδίου Νόμου».

protothema.gr