1ο Βήμα: Αγαπήστε τον εαυτό σας! Για αρχή γνωρίστε τον, βρείτε τα μαζί του, διορθώστε ότι θεωρείτε ότι δεν σας βγαίνει σε καλό και αγκαλιάστε τον με τα υπέρ και τα κατά του. Αν το πετύχετε αυτό θα έχετε λύσει πολύ περισσότερα προβλήματα απ' ότι νομίζετε.

2ο Βήμα: Αθληθείτε! Η άσκηση θα σας δώσει ισορροπία στο πνεύμα αλλά και θα σας βοηθήσει να προλάβετε παθήσεις όπως η υπέρταση, ο διαβήτης, τα καρδιαγγειακά, την οστεοπόρωση και άλλα.

3ο Βήμα: Ισορροπήστε την διατροφή σας. Θα είναι πολύ πιο εύκολο αν έχετε πετύχει να κάνετε σωστά τα δύο προηγούμενα βήματα. Τις πληροφορίες τις έχετε, απλά εφαρμόστε τις. Αν πάλι θέλετε βοήθεια μην διστάσετε να την ζητήσετε. Οι ειδικοί της διατροφής είναι μόνο οι διαιτολόγοι- διατροφολόγοι και κανείς άλλος.

4ο Βήμα: Κόψτε το κάπνισμα. Μπορεί να ακούγεται βουνό αλλά είναι πολύ πιο εύκολο από ότι φαντάζει στο μυαλό σας. Δοκιμάστε το μέχρι να το πετύχετε. Μην ξεχνάτε ότι με την αυτοπεποίθηση που θα έχετε μαζέψει από την επιτυχία σας στα προηγούμενα βήματα θα σας διευκολύνει αφάνταστα!

5ο Βήμα: Αλκοόλ με μέτρο. Οι επιπτώσεις της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ είναι πολύ επιβαρυντικές για τον οργανισμό. Το να σας τις ξαναθυμίσω ίσως είναι περιττό. Αν αντιμετωπίζετε σοβαρό πρόβλημα ζητήστε άμεσα βοήθεια, η προσπάθεια θα γίνει πιο εύκολη και ομαλή.

6ο Βήμα: Προληπτικός έλεγχος. Ενημερωθείτε από το γιατρό σας για το τι εξετάσεις πρέπει να κάνετε και σε ποια συχνότητα. Πέρα από τις αιματολογικές, υπάρχει η ψηλάφιση μαστού, το τεστ ΠΑΠ, ο δερματολόγος, ο ορθοπεδικός, ο ενδοκρινολόγος και ότι άλλο κρίνεται απαραίτητο για την περίπτωση σας. Μην το αμελήσετε! Πολλές ασθένειες είναι ασυμπτωματικές για μεγάλο χρονικό διάστημα αλλά έχουν προλάβει και έχουν κάνει σοβαρές βλάβες στον οργανισμό.

7ο Βήμα: Δημιουργήστε ισορροπημένες σχέσεις με τους συνανθρώπους σας. Είτε είναι η οικογένεια σας, είτε το εργασιακό περιβάλλον, είτε ο/ η σύντροφος σας θα πρέπει να νιώθετε άνετα και ευχάριστα. Οι λεγόμενες τοξικές σχέσεις θα πρέπει να επαναπροσδιορίζονται και να αλλάζουν.

8ο Βήμα: Αγαπήστε την φύση! Η επαφή μαζί της, θα σας δώσει την ευκαιρία χαλάρωσης, ηρεμίας και φυσικά είναι πάντα ευκαιρία για σωματική δραστηριότητα. Κάθε εποχή έχει τα υπέρ και τα κατά της. Μην ψάχνετε ιδανικές συνθήκες απλά βγείτε έξω και ευχαριστηθείτε.

Γεωργία Σπ. Πετράκη
Διαιτολόγος- Διατροφολόγος
(Βιογραφικό σημείωμα)