Η εμφάνισή του και μόνο αρκεί για να ψαρώσει κάθε λάτρης της αυτοκίνησης. Το «πρησμένο» αμάξωμα του Corsa OPC δεν περνά απαρατήρητο, ενώ ταυτοχρόνως ξεχωρίζει διακριτικά από τους βελτιωμένους «καρνάβαλους» που κυκλοφορούν σε διάφορες περιοχές της χώρας μας. Ωστόσο δεν είναι η εμφάνιση το πιο επιβλητικό στοιχείο αυτής της έκδοσης, αλλά το όνομά της! Εάν διαβάζοντας τη λέξη «Nürburgring» το μυαλό σας πάει σε αλυσίδα ταχυφαγείων, καλύτερα γυρίστε σελίδα, γιατί αυτή η δοκιμή δεν σας αφορά...

Αν όμως γνωρίζετε τι ακριβώς είναι το Νίρμπουργκρινγκ, τότε καταλαβαίνετε ότι αυτό το όνομα δεν θα μπορούσε να υπάρχει πάνω σε ένα κοινό αυτοκίνητο… Το OPC Nürburgring Edition είναι η πιο «ειδική» έκδοση του Opel Corsa. Μόλις 500 τέτοια αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν και η αξία τους στο μέλλον θα είναι συλλεκτική. Η συγκεκριμένη έκδοση πήρε το όνομά της από την πιο διάσημη πίστα του κόσμου επειδή εκεί εξελίχθηκε και δοκιμάστηκε.

Μια βασική απορία που εύλογα θα έχει κάποιος είναι τι κάνει αυτό το αυτοκίνητο τόσο ιδιαίτερο; Το Nürburgring Edition έχει ό,τι και ένα OPC και επιπρόσθετα τα εξής: βελτιωμένο κινητήρα, εμπρός μπλοκέ διαφορικό, αμορτισέρ Bilstein και ελατήρια Eibach, μεγαλύτερα εμπρός δισκόφρενα και 4πίστονες δαγκάνες Brembo, εξαιρετικά μπάκετ καθίσματα (προσφέρουν άριστη πλευρική πρόσφυση) με ραμμένο το σχήμα της πίστας, ειδικές ζάντες 18 ιντσών με ελαστικά 225/35 R18, διπλή απόληξη της εξάτμισης και διαφορετικές ρυθμίσεις στο ESP και το Traction Control (ώστε να επεμβαίνουν λιγότερο και να απενεργοποιούνται πλήρως όταν το επιλέξει ο οδηγός).

Πόσο διαφοροποιούν όλα αυτά την οδηγική εμπειρία που απολαμβάνει κάποιος; Αρκετά, μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα, αλλά και με παράπονο που δεν είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε αυτό το αυτοκίνητο στο φυσικό του περιβάλλον, στην πίστα. Σε καλό οδόστρωμα ωστόσο το Nürburgring Edition μας έπεισε ότι αξίζει το βαρύ όνομα που κουβαλάει. Το μπλοκέ διαφορικό και η χαμηλωμένη κατά 20 mm ανάρτησή του προσφέρουν κράτημα που πλησιάζει αυτό των αγωνιστικών αυτοκινήτων!

Ο κινητήρας με τους 18 ίππους παραπάνω και τα 2,0 kgm επιπρόσθετης ροπής (σε σχέση με το απλό OPC) έχουν τα χαρακτηριστικά που λατρεύουμε: άφθονη ροπή από τις χαμηλές στροφές και διάρκεια στην έντονη επιτάχυνση, χωρίς δισταγμούς ή απότομα ξεσπάσματα. Ενα πραγματικό διαμάντι μόλις 1.600 cc! Φυσικά η κατανάλωσή του (τα 7,6 lt που ανακοινώνει η Opel είναι αδύνατο να επιτευχθούν στον δρόμο), οι εκπομπές ρύπων του (178 g/km) και κατά συνέπεια τα τέλη κυκλοφορίας του (400,50 ευρώ) κάθε άλλο παρά σε αυτοκίνητο πόλης παραπέμπουν. Ομως, αλήθεια, ποιος νοιάζεται για το κόστος χρήσης σε ένα αυτοκίνητο που κάνει τα 0-100 km/h σε 6,8 sec και στρίβει σαν αγωνιστικό;

Η τιμή του Nürburgring Edition είναι 4.000 ευρώ υψηλότερη από αυτήν ενός απλού OPC. Κατά τη γνώμη μας, όμως, αυτό το κόστος είναι δικαιολογημένο για όλα τα έξτρα που προσφέρει. Και μην ξεχνάμε ότι αναφερόμαστε σε ένα αυτοκίνητο με συλλεκτική αξία…


TΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 210 PS / 5.850 rpm
Ροπή:  25,5 kgm / 2.250-5.850 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχ.
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Επιτάχυνση 0-100km: 6,8 sec
Μικτή κατανάλωση (/100km): 7,6 lt
Εκπομπές CO2: 178 g/km
Βάρος: 1.267 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.040/1.713/1.488 mm
Χώρος αποσκευών:  285 lt
Τέλη Κυκλοφορίας: 400,50 €
Τιμη: 25.730 €





protothema.gr