Στο 1,7% διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός τον Μάρτιο, από 2,1% τον προηγούμενο μήνα, όπως ανακοίνωσε τη Μ. Δευτέρα η Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Ο εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή ανήλθε στο 1,4%.

Από τη σύγκριση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή του µηνός Μαρτίου 2012, προς τον αντίστοιχο ∆είκτη του Μαρτίου 2011, προκύπτει αύξηση 1,7%, έναντι αύξησης 4,5%, που σηµειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2011 προς το 2010.

Ο Γενικός ∆είκτης κατά το µήνα Μάρτιο 2012, σε σύγκριση µε τον Φεβρουάριο 2012, παρουσίασε αύξηση 2,8%, έναντι αύξησης 3,3% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους .

Ο µέσος ∆είκτης του δωδεκαµήνου Απριλίου 2011 – Μαρτίου 2012, σε σύγκριση προς τον ίδιο ∆είκτη του δωδεκαµήνου Απριλίου 2010 – Μαρτίου 2011, παρουσίασε αύξηση 2,7%, έναντι αύξησης 5,1%, που σηµειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούµενα δωδεκάµηνα.

Ο Εναρµονισµένoς ∆είκτης Τιµών Καταναλωτή του µηνός Μαρτίου 2012, σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Μαρτίου 2011, παρουσίασε αύξηση 1,4%, έναντι αύξησης 4,3%, που σηµειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2011 προς το 2010.

Ο Εναρµονισµένoς ∆είκτης Τιµών Καταναλωτή κατά το µήνα Μάρτιο 2012, σε σύγκριση µε τον Φεβρουάριο 2012, παρουσίασε αύξηση 2,9%, έναντι αύξησης 3,2% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

Ο µέσος Εναρµονισµένoς ∆είκτης Τιµών Καταναλωτή δωδεκαµήνου Απριλίου 11 – Μαρτίου 12, σε σύγκριση προς τον ίδιο ∆είκτη του δωδεκαµήνου Απριλίου 10 – Μαρτίου 11, παρουσίασε αύξηση 2,4%, έναντι αύξησης 5,0%, που σηµειώθηκε από τη σύγκριση των αντίστοιχων προηγούµενων δωδεκαµήνων.

Οι αυξήσεις

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 2,8% το μήνα Μάρτιο 2012, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2012, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1) Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,4% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα φρούτα νωπά και λαχανικά νωπά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, ψάρια νωπά.

β) Κατά 32,8% της ομάδας Ένδυση και Υπόδηση, λόγω επαναφοράς μέρους των τιμών των ειδών ένδυσης και υπόδησης στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.

γ) Κατά 0,4% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.

δ) Κατά 6,5% της ομάδας Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.

ε) Κατά 1,5% της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στα εισιτήρια αεροπλάνων.

στ) Κατά 1,5% της ομάδας Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω επαναφοράς των τιμών των ειδών ταξιδίου και προσωπικών ειδών στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.

1) Από τη μείωση του δείκτη:

α) Κατά 2,6% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 1,7% το μήνα Μάρτιο 2012, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2011, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1) Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 2,4% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, καφές, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις πατάτες νωπές.

β) Κατά 0,5% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα αλκοολούχα ποτά.

γ) Κατά 6,9% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου και του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.

δ) Κατά 3,8% της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), τέλη κυκλοφορίας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα αυτοκίνητα και στα εισιτήρια αεροπλάνων.

ε) Κατά 2,7% της ομάδας Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.

στ) Κατά 1,1% της ομάδας Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη ταξιδίου-λοιπά προσωπικά είδη.

2) Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 3,6% της ομάδας Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

β) Κατά 0,7% της ομάδας Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου και στις οικιακές υπηρεσίες.

γ) Κατά 0,9% της ομάδας Υγεία, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των νοσοκομείων και κλινικών.

δ) Κατά 1% της ομάδας Επικοινωνίες, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

ε) Κατά 0,9% της ομάδας Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των βιβλίων, γραφικής ύλης-σχολικών ειδών.

στ) Κατά 1% της ομάδας Εκπαίδευση, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.

 

in.gr

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook