Προσέξατε κάτι; Το κείμενό μας αφορά στο ανανεωμένο Punto. Oχι το Grande Punto, ούτε το Punto Evo. Πάνε αυτά! Υστερα από αρκετά χρόνια οι Ιταλοί επιστρέφουν στο πρώτο όνομα (σκέτο Punto), δίνοντας έτσι το σύνθημα της επιστροφής στις αρχικές αξίες του δημοφιλούς αυτοκινήτου.

Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι το νέο Punto δεν έχει σημαντικές διαφορές από το Punto Evo που παρουσιάστηκε το 2009. Συνεπώς, δεν πρόκειται για νέα γενιά, αλλά για ανανέωση ουσίας και στρατηγικής, όπως αναφέραμε πιο πάνω.

Βασική επιδίωξη των ανθρώπων της Fiat ήταν να επαναφέρουν το νεανικό προφίλ του πρώτου Punto. Για να το κάνουν αυτό κινήθηκαν ταυτόχρονα προς τρεις βασικές κατευθύνσεις: πιο μοντέρνα σχεδίαση, πιο μικροί αλλά αποδοτικοί κινητήρες, πιο πλούσιος εξοπλισμός με αρκετά σύγχρονα στοιχεία υψηλής τεχνολογίας. Επίσης, ένα ακόμη βασικό στοιχείο του νέου Punto είναι η δυνατότητα παραμετροποίησης, με περισσότερους από 1.300 δυνατούς συνδυασμούς!

Σχεδιαστικά η κυριότερη ανανέωση αφορά στο νέο εμπρός μέρος, με τον προφυλακτήρα στο χρώμα του αμαξώματος και τα φλας τοποθετημένα παράλληλα με τις εισαγωγές αέρα. Στο πίσω μέρος υπάρχει νέα σχεδιαστική γραμμή, όπως και νέος προφυλακτήρας. Επίσης, οι Ιταλοί δημιούργησαν και νέες ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών και πρόσθεσαν τέσσερα νέα χρώματα (και ένα καινούριο, το πράσινο lime, αποκλειστικά για τις εκδόσεις TwinAir). Στο εσωτερικό τοποθετήθηκαν νέες επενδύσεις και η κεντρική κονσόλα διαφοροποιείται ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού.

Η γκάμα κινητήρων του νέου Punto είναι πάρα πολύ πλούσια, καθώς περιλαμβάνει δέκα! Επιγραμματικά είναι οι εξής:
- 0,9 lt TwinAir (85 PS)
- 1,2 lt 8V (69 PS)
- 1,4 lt 8V (77 PS)
- 1,4 lt MultiAir (105 PS)
- 1,4 lt MultiAir (135 PS)
- 1,3 lt Multijet (75 PS)
- 1,3 lt Multijet (85 PS)
- 1,3 lt Multijet (95 PS)
- 1,4 lt 8V βενζίνης-μεθανίου Ε5 (70 PS)
- 1,4 lt 8V βενζίνης-LPG Ε5 (77 PS)

Βέβαια, η μεγάλη είδηση είναι η είσοδος στην γκάμα του Punto του κινητήρα 0,9 MultiAir, ο οποίος μάλιστα συνδυάζεται με νέο μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Αυτήν την έκδοση, λοιπόν, οδηγήσαμε στην Ιταλία και διαπιστώσαμε ότι καταφέρνει να κινείται ιδιαίτερα σβέλτα. Οχι μόνο επειδή το συγκεκριμένο μοτέρ είναι αρκετά ισχυρό (με εξαίρεση τις χαμηλές στροφές), αλλά και επειδή το νέο κιβώτιο αναδεικνύει τα χαρακτηριστικά του ιταλικού μοτέρ.

Το ανανεωμένο Fiat Punto βρίσκεται ήδη στη χώρα μας και οι τιμές του ξεκινούν από τις 11.500 ευρώ. Οι εκδόσεις με τον κινητήρα MultiAir θα βρίσκονται στη χώρα μας από τις αρχές Μαΐου, με τιμή βασικής έκδοσης στις 13.400 ευρώ. Σίγουρα, πρόκειται για μία από τις καλύτερες προτάσεις της αγοράς στην κατηγορία των σούπερ μίνι!


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 875 cc
Ισχύς: 85 PS / 5.500 rpm
Ροπή:    14,8 kgm / 2.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Επιτάχυνση 0-100km: 12,7 sec
Μικτή κατανάλωση (/100km): 4,2 lt
Εκπομπές CO2: 98 g/km
Βάρος: 1.075 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.065/1.687/1.490 mm
Χώρος αποσκευών:  270 lt
Τιμη: 13.400 ευρώ







protothema.gr