Το βράδυ αναμένεται να αναχωρήσουν τα πλοία από τα λιμάνια της Κρήτης,που παραμένουν δεμένα από τα ξημερώματα της Μ.Τρίτης λόγω της απεργίας της ΠΝΟ.

Από τα Χανιά το πλοίο θα αναχωρήσει στις 9 το βράδυ και από το Ηράκλειο στις 10, ενώ η απεργία που έχουν εξαγγείλει οι ναυτεργάτες λήγει στις 12 τα μεσάνυχτα.

Η επίσπευση των δρομολογίων γίνεται, με τη σύμφωνη γνώμη όλων των εμπλεκόμενων μερών, ώστε να μεταφέρουν εγκαίρως τα αγροτικά προϊόντα της Κρήτης στην Αθήνα και να τροφοδοτήσουν την πασχαλινή αγορά.

Αντίθετα, από το λιμάνι του Πειραιά τα πλοία με προορισμό την Κρήτη θα αναχωρήσουν τα μεσάνυχτα.

Εν τω μεταξύ, σήμερα αναμένεται να συνεδριάσει η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ προκειμένου να αποφασίσει για το εάν θα συνεχιστεί ή όχι η απεργία και μετά το Πάσχα.

Μέχρι στιγμής τα προγνωστικά είναι θετικά, καθώς φαίνεται πως η πλειοψηφία των μελών της Ομοσπονδίας δεν επιθυμεί να εξωθήσει την κατάσταση στα άκρα και να προχωρήσει σε κλιμάκωση της απεργίας.


ΠΝΟ: Χιλιάδες ακυρώσεις εισιτηρίων


Τις 3.600 έφτασαν οι ακυρώσεις των εισιτηρίων, στις γραμμές Πειραιά-Ηράκλειο και Πειραιά-Χανιά που εκμεταλλεύεται η κοινοπραξία ΑΝΕΚ - SUPERFAST και ΑΝΕΚ αντίστοιχα.

Επίσης 2.900 άτομα, κατά τις δύο ημέρες της απεργίας της ΠΝΟ, θα μεταφερθούν στο Ηράκλειο και στα Χανιά, με δρομολόγια των δύο εταιρειών που θα πραγματοποιηθούν μετά τις 12 τα μεσάνυχτα της Μ. Τετάρτης και το πρωί της Μ. Πέμπτης. Επίσης, για τις Κυκλάδες, υπήρξαν 1.100 ακυρώσεις εισιτηρίων για τη Hellenic Seaways, ενώ δεν θα μπορούν να ταξιδέψουν άλλοι επιβάτες στο δρομολόγιο του Highspeed για Πάρο, Νάξο, Ιο, Σαντορίνη, το πρωί της Μ. Πέμπτης.


Συνδικαλιστές της ΠΝΟ ανέφεραν ότι η συμμετοχή των ναυτεργατών στην απεργία σε όλη τη χώρα είναι καθολική, ενώ δήλωσαν ότι στα πλοία που πραγματοποιούν τα τοπικά δρομολόγια Ρίο-Αντίριο, πραγματοποιείται 4ωρη στάση εργασίας. Παραγωγοί από τα Χανιά και το Τυμπάκι Ηρακλείου προσπάθησαν να ναυλώσουν Ro-Ro (χρησιμοπιείται αποκλειστικά για μεταφορές) προεκιμένου να μεταφέρουν προϊόντα από την Κρήτη στον Πειραιά.

Ωστόσο, η προσπάθεια αυτή δεν τελεσφόρησε, καθώς -σύμφωνα με πληροφορίες- το πλήρωμα του συγκεκριμένου πλοίου αρνήθηκε την εκτέλεση του δρομολογίου. Σύμφωνα με το γραφείο τύπου του Λιμενικού Σώματος, δρομολόγια έγιναν μόνον στις πορθμειακές γραμμές Σαλαμίνα-Πέραμα, Κεραμωτή-Καβάλα, Αρκίτσα-Αιδηψός και Αγ. Κωνσταντίνος- Αγ. Γεώργιος Λιχάδος στην Εύβοια.

Η ΠΝΟ έθεσε ως βασικά αιτήματα για την απεργία το θέμα της ένταξης του Οίκου Ναύτου στον ΕΟΠΥΥ αλλά και την αντιμετώπιση της μεγάλης ανεργίας που πλήττει τη ναυτεργασία, ζητώντας παράλληλα να μη προχωρήσει το νομοσχέδιο για την άρση του καμποτάζ.

Ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ, Γιάννης Χαλάς δήλωσε ότι τη Δευτέρα, που θα έπρεπε να λειτουργεί ο Οίκος Ναύτου υπό τον ΕΟΠΥΥ, δεν υπήρχαν υπηρεσίες που να μπορούν να εξυπηρετήσουν τους ναυτικούς. Μάλιστα, είπε ότι, στην παρούσα φάση, δεν θα έπρεπε ο Οίκος Ναύτου να ενταχθεί στον ΕΟΠΥΥ, καθώς οι υπηρεσίες του εθνικού οργανισμού υπηρεσιών υγείας είναι ακόμα υποβαθμισμένες.

Την αναστολή της ένταξης του Οίκου Ναύτου στον ΕΟΠΥΥ, με ταυτόχρονη πραγματοποίηση αναλογιστικής μελέτης βιωσιμότητας, ζήτησαν ο υπεύθυνος του Τομέα Εμπορικής Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Λασιθίου, Γιάννης Πλακιωτάκης και ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Χίου, Κώστας Μουσουρούλης. Οι δύο βουλευτές της ΝΔ έκαναν λόγο για υπολειτουργία του ΕΟΠΥΥ και δήλωσαν ότι υπάρχει αδυναμία εξυπηρέτησης των Ελλήνων ναυτικών σε Πειραιά και Χίο.

Από την πλευρά του, ο βουλευτής Α' Πειραιά και Νήσων του ΣΥΡΙΖΑ, Θοδωρής Δρίτσας, αναφερόμενος στα αιτήματα των ναυτεργατών, ζήτησε από την κυβέρνηση αναβολή των μέτρων για μετά τις εκλογές. Σε ανακοίνωσή του, τόνισε ότι οι κυβερνητικοί παράγοντες και τα φιλικά προς αυτούς μέσα μαζικής ενημέρωσης «ας αναζητήσουν τις ευθύνες για τα υπαρκτά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο νησιωτικός τουρισμός στις υπέρογκες αυξήσεις των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, που από τον Απρίλιο του 2011 έως σήμερα φθάνουν μέχρι και το 25%, στη μείωση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων και, κυρίως, στη μείωση των εισοδημάτων, που έχουν μετατρέψει τις πασχαλινές διακοπές για τους περισσότερους Έλληνες και τις περισσότερες Ελληνίδες σε πολυτέλεια». Είναι δε άξιο απορίας, πώς, όταν πριν από μερικές μόνο ημέρες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ανακοίνωσαν αυξήσεις στα εισιτήρια των πλοίων, όλοι οι σημερινοί ανησυχούντες για τον τουρισμό έμειναν απαθείς, προσθέτει ο κ. Δρίτσας.