Πρόσφορο έδαφος για τον επανακαθορισμό του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ως της κύριας πύλης για το θαλάσσιο εμπόριο των Βαλκανίων, δημιουργεί η παρουσία της ΟΛΘ ΑΕ στις αγορές των Βαλκανίων.

Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Στέλιος Αγγελούδης, στις επαφές που είχε το προηγούμενο διάστημα, σε πρωτεύουσες των χωρών της Βαλκανικής, εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από διακινητές φορτίων σε Σερβία, Βουλγαρία και ΠΓΔΜ να αυξήσουν τα φορτία τους διαμέσου του λιμένα της Θεσσαλονίκης.

Ενδεικτική του ενδιαφέροντος που καταγράφηκε είναι η πρόθεση εταιρείας, που δραστηριοποιείται στα Σκόπια, να μεταφέρει το 2011, περίπου 1 εκατ. τόνους φορτίου παραπάνω σε σχέση με το 2010.
«Μέχρι τώρα πήγαμε στο Βελιγράδι, τα Σκόπια και τη Σόφια, ενώ το επόμενο διάστημα θα επισκεφθούμε και την Πρίστινα. Οι επαφές είναι αποδοτικές», σημείωσε.

Κωδικοποιώντας τους λόγους, για τους οποίους θα πρέπει να επιλεγεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για τη διακίνηση φορτίων, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ τους «συνόψισε» στη δυνατότητα εκμετάλλευσης των συνδυασμένων μεταφορών, τις ποιοτικές λιμενικές υπηρεσίες και το ελκυστικό τιμολόγιο.

Ερωτηθείς για τη «φυγή» πελατών και την «απορρόφησή» τους από τους λιμένες της Αλβανίας, της Τουρκίας και άλλων βαλκανικών χωρών, ο κ. Αγγελούδης είπε ότι, «μετά τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων το 2008, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης απώλεσε σημαντικό αριθμό πελατών και συνεπώς διακινούμενου φορτίου, που κατευθύνθηκε προς ανταγωνιστικούς λιμένες της Τουρκίας, της Αλβανίας και άλλων χωρών».

Η οικονομική ζημία «ήταν πολύ μεγάλη και αποτυπώθηκε ξεκάθαρα στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρίας για το 2008 και το 2009. Αρκεί να σας αναφέρω ότι τα έσοδα του 2008 παρουσίασαν μείωση (σε σύγκριση με τα έσοδα του 2007) κατά 25,5% ενώ τα κέρδη του 2008 ήταν μειωμένα έναντι του 2007 κατά 56,25%. Το 2009 υπήρχε και πάλι μείωση των εσόδων, περίπου 7%, όμως τα κέρδη μειώθηκαν κατά 60% περίπου κι αν δεν υπήρχε η εγγυητική της Hutchinson από τον ατυχή διαγωνισμό του 2008 τότε το 2009 θα ήταν ζημιογόνο», σημείωσε.

Με αυτά τα δεδομένα, η νέα διοίκηση του ΟΛΘ, υπό τον κ. Αγγελούδη, ξεκίνησε, όπως λέει ο ίδιος, «έναν αγώνα δρόμου ώστε να επανέλθουν φορτία που χάθηκαν και να αποκατασταθεί η φήμη του λιμανιού στις αγορές και τους ιδιαίτερα στους χρήστες».

Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα φαίνεται να δικαιώνουν τις κινήσεις που έχουν γίνει, καθώς το 2010 καταγράφηκε αύξηση του κύκλου εργασιών, αλλά και των κερδών σε σχέση με το 2009. Τα στοιχεία του 2010 δείχνουν ότι ορισμένα φορτία έχουν αρχίσει να επανέρχονται.

Η αύξηση στην συνολική διακίνηση το 2010 ήταν της τάξεως του 7,8%, ενώ για το 2011 οι εκτιμήσεις είναι ακόμη καλύτερες, καθώς υπάρχει εκφρασμένο ενδιαφέρον από χρήστες του λιμένα να αυξήσουν την διακίνηση φορτίων.

Το επενδυτικό πρόγραμμα της ΟΛΘ ΑΕ, που βρίσκεται σε εξέλιξη, αναμένεται να δώσει νέα δυναμική στην εταιρεία. Η προμήθεια νέων μέσων φορτοεκφόρτωσης και η επέκταση της 6ης προβλήτας θα αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα του λιμανιού, κατά τον κ. Αγγελούδη.

Για το 2011, η διοίκηση στοχεύει στην αύξηση της διακίνησης, του κύκλου εργασιών και της κερδοφορίας.

«Πάνω απ' όλα, όμως, στοχεύουμε στην πλήρη αποκατάσταση του προφίλ και της αξιοπιστίας του λιμανιού και συνακόλουθα την επαναφορά των φορτίων, που χάθηκαν. Ήδη, δημοπρατήθηκε η επέκταση του έκτου προβλήτα, ενώ τις προσεχείς εβδομάδες θα ολοκληρωθούν και οι δημοπρατήσεις έργων, που αφορούν την προμήθεια σύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού, τη δημιουργία μαρίνας στην πρώτη προβλήτα και την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας της εταιρείας», σημείωσε ο κ. Αγγελούδης.

Υπενθύμισε δε, ότι σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία για την πρόσληψη συμβούλου ο οποίος θα αναλάβει να μελετήσει τις βέλτιστες λύσεις για την εκμετάλλευση των λιμενικών υποδομών και της ακίνητης περιουσίας.

in.gr