Το Μεγάλο Σάββατο και η Κυριακή του Πάσχα είναι οι μεταβατικές ημέρες κατά τις οποίες η νηστεία τελειώνει και εισάγουμε πάλι στη διατροφή μας το κρέας και τα γαλακτοκομικά.

Το βράδυ της Ανάστασης συνηθίζεται να τρώμε μαγειρίτσα, κόκκινα αυγά, τσουρέκι, τυριά, σαλάτες ψωμί, αλλά και άλλα φαγητά ανάλογα με τα ήθη και τα έθιμα κάθε περιοχής.

Το βασικό γεύμα, όμως, είναι η μαγειρίτσα που φτιάχνεται με εντόσθια αρνιού, λαχανικά, ρύζι, και αυγά. Η μαγειρίτσα είναι μια καλή επιλογή για όσους νήστευαν και εντάσσουν πάλι στη διατροφή τους το κρέας, γιατί είναι εύπεπτη και δε δημιουργεί φουσκώματα και πρήξιμο.

Έχει, όμως, πολλές θερμίδες και η μεγάλη ποσότητα αυτής μπορεί να προκαλέσει αύξηση της χοληστερίνης. Τα εντόσθια έχουν πολλά κορεσμένα λιπαρά, για το λόγο αυτό επιλέξτε να φάτε ένα πιάτο μόνο με λίγη σαλάτα και μία φέτα ψωμί.

Για όσους επιλέξουν το ψητό κρέας, αφού σε πολλές περιοχές ψήνουν αρνί και το Μεγάλο Σάββατο, μπορείτε να φάτε μια μικρή ποσότητα κρέατος χωρίς την πέτσα, σαλάτα και ένα κόκκινο αυγό. Προτιμείστε να καταναλώσετε μικρή ποσότητα βραδινού γιατί και η επόμενη μέρα θα περιλαμβάνει πολλά και λιπαρά φαγητά.

Την Κυριακή του Πάσχα το πρωί πιείτε ένα ποτήρι γάλα σε συνδυασμό με ένα κουλούρι ή μια λεπτή φέτα τσουρέκι. Ένα ποτήρι φυσικός χυμός ή δύο φρούτα θα σας κόψουν την πείνα μέχρι να ετοιμαστεί το γιορτινό τραπέζι.
Το πασχαλινό γεύμα περιλαμβάνει αρνί ή κατσίκι, κοκορέτσι, κόκκινα αυγά, τζατζίκι, τυριά, σαλάτες, ψωμί, πολύ κρασί ή μπύρα, και στο τέλος κουλούρια, τσουρέκι ή άλλα σπιτικά γλυκά. Το κρέας, το κοκορέτσι και τα αυγά είναι τροφές με πολλές θερμίδες και πολλά κορεσμένα λιπαρά.

Οι μεγάλες ποσότητες αυτών είναι επικίνδυνο να ανεβάσουν τη χοληστερίνη, την πίεση, αλλά και το ουρικό οξύ, αφού είναι πλούσια σε πουρίνες. Επιλέξτε, λοιπόν, να φάτε μια μικρή ποσότητα αρνιού ή κατσικιού, μία με δύο λεπτές φέτες κοκορέτσι, ένα αυγό, ελάχιστη ποσότητα τυριού και τζατζίκι και πολλή σαλάτα.

Αφήστε το τσουρέκι και τα κουλούρια για το απόγευμα που σίγουρα θα ζητάτε κάτι γλυκό. Το βράδυ προτιμείστε κάτι ελαφρύ, όπως ένα με δύο φρούτα.

Απολαύστε το πασχαλινό τραπέζι χωρίς υπερβολές με τους συγγενείς και τους φίλους για να περάσετε όμορφα. Φροντίστε να φάτε περισσότερο σαλάτες παρά κρέατα και άλλα λιπαρά φαγητά έτσι ώστε να αποφύγετε τυχόν δυσπεψίες, πρήξιμο από υπερκατανάλωση φαγητού και γλυκών αλλά και παραπανίσια κιλά.

Ελευθερία Ε. Ρέντζιου
Κλινικός Διατροφολόγος – Διαιτολόγος, Μ. Μed. Sci.
(Βιογραφικό σημείωμα)