«Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ», όπως τιτλοφορείται το βιβλίο του Ποντίφηκα, κυκλοφορεί μέσα στην επόμενη εβδομάδα και στο δεύτερο κεφάλαιό του, ο προκαθήμενος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας διατυπώνει τη θεωρεία το, απαλλάσσοντας τους Εβραίους από μια κατηγορία που στοιχειώνει επί αιώνες τις σχέσεις τους με τους Χριστιανούς.

Η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία επίσημα έχει απαλλάξει τους Εβραίους από τη «συλλογική ενοχή» για τη θανάτωση του Ιησού Χριστού, με σημαντική απόφασή της κατά τη Δεύτερη Σύνοδό της εν Βατικανώ στη διάρκεια του 1965.

Για πρώτη φορά, ένας Πάπας τόσο λεπτομερειακά και εξαντλητικά συγκρίνει και τεκμηριώνει με βάση τις υπάρχουσες αφηγήσεις στην Καινή Διαθήκη για τη θανάτωση του Ιησού Χριστού, μετά την απόφαση που έλαβε σχετικά ο Ρωμαίος Πόντιος Πιλάτος.

«Πρέπει να διερωτηθούμε τώρα: ποιοι ακριβώς ήταν οι κατήγοροι του Ιησού Χριστού;», γράφει ο Πάπας, σε αντίστιξη με τους ισχυρισμούς στο κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο πως «ήταν οι Εβραίοι».

«Το ότι ο Ιωάννης χρησιμοποιεί την έκφρασή αυτή ουδόλως και κατά καμία έννοια σημαίνει, όπως θα μπορούσε να υποθέσει ο σύγχρονος αναγνώστης, ότι "ο λαός του Ισραήλ, γενικώς, είναι ρατσιστής στο χαρακτήρα του"».

«Τελικά, ο Ιωάννης ήταν Εβραίος, όπως κι ο Ιησούς Χριστός κι οι υποστηρικτές του. Όλη η πρώιμη χριστιανική κοινότητα αποτελείτο από Εβραίους», γράφει ο Πάπας.

Ο Ιωάννης αντιδιαστέλλει με την «Αριστοκρατία στο Ναό», που ήθελε να θανατωθεί ο Ιησούς Χριστός επειδή δήλωνε: «είμαι ο βασιλιάς των Εβραίων», παραβιάζοντας τον θρησκευτικό τους Νόμο. «Η Αριστοκρατία του Ναού ήταν η πραγματική ομάδα κατηγόρων του Ιησού Χριστού, όχι οι Εβραίοι της εποχής του», συμπεραίνει ο Πάπας.


newsit.gr