Χάστε κιλά, θωρακιστείτε από σοβαρές ασθένειες και ξεκουράστε το στομάχι σας.

Αυτές τις μέρες (έως και το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου) διαδραματίζεται η πιο υγιεινή, αποτοξινωτική και βαθιά «πνευματική» σχέση που μπορείτε να έχετε με το φαγητό.

Είναι μια δίαιτα που όλοι οι ξένοι παρακαλάνε να είχαν:

Παρατηρώντας προσεκτικά τις τροφές που “επιτρέπεται” να καταναλώνονται κατά τη διάρκεια της νηστείας της Σαρακοστής και της Μεγάλης Εβδομάδας, διακρίνουμε ότι όλες συστήνονται από τη Μεσογειακή Διατροφή, έναν από τους υγιεινότερους τύπους διατροφής παγκοσμίως. Άλλοι, πληρώνουν πολλά γι’ αυτό.

Μαζί με τα κιλά και του πόντους που θα κερδίσετε, προστατεύεστε ιδανικά και από κάθε λογής σοβαρή ασθένεια:

Μια καλά... οργανωμένη νηστεία εγγυάται εύκολο, γρήγορο και 100% υγιεινό αδυνάτισμα, αφού το ζωικό λίπος εξαλείφεται και οι αρτηρίες σας ξεβουλώνουν, ενώ παράλληλα οι τόνοι θερμίδων που καταναλώνετε στα συνήθη γεύματα ή σνακ δίνουν τη θέση τους σε ολιγοθερμιδικές και ταυτόχρονα, απολύτως υγιεινές διατροφικές επιλογές.

-Αυτό όμως που πρέπει κυρίως να εκτιμήσετε είναι πως η αντικατάσταση ζωικών προϊόντων με περισσότερα λαχανικά, όσπρια, ξηρούς καρπούς και θαλασσινά για κάποιες μέρες συνεχόμενα, επιφέρει αυξημένη πρόσληψη φυτικών ινών, πολλών μικροστοιχείων με αντιοξειδωτική δράση (βιταμίνη C, βιοφλαβονοειδή και καροτένιο) καθώς και ω-3 και ω-6 λιπαρών οξέων, τα οποία βελτιώνουν τη λειτουργία του πεπτικού και ανοσοποιητικού συστήματος, προστατεύουν από τις ελεύθερες ρίζες και θωρακίζουν τον οργανισμό από τη γήρανση ή άλλες εκφυλιστικές ασθένειες.

-Σημαντική μελέτη του Πανεπιστημίου Κρήτης και η οποία δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «BMC Public Health», πιστοποιεί ότι η νηστεία μιας εβδομάδας το μήνα σε συστηματική βάση, προλαμβάνει χρόνιες ασθένειες, όπως καρδιαγγειακές νόσους, υπέρταση, σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 και διάφορες μορφές καρκίνου.

-Σύμφωνα με άλλη έρευνα που παρουσιάστηκε σε συνέδριο του American College of Cardiology την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου, οι άνθρωποι που νηστεύουν τακτικά αντιμετωπίζουν κατά 58% μικρότερο κίνδυνο στεφανιαίας νόσου, από όσους δεν νηστεύουν.

-Τέλος, δεκάδες άλλες μελέτες έχουν αποδείξει ότι η τήρηση μιας νηστίσιμης διατροφικής συμπεριφοράς που συνδυάζεται παράλληλα με μια περιρρέουσα θρησκευτική ευλάβεια (όπως ισχύει με τη Μεγάλη Εβδομάδα των Ορθοδόξων) σχετίζεται με αυξημένα επίπεδα ω-3 πολυακόρεστου οξέος (DHA) στο υποδόριο λίπος, γεγονός που σχετίζεται με χαμηλότερες πιθανότητες εμφάνισης καταθλιπτικών συμπτωμάτων.

Healthy tips

1.Μια εβδομαδιαία νηστεία όχι μόνο αποτοξινώνει τον οργανισμό επί μακρόν, αλλά ισορροπεί την αρτηριακή πίεση και ισχυροποιεί το ανοσοποιητικό σύστημα.

2.Εκτός από ασβέστιο, σίδηρο και βιταμίνες Β12 και D, όλα τα θρεπτικά συστατικά προσλαμβάνονται κανονικά σε μια καλά «οργανωμένη» νηστεία.

3.Η πρόσληψη λίπους διαφοροποιείται ποσοτικά, αλλά κυρίως ποιοτικά: ελαττώνονται τα κορεσμένα και λιπαρά οξέα και αυξάνονται τα μονοακόρεστα και πολυακόρεστα.

4.Επωφεληθείτε από την κατανάλωση πολλών λαχανικών, βελτιώνοντας τη λειτουργία του εντέρου, ξεκουράζοντας πεπτικό σύστημα και ήπαρ και ελαττώνοντας τα τριγλυκερίδια.

5.Τα συμπληρώματα σελήνιου αποτελούν το Νο1 αντίδοτο στις παθήσεις του αναπνευστικού και προστατεύουν ιδανικά τα κύτταρα από την οξείδωση.

6.Μαγειρεύετε τα λαχανικά σας στον ατμό. Το πολύωρο βράσιμο των τροφών σε νερό καταστρέφει σημαντική ποσότητα από τις υδατοδιαλυτές βιταμίνες.

7.Όλα τα όσπρια είναι πλούσια σε «φυτοστερόλες», ουσίες που θωρακίζουν την καλή υγεία του παχέος εντέρου, ενώ απομακρύνουν δραστικά τη χοληστερίνη από τον οργανισμό.

8.Το δαμάσκηνο αποτελεί τον ιδανικό σύμμαχο για γρήγορο αδυνάτισμα, αφού ακόμη και η μίνιμουμ ποσότητα δημιουργεί ικανοποιητική αίσθηση κορεσμού.

9.Μια καθημερινή, δεκάλεπτη διαδικασία προσευχής (ή διαλογισμού) προκαλεί αυτοστιγμεί, μείωση κατά 40% των διαταραχών που σχετίζονται με το χρόνιο άγχος.

10.Καταναλώνετε καθημερινά ταχίνι (πολτός σουσαμιού). Προσφέρει ασβέστιο αλλά και μαγνήσιο, τα οποία συμμετέχουν από κοινού στην ισχυρή δομή των οστών.

(protothema.gr)