Είναι αρκετά συχνή η λανθασμένη τακτική της επιβράβευσης των παιδιών με τρόφιμα, (γλυκά, παγωτά) προκειμένου να φάνε το φαγητό τους ή να δοκιμάσουν νέα τρόφιμα.

Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται μια αρνητική αίσθηση στο παιδί για την κατανάλωση του υγιεινού τροφίμου και ενισχύεται η προτίμηση του παιδιού προς το τρόφιμο επιβράβευσης.

Αντί να επιβραβεύετε την κατανάλωση ενός τροφίμου με γλυκό, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσετε κάποια δραστηριότητα. Π.χ. Αν φας το φαγητό σου ή αν δοκιμάσεις τα ρεβίθια θα πάμε για την Κυριακή για ποδήλατο ή για μπάνιο.

Το ισχυρότερο κίνητρο για τη δοκιμή νέων τροφίμων και τη διαμόρφωση διατροφικών συνηθειών, θα αποτελεί πάντα η μίμηση.

Δύσκολα ένα παιδί θα υιοθετήσει μια διατροφική συνήθεια που δεν ακολουθούν οι γονείς του.

Γι’ αυτό βάλτε τα τρόφιμα πρώτα στο δικό σας πιάτο και με λίγη υπομονή τα παιδιά σας θα μπουν στον πειρασμό να δοκιμάσουν κι αυτά.

Και μη ξεχνάτε ότι οι διατροφικές συνήθειες που διαμορφώνονται στην παιδική ηλικία, συνήθως μας ακολουθούν μια ζωή και δύσκολα αλλάζουν.

Παγωμένου Ελευθερία
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
(Βιογραφικό σημείωμα)